Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Min gamle blå Think selges!

Startet av Trond E, tirsdag 13. juli 2010, klokken 09:54

« forrige - neste »

Trond E

Er det noen som har en bra bakaksling liggende?

Har kontaktet de som renoverer akslinger i Danmark, men de var litt lunkne til å sende aksling til Norge. De ville helst ha bilen ned til Danmark og skifte den der.

Er det noen som kan bekrefte at aksling til Peugeot 106 passer direkte, eller må den modifiseres?


Min er gåen, og det nærmer seg EU kontroll......


mvh
Trond Einar
Sort Th!nk City Zebra 2008 mod
Ex Rød Th!nk Classic 2002 mod
Trondheim

Ken

Jeg har hørt at PSA bakaksel ikke er helt lik Think.
Jeg fikk min bakaksel reparert av en spesialist i PSA biler.
Det er mulig å ta ned bakakselen uten å demontere batteripakken.
Les litt på elbilWiki.no for mer info.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

106 akslingen passer rett på Think.

Har sett dette med egne øyne.

Lokale bilopphuggere har slike ned mot 1500 lappen
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Trond E

Sitat fra: elektrolux på onsdag 09. juni 2010, klokken 08:50
106 akslingen passer rett på Think.

Har sett dette med egne øyne.

Lokale bilopphuggere har slike ned mot 1500 lappen

Bra at noen kan bekrefte det. Da blir det å lete etter en bra 106 aksling.


Snakket med Automotive Services i går, og de jobber med en løsning. Virket å være en tilsvarende renovering slik som de gjør i Danmark. Pris og når (om) de kunne levere, visste de ikke enda.


Trond E
Sort Th!nk City Zebra 2008 mod
Ex Rød Th!nk Classic 2002 mod
Trondheim

Svein-O

Hei alle Thinkere.
Nå tror jeg at også jeg er blitt medlem i "bakaksel-klubben". Mitt problem er at venstre bakhjul tilter innover, og gir etter for foten min når jeg trykker  på utsiden. Etter hva jeg kan se, er det svingarmens innfesting til akslingen som gir etter.
Har noen prøvd selv å reparere feil ved hjuloppheng og aksling, eller er det så pass vanskelig at kun erfarne bilmekanikere bør prøve seg. Selv har jeg så langt ingen erfaring med dette. Verkstedhåndboka går jo litt inn på dette emne.
Jeg leser mellom linjene her på forumet, at nye "think-deler" ikke skaffes av Ford.
Tar gjerne i mot tips, før jeg bretter opp skjortearmene og lar det stå til.
Har hatt min Think siden den var ny, rullet 92000 km nå.

Svein-Olaf
Kjørt samme Think siden 2002. 116000km. Nå også med i-MiEV.

Gaute

Hei!
Jeg har nylig vært igjennom samme situasjon som deg med akslingen.  Min gamle aksling var og så meget bevegelig i endene.  I Grimstad (tungvint for en fra trøndelag) har vi et verksted som skifter lager til en grei pris.  De tok min gamle aksel fra hverandre og kasserte den, fordi slitasjen var blitt så stor at det var slitt i selve godset på akslingen.  Løsningen for meg som kjører Saxo ble en brukt el.saxo aksling.  Kan du bruke en  saxo/106 aksling fra fosilbil så er det bra, men til elsaxo blir disse for svake.  Thinken er lettere så derfor går det nok bra. 
Konklusjonen blir skift i tide, da går det an å reparere.  Du kan forebygge ved å borre inn fettnipeler(se annet sted på forum)

mvh. Gaute
Gaute - tidligere Saxo 2002 eier  127.000km.
Bilen ble solgt grunnet defekt batteripakke. For tiden syklist.

froland

Hei venner! Er det noen som vet hvor disse niplene skal settes inn? Er det noe en kan gjøre selv, eller må en på verksted? Har kikka litt på forumet, og det var ikke entydige svar på spørsmålet. Noen som kan legge ut bilder eller noe? Venligst hilsen Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

El rayo

#7
Jeg har fått papirbilde av Hens her på forumet og har scannet det, men har problem med få lagt det ut på Elbilwiki. Trenger mer tid.

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hkaspenberg

Sitat fra: El rayo på lørdag 12. juni 2010, klokken 18:52
Jeg har fått papirbilde av Hens her på forumet og har scannet det, men har problem med få lagt det ut på Elbilwiki. Trenger mer tid.

Edit: Det går ikke å legge bilder rett i Elbilwiki. Må laste opp til et nettsted jeg kan lagre bilder, men de jeg pleier å bruke påstår hardnakket at bildet er for stort, samme hva jeg prøver. Skal forsøke fra starten igjen og se om jeg klarer å scanne bildet med mindre oppløsning.

Det går godt an å laste opp bilder rett i wikien. Logg på, deretter bruk "Last opp fil".
http://elbilwiki.nipen.no/wiki/Spesial:Last_opp

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

El rayo

#9
Sitat fra: hkaspenberg på lørdag 12. juni 2010, klokken 23:04
Sitat fra: El rayo på lørdag 12. juni 2010, klokken 18:52
Jeg har fått papirbilde av Hens her på forumet og har scannet det, men har problem med få lagt det ut på Elbilwiki. Trenger mer tid.

Edit: Det går ikke å legge bilder rett i Elbilwiki. Må laste opp til et nettsted jeg kan lagre bilder, men de jeg pleier å bruke påstår hardnakket at bildet er for stort, samme hva jeg prøver. Skal forsøke fra starten igjen og se om jeg klarer å scanne bildet med mindre oppløsning.

Det går godt an å laste opp bilder rett i wikien. Logg på, deretter bruk "Last opp fil".
http://elbilwiki.nipen.no/wiki/Spesial:Last_opp

;-D Hans

Takker og bukker, Hans, nå ser jeg det (med knøttliten skrift i spalten til venstre), men bildet er veldig stort; 3 ganger så bredt som skjermen. Vanskelig å få oversikten.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hkaspenberg

Sitat fra: El rayo på søndag 13. juni 2010, klokken 17:46
Sitat fra: hkaspenberg på lørdag 12. juni 2010, klokken 23:04
Sitat fra: El rayo på lørdag 12. juni 2010, klokken 18:52
Jeg har fått papirbilde av Hens her på forumet og har scannet det, men har problem med få lagt det ut på Elbilwiki. Trenger mer tid.

Edit: Det går ikke å legge bilder rett i Elbilwiki. Må laste opp til et nettsted jeg kan lagre bilder, men de jeg pleier å bruke påstår hardnakket at bildet er for stort, samme hva jeg prøver. Skal forsøke fra starten igjen og se om jeg klarer å scanne bildet med mindre oppløsning.

Det går godt an å laste opp bilder rett i wikien. Logg på, deretter bruk "Last opp fil".
http://elbilwiki.nipen.no/wiki/Spesial:Last_opp

;-D Hans

Takker og bukker, Hans, nå ser jeg det (med knøttliten skrift i spalten til venstre), men bildet er veldig stort; 3 ganger så bredt som skjermen. Vanskelig å få oversikten.

Når du skriver en artikkel som linker til bildet velger du skalering som passer. Det er ganske enkelt, men det enkleste er å gå inn i en eksisterende artikkel med bilder for å se hvordan det er gjordt.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Elmo

#11
Sitat fra: El rayo på søndag 13. juni 2010, klokken 17:46
... men bildet er veldig stort; 3 ganger så bredt som skjermen. Vanskelig å få oversikten.
Reduser bildestørrelsen før du laster opp. Jeg har skrevet noe om det i en annen tråd  her tidligere.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ken

Kjempe fint Tom Roy. Når slipper man å prøve å forklare hver gang noen spøre om hvordan det gjøres.
Jeg ser at du har lagt den inn PSA biler også.

Vi håper å få orden i noen Wiki funksjoner som ikke fungere for øyeblikket som "Historikk"
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Elmo

Sitat fra: Ken på mandag 14. juni 2010, klokken 21:29
Jeg ser at du har lagt den inn PSA biler også.

Det var meg :-[ (stolen with pride) :D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Yeyeye

Heisann!
Ny på forumet og helt fersk med Think(fikk den i går)  ;)
Har lest litt på forumet hær og feil og mangler en bør være obs på, og merket meg bakakselproblemet. Var hos svoger som jobber hos Citroen og sammenlignet sprengskisser for forskjellige saxxoer, det var en del småforskjeller fra elsaxxo og de forskjellige modelene av saxxo, så veldig like ut alle tegningene, men forskjellig delenummer på lager,torsjoner osv osv, noe likt noe ulik altså.
Noen som vet med sikkerhet at Peugot 106 1.1litern ikke har mange forskjellige delenummer også ? hadde vært greit å fått vite delenummer hos peugot, for da kunne en fått i deler både hær og dær ;D Skal prøve å ta dette før det eventuelt blir helt utslitt jeg også, lagerne er jo billige kontra ny akslel, eller helrenovering.

A. Rabben
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA