Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Whispbar WB300 og takboks?

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 17. februar 2016, klokken 12:43

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Ny brann, men nok en gang fra en fossilbil.

Som vanlig er elbilfolket ute og disser bilene med flytende energi i kommentarfeltet :-)
http://www.budstikka.no/bilbrann/nyheter/skiloyper-i-vestmarka/bil-tok-fyr-da-eier-skulle-starte-den-etter-skituren/s/5-55-248420

Lars

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

NegativeElectrode

What? De glemte å skrive Mercedes som første ord i overskriften. Trodde det var etablert standard med bilmerke i overskriften i artikler om bilbranner jeg altså  :o
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Ingeniøren

Hva, de tar fyr av seg selv. Tror de må forby fossilbiler i denne fjellhallen der elbiler ikke kan lade  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

OlavEmil

Men dei gløymde visst å skrive om bilen gjekk på diesel eller bensin. Eller kanskje noko heilt anna? Er jo umogleg å vite når journalisten er så slumsete med fakta.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

model3citizen

Legger merke til at de slukker brannen med en gang.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

cra

Ut fra videoen konkluderer jeg med at føreren har parkert på et sted der det er altfor bratt, og så har det rent bensin/diesel til et sted det ikke skal være hvor det så har tatt fyr når stakkaren benyttet den innebygde antenningsmekanismen som finnes i alle slike biler.  ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ingeniøren

Sitat fra: cra på torsdag 14. januar 2016, klokken 14:26
Ut fra videoen konkluderer jeg med at føreren har parkert på et sted der det er altfor bratt, og så har det rent bensin/diesel til et sted det ikke skal være hvor det så har tatt fyr når stakkaren benyttet den innebygde antenningsmekanismen som finnes i alle slike biler.  ;)

Der var det bratt ja, godt man har brannbiler som takler bratt terreng  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Espen Hugaas Andersen

Kjørte nettopp forbi en fossilbil som sto og brant på E134 mellom Darbu og Kongsberg. Flammene sto ut av motorrommet. Jeg stoppet ikke da det allerede hadde stoppet noen biler, men det så ut som det var noen som hadde fått seg en litt uhyggelig opplevelse, med plutselig røykutvikling mens de var ute å kjørte.

Det er faktisk flere år siden jeg sist så en bilbrann.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

kos

Sitat fra: Dawg Dee-Lux på mandag 11. januar 2016, klokken 19:59
Legger merke til at de slukker brannen med en gang.

Etter opplysningene var den utbrendt - da er det ikke mye som kan brenne igjen. Heller ikke mye å slukke for brannvesenet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA