Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Godt bruktbilkjøp?

Startet av Per Christian Horvath, fredag 19. februar 2016, klokken 21:39

« forrige - neste »

Per Christian Horvath

Heisann!

Spørsmål til dere med E-golf og disel/bensin varmer. Hvordan ligger bilene deres på forbruk på vinteren? :)

Og hvordan blir rekkevidden?

Råde

Kikk igjennom webasto/eber tråden til Ohm. De har sommerforbruk og -rekkevidde. Såvidt jeg forstår. (Og så er de varme. I dag satt jeg med dunjakke og teppe på vei til Gardermoen).
e-Golf | X75D

torgrand

Jeg ligger på rundt 16-18, men kjører mye på motorveg (100- 105 på ACC). Største forskjellen er vel at det er varmt og komfortabelt i bilen....
Er strålende fornøyd med varmeren, den gjør at bilen fungerer uten noe angst frem og tilbake til jobb uten lading. (45km hver veg)

Per Christian Horvath

Sitat fra: Råde på torsdag 14. januar 2016, klokken 23:23
Kikk igjennom webasto/eber tråden til Ohm. De har sommerforbruk og -rekkevidde. Såvidt jeg forstår. (Og så er de varme. I dag satt jeg med dunjakke og teppe på vei til Gardermoen).

Takk! Er det jeg er på jakt etter.. 7 - 8 mil blir litt snaut for min del..

Per Christian Horvath

Sitat fra: torgrand på fredag 15. januar 2016, klokken 17:19
Jeg ligger på rundt 16-18, men kjører mye på motorveg (100- 105 på ACC). Største forskjellen er vel at det er varmt og komfortabelt i bilen....
Er strålende fornøyd med varmeren, den gjør at bilen fungerer uten noe angst frem og tilbake til jobb uten lading. (45km hver veg)

16 - 18 mil? Eller kw/h ?


elektro

Kan man få dette montert profesjonelt, eller må man gjøre dette selv? Hva koster det? Får man en fysisk knapp i bilen, hvor? Fjernkontroll og/eller timer?

Kan bilen bli ubderkjent ved en kontroll, ettersom den ikke er 100% utslippsfri lenger?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015


torgrand

Med unntak av sladden for deaktivering av ptz er dette noe de fleste verksteder som monterer dieselvarmer kan gjøre.
Det er vel ett verksted i Oslo som også markedsfører dette...

Bilen er helt lovlig i henhold til norske el-bil regler side. Diesel ikke brukes til varme.

Jeg satte bryter ved siden av lys-velgeren. Dette er også plasseringen som anbefales av eber forettermontering av dieselvarmer i fossil Golf 7. Da borrer man bare i dekselet, og man vil kunne tilbakeføre bilen uten store kostnader....

I dag holdt jeg god temperatur i -17 med forbruk på 16.4

gamer73

hvordan fyller man på besnin eller diesel? syntes det er noe gris og om man må fylel fra jerrykanne er jo det helt for jævlig gris...er det en fiffi løsning her?

pwb

Sitat fra: elektro på onsdag 20. januar 2016, klokken 20:19
Kan bilen bli ubderkjent ved en kontroll, ettersom den ikke er 100% utslippsfri lenger?

NEI. Kravet til elbil er at batteriet ikke skal kunne lades fra en motor som bruker drivstoff under drift, så du kan ha en svær V8 motor baki som lader batteriet når du har parkert eller som gir deg varme når det er kaldt, så det er ikke noe problem. Men det som er litt artig er at det er vel registrert noen renault el biler som har en liten motor som kan lade under drift.

PokerFjes

Sitat fra: Dexter på onsdag 20. januar 2016, klokken 20:30
25K

elbilmek.no
De har selv sagt 16k på sin facebookside, men fikk beskjed idag at de ikke kan installere vannvarmer på bil med VP.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

EAKF

#12
Sitat fra: Dexter på onsdag 20. januar 2016, klokken 20:30
25K

elbilmek.no

Det var jeg som fant på "sladden" som muliggjør utkobling av bilens elektriske varmeelement ved montering av fossilvarmer. Denne brukes av flere av de som har satt inn fossilvarmer, og alle er kjempefornøyde. Jeg monterer fossilvarmer på min egen eGolf nå, men venter på alle delene jeg trenger. Jeg lager egen elektronikk for integrering av fossilvarmer i eGolfen's eksisterende varmesystem, litt mer avansert enn det som ruller rundt i dag (de som har sladd mk1), og den vil være mikrokontrollerbasert. "Sladden mk1" kommer i en nyere versjon, med litt ekstra i forhold til den første versjonen. Jeg ser for meg at jeg lager en "elektro-pakke" for eGolf både med og uten varmepumpe, som jeg kommer til å tilby de som ønsker det. Kan hende kan jeg hjelpe til med 100% montering for de som ønsker det. (elektro, tank, braketter, slanger, ventiler osv.)
e-Golf siden august 2014. Kjørt 70 000 km

PokerFjes

Sitat fra: gamer73 på torsdag 21. januar 2016, klokken 08:24
hvordan fyller man på besnin eller diesel? syntes det er noe gris og om man må fylel fra jerrykanne er jo det helt for jævlig gris...er det en fiffi løsning her?
Må jo ikke ha en 20l jerrykanne :), men en liten løsning med ei pumpe på 12v hadde vært smekkert.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

siforko

Det høres veldig bra ut, kunne være av stor interesse


Sitat fra: EAKF på mandag 25. januar 2016, klokken 08:20
Sitat fra: Dexter på onsdag 20. januar 2016, klokken 20:30
25K

elbilmek.no

Det var jeg som fant på "sladden" som muliggjør utkobling av bilens elektriske varmeelement ved montering av fossilvarmer. Denne brukes av flere av de som har satt inn fossilvarmer, og alle er kjempefornøyde. Jeg monterer fossilvarmer på min egen eGolf nå, men venter på alle delene jeg trenger. Jeg lager egen elektronikk for integrering av fossilvarmer i eGolfen's eksisterende varmesystem, litt mer avansert enn det som ruller rundt i dag (de som har sladd mk1), og den vil være mikrokontrollerbasert. "Sladden mk1" kommer i en nyere versjon, med litt ekstra i forhold til den første versjonen. Jeg ser for meg at jeg lager en "elektro-pakke" for eGolf både med og uten varmepumpe, som jeg kommer til å tilby de som ønsker det. Kan hende kan jeg hjelpe til med 100% montering for de som ønsker det. (elektro, tank, braketter, slanger, ventiler osv.)
Kjører E-Golf FL300

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA