Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Whispbar WB300 og takboks?

Startet av rabiat, onsdag 17. februar 2016, klokken 06:55

« forrige - neste »

rabiat

Trenger tips og erfaring fra ekspertene her inne:
Jag får veldig lav temperatur på forvarming, målt til 13 grader med ir termometer. Dette er prøvd både med og uten strøm tilkoblet, ingen forskjell på 10A eller 16A og har testet med fast avgangstid og sporadisk ved å starte oppvarming via Carnet. Radiatorviften starter heller ikke. Temp er satt til HI (30+)
Er mellom -5 og -10 grader der hvor jeg bor, men har også hatt bilen inne på varmt verksted i en hel dag men med samme resultat.
Syns ikke at jeg har hatt noen særlig varme før heller ved forvarming men har ikke målt og da har radiatorviften startet.
Ved kjøring og bruk av bilen oppnår jeg innstilt varme men merker at det av og til går over til kaldluft fra luftdysene, må da slå av og på klimaanlegg og da kommer varmen tilbake. Hører ikke noe til radiatorviften, den har tidligere laget voldsomt med lyd noe som visstnok er normalt.
Noen som har tips om hva dette kan være eller har opplevd lignende? Bor for langt unna forhandler til at bilen kan leveres for feilsøking så vil først høre om noen har en fiks her på forumet.
Bilen er produsert februar 2015 og er med varmepumpe. Har rullet ca 10500 km.


gamer73

noe virker galt...få bilen til service...:)

Anderskrok

Likner samme symptomer som jeg har hatt periodisk med min bil(også produsert feb 15 faktisk).
Hadde den hos Møller før helga og mekaniker kunne melde om at denne feilen lå det en firmware-oppdatering klar for å fikse. De fant også en underliggende feil på høyspentanlegg som jeg ikke har merka noe til men som kunne påvirke det samme, også klarert med en oppdatering.

Har ikke fått testa forvarming skikkelig etter at jeg fikk den tilbake, men den var varm i dag med -3 ute og holdt varmen stabilt på hele kjøreturen- det var det ingen garanti for før jeg hadde den på service. Så får vi se da om den leverer såpass hver dag fremover:)

rabiat

Sitat fra: Anderskrok på mandag 11. januar 2016, klokken 13:24
Likner samme symptomer som jeg har hatt periodisk med min bil(også produsert feb 15 faktisk).
Hadde den hos Møller før helga og mekaniker kunne melde om at denne feilen lå det en firmware-oppdatering klar for å fikse. De fant også en underliggende feil på høyspentanlegg som jeg ikke har merka noe til men som kunne påvirke det samme, også klarert med en oppdatering.

Har ikke fått testa forvarming skikkelig etter at jeg fikk den tilbake, men den var varm i dag med -3 ute og holdt varmen stabilt på hele kjøreturen- det var det ingen garanti for før jeg hadde den på service. Så får vi se da om den leverer såpass hver dag fremover:)

Takk for svar.
Da får jeg bare få bilen på verksted.
Fint å få tilbakemelding fra andre med samme feil, jeg bor 17 mil fra forhandler, vinterstid og uten mulighet for hurtiglading må verkstedsbesøk planlegges nøye...
Gi gjerne tilbakemelding når du får prøvd forvarming.

Hvordan er det med andre her på forumet, får dere varmet bilen skikkelig på forvarming?

Jimmyt

Har samme problemet.
Har også problem med lading ved planlagt avgangstid som ikke fungerer...

rabiat

Sitat fra: Jimmyt på mandag 11. januar 2016, klokken 13:52
Har samme problemet.
Har også problem med lading ved planlagt avgangstid som ikke fungerer...

Ok, jeg har ikke problemer med lading og kan dessverre ikke gi noe råd.
Går radiatorviften din som den skal under kjøring/forvarming?

thomanie

Hadde samme problem med manglende varme på vår i fjor vinter.

Jeg logga temperatur hver morra i ei uke vha mobilbilde av ett termometer stilt opp på rattet. Hadde 26 grader innstilt på forvarming, men vesentlig mindre i kupeen. Kjekt å slå i bordet med litt harde data ;)

Fiksa vha oppgradering av sw hos forhandler, og siden har det fungert fint.

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

rabiat

Sitat fra: thomanie på mandag 11. januar 2016, klokken 18:54
Hadde samme problem med manglende varme på vår i fjor vinter.

Jeg logga temperatur hver morra i ei uke vha mobilbilde av ett termometer stilt opp på rattet. Hadde 26 grader innstilt på forvarming, men vesentlig mindre i kupeen. Kjekt å slå i bordet med litt harde data ;)

Fiksa vha oppgradering av sw hos forhandler, og siden har det fungert fint.

T
Takk for tilbakemelding.
26 grader tror jeg aldri at jeg har hatt, bare en liten lunk i kupeen selv etter 2x 30 min forvarming vinterstid...

sandstrand

Høres ut som akkurat det samme som jeg også har med min bil. Ble oppringt av selger i dag som fikser time til meg så får se innen kort tid hva de fikser.
Håper det bare er en SW oppdatering, men litt snodig da bilen er en 2016 produsert i uke 48. Skulle tro disse hadde alt på stell?

Har heldigvis lusket på forumet her i god tid før kjøp så regnet med en delvis stor sjanse for noen barnesykdommer etter kjøpet.

18/12/15 -> Nightblue e-golf / 2016 / prod uke 48

Merkel32

Dette høres kjent ut. Jeg har gradvis stilt opp forvarmingstemp, og er nå på HI, men fortsatt med skuffende resultat. Noe varmere blir det, men må starte forvarming 3-4 runder med app for å oppnå en liten lunk før avreise. På morgenen har jeg tidsinnstilt oppvarming (HI) til fast klokkeslett, med samme skuffende resultat. Benytter kun forvarming når bilen er tilkoplet strømnettet. Mulig jeg må innom Møller og be om oppdatering av software da?

rabiat

Sitat fra: Merkel32 på onsdag 13. januar 2016, klokken 14:11
Dette høres kjent ut. Jeg har gradvis stilt opp forvarmingstemp, og er nå på HI, men fortsatt med skuffende resultat. Noe varmere blir det, men må starte forvarming 3-4 runder med app for å oppnå en liten lunk før avreise. På morgenen har jeg tidsinnstilt oppvarming (HI) til fast klokkeslett, med samme skuffende resultat. Benytter kun forvarming når bilen er tilkoplet strømnettet. Mulig jeg må innom Møller og be om oppdatering av software da?
Samme som hos meg det, ringte 04444 i dag og bilen ble hentet av viking etter at jeg mistet varmen i bilen etter få minutters kjøring.
Uvisst hva som skal gjøres med bilen da verkstedet (Sulland) ikke hadde hatt biler med denne feilen inne før.
De hadde imidlertid flere e-Golfer inne nå med feilmelding på strøm...
Fikk en Volvo V40 som leiebil, skal oppdatere når/hvis feilen rettes.

Anderskrok

Sitat fra: rabiat på mandag 11. januar 2016, klokken 13:41
Sitat fra: Anderskrok på mandag 11. januar 2016, klokken 13:24
Likner samme symptomer som jeg har hatt periodisk med min bil(også produsert feb 15 faktisk).
Hadde den hos Møller før helga og mekaniker kunne melde om at denne feilen lå det en firmware-oppdatering klar for å fikse. De fant også en underliggende feil på høyspentanlegg som jeg ikke har merka noe til men som kunne påvirke det samme, også klarert med en oppdatering.

Har ikke fått testa forvarming skikkelig etter at jeg fikk den tilbake, men den var varm i dag med -3 ute og holdt varmen stabilt på hele kjøreturen- det var det ingen garanti for før jeg hadde den på service. Så får vi se da om den leverer såpass hver dag fremover:)

Takk for svar.
Da får jeg bare få bilen på verksted.
Fint å få tilbakemelding fra andre med samme feil, jeg bor 17 mil fra forhandler, vinterstid og uten mulighet for hurtiglading må verkstedsbesøk planlegges nøye...
Gi gjerne tilbakemelding når du får prøvd forvarming.

Hvordan er det med andre her på forumet, får dere varmet bilen skikkelig på forvarming?

En uke etter fix og det er liten tvil om at varmeapparatet fungerer bedre nå! Kan få det gørvarmt om jeg setter  på HI, har stabil varme gjennom hele kjøreturen og varm bil om morran! I motsetning til dieseldyret jeg kjører i dag i -18 da det skal på service- blei jo ikke varmt før jeg var fremme på jobben!
Mangler bare at skinnet i setene får opp tempen litt raskere nå men det kan vel ikke software ordne ;D

Sirup

Jeg får ikke endret innstilt temperatur fra telefonen. Min står fast på minimum og når jeg forsøker å endre temperaturen til f.eks 22, så får jeg feilmelding.

Kan starte forvarmingen via telefonen, men siden temperaturen står fast på minimum, så blir det ikke noe særlig varme i bilen.

Noen andre som opplever dette?
VW e-Golf
Tesla Model X75

rabiat

Sitat fra: Anderskrok på torsdag 14. januar 2016, klokken 09:09
Sitat fra: rabiat på mandag 11. januar 2016, klokken 13:41
Sitat fra: Anderskrok på mandag 11. januar 2016, klokken 13:24
Likner samme symptomer som jeg har hatt periodisk med min bil(også produsert feb 15 faktisk).
Hadde den hos Møller før helga og mekaniker kunne melde om at denne feilen lå det en firmware-oppdatering klar for å fikse. De fant også en underliggende feil på høyspentanlegg som jeg ikke har merka noe til men som kunne påvirke det samme, også klarert med en oppdatering.

Har ikke fått testa forvarming skikkelig etter at jeg fikk den tilbake, men den var varm i dag med -3 ute og holdt varmen stabilt på hele kjøreturen- det var det ingen garanti for før jeg hadde den på service. Så får vi se da om den leverer såpass hver dag fremover:)

Takk for svar.
Da får jeg bare få bilen på verksted.
Fint å få tilbakemelding fra andre med samme feil, jeg bor 17 mil fra forhandler, vinterstid og uten mulighet for hurtiglading må verkstedsbesøk planlegges nøye...
Gi gjerne tilbakemelding når du får prøvd forvarming.

Hvordan er det med andre her på forumet, får dere varmet bilen skikkelig på forvarming?

En uke etter fix og det er liten tvil om at varmeapparatet fungerer bedre nå! Kan få det gørvarmt om jeg setter  på HI, har stabil varme gjennom hele kjøreturen og varm bil om morran! I motsetning til dieseldyret jeg kjører i dag i -18 da det skal på service- blei jo ikke varmt før jeg var fremme på jobben!
Mangler bare at skinnet i setene får opp tempen litt raskere nå men det kan vel ikke software ordne ;D

Takk for tilbakemelding. Fint å se at det fungerer med oppdatering.
Har ikke fått min bil tilbake enda men skal gi beskjed om varmen er blitt som den skal være når den er ferdig på verkstedet.

MLe

Har alle dere her VP?  Er det strengt talt noe som skal tilsi at bil uten VP ikke skal kunne bli skikkelig god og varm, om man bare ser bort fra strømforbruket? 
Har i dag pratet med "mitt" verksted. De prata om SW upgrade til VP, men ingenting å melde for min bil uten. 

Sa forøvrig noe om at "varme-elementet" skulle kunne trekke 5kw. DET er jo ganske mye, og burde jo absolutt gi god og varm bil. Måtte bruke kupevarmer i tillegg til forvarming i fjor vinter for å få skikkelig varme i bilen før avgang. Snakker da også max 5 blå grader...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA