Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Innregistreringsmarerittet AvtoZAZ ZAZ-1102 Pinguin "Tavria"

Startet av absr, tirsdag 13. juli 2010, klokken 08:59

« forrige - neste »

absr

Jeg leverte bilen inn til vedlikeholdsservice (lading) 14. mai. Det var ingenting galt med bilen før jeg leverte den utenom at Festepunktet for stikk-kontakten var løs, og at ledningen måtte skiftes.
Hentet bilen, og betalte kr. 8.400 for skifte av ledning og feste til ledningen.
Etter å ha kjørt bilen i 1 dag, setter jeg i stikk-kontakten hjemme, og sikringen går. Prøver en gang til, sikringen går igjen. Kjører bilen til verkstedet igjen. Nå får jeg tilbakemelding om at to stk. bokser har brent opp og må skiftes.  Verkstedet nekter for at det har en sammenheng med skifte av ledning/ledningsfeste og at boksene ryker. Verkstedet skal nå ha 15.000 for å skifte boksene. Blir kontaktet igjen etter at de har skiftet boksene, og nå blir jeg konfrontert om at bilen ikke vil lade i det hele tatt. Verkstedet mener nå at det eventuelt er noe galt med selve batterikassen. De har imidlertid ikke kompetanse til å kikke på dette, ber meg om å skaffe kranbil for å få kjørt bilen til Oslo (fra Sandvika) og få en nærmere vurdering her. (som jeg må betale for)

Står nå altså i en situasjon der det har påløpt 23.000 kr., og nå er bilen helt ubrukelig. Jeg mener helt klart at det må være en sammenheng mellom verkstedets første reparasjon og alle følgene etterpå.
Hvem kan jeg klage til ? Noen som har noen tips til hvordan jeg bør gå fram ?






hkaspenberg

Du skriver: "De har imidlertid ikke kompetanse til å kikke på dette..."

Det kan virke som om de heller ikke hadde kompetanse for å gjøre de andre tingene. Du bør påklage dette til verkstedet som utførte jobben. Noen på forumet i Asker/Sandvika/Oslo som kan se på dette?

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Baltor

Det er ganske utrolig om de har skiftet ladeinntaket uten å prøve det etterpå  >:(
Er det verkstedet som har gjort en tabbe er det de som skal betale.
Kanskje en ide å begynne med å scanne arbeidsbeskrivelsen og legge den ut her?
Andre bileiere bør advares mot dette verkstedet. (også fossileiere, de er flere, så det merkes bedre)

(blir sint av å høre slike ting)
Ikke gi deg!
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Ken

Hvilket verksted. Hvor bor du absr?

Hvis kurs sikring i huset blåser nå kan det bety at laderen har tatt inn vann og ladeforsøk er en ren kortslutning. Think ladere er veldig utsatt for dette.

Hvilken boks brant opp? Den som er koblet til ladekontakt kabel?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Rav4_EV

Kontakt meg på telefon 90608080.
Vi kan sikkert løse dette billigere.

mvh
Arne Magnus Berge
Euromatic AS
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

absr

Baltor - de sier at de har testet ladeinntaket etterpå, men jeg tror det er som Ken skriver, at laderen har tatt inn vann og at ladeforsøk har vært ren kortslutning. Det regnet den dagen jeg hentet bilen fra verkstedet. Jeg mener at dette må være verkstedets ansvar, men får som sagt ikke gehør for dette.

cra

Sitat fra: absr på fredag 04. juni 2010, klokken 12:59
Baltor - de sier at de har testet ladeinntaket etterpå, men jeg tror det er som Ken skriver, at laderen har tatt inn vann og at ladeforsøk har vært ren kortslutning. Det regnet den dagen jeg hentet bilen fra verkstedet. Jeg mener at dette må være verkstedets ansvar, men får som sagt ikke gehør for dette.

Høres ut som det kan ha kommet vann inn i kontakten på inntaket som så har rent ned "inni strømpen/røret" på kabelen og inn i laderen. Når det blir demontert - sjekk at/om det er laget dreneringshull i kontakten; mener å huske at dette skal stå beskrevet i monteringsanvisningen på inntakskontakten. Har ikke verkstedet gjort dette har de heller ikke montert etter anvisningen, og må - slik jeg ser det - stå ansvarlige for feilen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

absr


El rayo

Send krav/spørsmål i brev til verkstedet. Forlang skriftlig svar på skriftlige henvendelser. Samle all dokumentasjon du har fått fra verkstedet.

TV2 hjelper deg og FBI (NRK-TV) arbeider vel raskere enn Forbrukerrådet, men det er sistnevnte som er det offisielle klage-instans.

Fortell dverkstedet at du har tenkt å kontakte en journalist i lokalavisen, det kan også hjelpe på velviljen til verkstedet.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA