Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Godt bruktbilkjøp?

Startet av Gogs, lørdag 20. februar 2016, klokken 13:57

« forrige - neste »

Gogs

Med brask og bram meldte Renault alle sine kunder via e-post at en ny og fantastisk oppdatering av MyZE Online skulle lanseres 13. desember, sammen med en helt ny og forbedret app. For å gjøre det kort: nettsiden funker ikke og appen funker ikke.

Når skal Renault slutte å DRITE seg ut???
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

StigH

Jeg har nesten gitt opp å fjernstyre bilen med ZE-appen. Eneste som fungerer noenlunde hos meg er direkte start av forvarmer og lese av batteristatus. Høres ut som jeg kan gi blaffen i å legge inn det nye høres det ut som. Og dette skal de ha nærmere 1000.- for i året i abbonnement når det har løpt ut?

Kan ikke de Renault-folka data så får de hyre noen som kan istedet for å drive å rote seg bort helt.
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

Urs4_2008

Jeg har samme erfaringene i dag. De sliter med den nye nettsiden, som også den oppdaterte appen bruker. Vi får gi dem litt tid - det kan iallefall ikke bli så mye værre :)
Zoe 2015 Q210 "gammel type" og
Zoe 2017 R90 "Zoe40"


ladov

Dette *må* være en tidlig beta-utgave? Altså, når det står 'user.login.block.title' så tyder det på at programmerern ikke engang har funnet på et bedre navn på dialogboksene enn variabelnavnene..

Jeg kommer selvfølgelig heller ikke inn, står 'unknown error' på både app og nettside..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

ladov

En ting til..jeg satt bilen til lading rett etter 12 i dag, burde vært ferdig omtrent kl 14 men jeg har ikke fått den sedvanlige mailen om at lading er avsluttet. Enda et tegn på at de sliter..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

qwertyasdf

Har noen mulighet til å laste opp den gamle versjonen av iphone-appen? Jeg var dum nok til å oppdatere uten å ha backup, så nå får jeg ikke gått tilbake og har nå en totalt ubrukelig app.. Helt utrolig at de klarer å gjøre en allerede elendig app fra 2012 enda verre.

Hvis du ikke har oppdatert, ta backup av telefonen ved å koble til itunes (si ja til å overføre alle apper). Når det er klart finner du z.e. services i "Mine apper", velger "vis i finder".

ladov

Tror ikke det har noe å si. Siden jeg ikke får beskjed om ladeslutt regner jeg med at det er noe galt hos Renault, ikke hos oss.

Når jeg tenker over det er det påfallende at både app og webside viser de samme rare titlene på bokser for brukernavn osv.. Om ikke annet burde Apples kvalitetskontroll fanget det opp.. Får meg til å tro at 'appen' kun er en innkaplset webside. Så når websida er på tur, følger appen etter.. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

StigH

Sitat fra: ladov på onsdag 13. januar 2016, klokken 17:34
En ting til..jeg satt bilen til lading rett etter 12 i dag, burde vært ferdig omtrent kl 14 men jeg har ikke fått den sedvanlige mailen om at lading er avsluttet. Enda et tegn på at de sliter..

Mailvarslene mine kommer som regel etter en dag eller to om de kommer i det hele tatt
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

qwertyasdf

Sitat fra: ladov på onsdag 13. januar 2016, klokken 22:56

Når jeg tenker over det er det påfallende at både app og webside viser de samme rare titlene på bokser for brukernavn osv.. Om ikke annet burde Apples kvalitetskontroll fanget det opp.. Får meg til å tro at 'appen' kun er en innkaplset webside. Så når websida er på tur, følger appen etter.. ;)
Det stemmer nok at appen bare er en wrapper for nettsiden.. Triste greier.

Noen som ikke har oppdatert eller har gamle liggende i itunesen sin?

hsa77

Nå ligger følgende melding på appen:
"We are currently dealing with several technical difficulties and are currently solving them. Our deepest apologies and thank you for your comprehension."

Så nå har de i det minste skjønt at de har et problem...

Nesten utrolig at man klarer å lansere en ny app/webside uten å ha testet om den virker først, lite tillitvekkende! Sannsynligheten for at jeg kommer til å betale for disse fantastiske "ZE-Services" når gratisperioden går ut i mai er per i dag tilnærmet lik null...

2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

morten69

hvis du setter iphone til språk engelsk på menyer så virker appen fint, tydelig at norsk er et problem språk.
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

hsa77

Har fått appen til å virke på Android ved å bytte språk til engelsk. Appen er forsåvidt grei, et skritt i  riktig retning.

Men det er utrolig irriterende at telefonen min nå er engelsk, det påvirker ALLE andre apper! Ordlista  er nå helt @#!!@


2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

aronesen

Med Opera nettleser på pc'en fungerer det knirkefritt. Har ikke testet på telefonen ettersom jeg fortsatt har den gamle app'en der.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

pudderjagar

Du kan ha begge appene inne samtidig. Den nye er ikkje ei oppgradering men heilt ny.

Var ikkje imponert over dei nye sidene. Dei gamle fungerte like godt.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA