Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjøremønster

Startet av Salvesen, onsdag 17. februar 2016, klokken 10:19

« forrige - neste »

Salvesen

Lurer på hva dere anbefaler av lakkbehandling av ny bil? Vet det er mange som anbefaler opticote eller hva det heter, men er nok ingen i området som driver med slikt. Men skal ta turen innom noen som driver med autoglym produkter her i byen i dag. Hva bør jeg be om og hvor mye bør det koste? :)

Takker for alle svar ! :D
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

mandresen

#1
Hvor holder du til? Og når det gjelder Tesla sin lakk, så kan den være vanskelig å få bra, så jeg hadde satset på noen som har erfaring med Tesla.
Det finnes mange forskjellige lakkbehandlinger og de lærde strides :-) Her får du nok mange svar.

Du kan også sjekke ut detailersclub forumet. Legger ved link rett til forumet med jobb ønskes utført.

http://www.detailersclub.no/forums/forum/56-jobb-%C3%B8nskes-utf%C3%B8rt/

Mvh
Martin
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

Salvesen

Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

cairnz

Jeg synes IGLCoating Kenzo er hakket "bedre" enn Opticoat, den har høyere vannskrekk og holder "lengre" mellom vask.
Elbilist

Salvesen

Har fått tilbud fra en fra detailclub om noe som heter polishangel cosmic 9h v2 til 5500,-
Dette var uten maskinpolering og det ble muligens "steg 1" som da kommer som tillegg i prisen. Min første tanke var at dette var noe høyt? Han virker dog som en entusiast så jeg regner med å få ett veldig bra resultat!

Hva mener dere med erfaring på dette området ? :) Ble også snakk om en hardere coating, men den har jeg ikke fått pris på. Skal innom i mårå slik at han får sett lakken og hva som trengs av forarbeid.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

NielsChr

I den billigere ende kan jeg for gør det selv folket anbefale "alaska hd nitro"
meget nemt at arbejde med og efterlader ikke voks rester på plastikdele.
koster ca. 650 dkr for 1 behandling da man første gang man bruger produktet skal bruge lidt mere end 1 sæt. har man prøvet det før bruges kun 1 sæt og koster så 300 dkr.

holdbarhed er ca 6 mdr. og man skal efterfølgende ikke længere bruge vinduesviskere ved hastighedder over 50-60 km/t. specielt hvis det regner meget. udsyn forbedres markant da man påføre produktet over alt på teslaen (lak, ruder, fælge og tag, forruder m.m.)
behandlingen giver en super glat bil med vandafvisende effekt.

det kræver en HELT 100% ren bil som er aftørret og bilen skal kunne overnatte indenfor mens det hærder.
jeg anbefaler at når den er ren, at man vasker endnu en gang med en nano svamp - tro mig det gør en stor forskel og fjerner alle rester som ikke er fjernet i første vask.
man kan mærke på bilens lak at den bliver helt glat efter brug af en nanosvamp.
rengøring med sæbe/vand er det som tager længest tid, selve påførring af produkt tager ca. 60-90 min. og dagen efter skal man bruge ca. 30 min på at tørre sidste lag af med en mikrofiiber klud - meget nemt og skal ikke "poleres" bare tør af og den er blank og glat.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA