Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Chevrolet Bolt

Startet av rkiljet, tirsdag 16. februar 2016, klokken 23:30

« forrige - neste »

Supersand82

er det kun en lask du har lagt over ifra bryteren?

moby666

Jepp samt laget et brudd på den originale lederen for "avslåing av timer"
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Vinnalott

bruddet på lederen.. er det det vi ser rett under "c13" på bildet?

PhevVest


moby666

Ja bruddet er like under c13.

Nei ikke mulighet til å stoppe med fjernkontrollen. Rekkevidden er for øvrig lengre enn appen :)
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Karl Naust

Skal tru om ein kan kjøpe ein 2016 nøkkel frå forhandlar og bruke den på 2014/2015, nokon som har sjekka det?

Vato74

Jeg gjorde dette nå, og fungerer utmerket. Holder knappen inne, får 2 blink fra nøkkel.....og voila klima er på. Krever dog litt verktøy da det er små punkter som må loddes og kanskje litt erfaring med kretskort og lodding :)   

Jarle Herseth

Var hos forhandler å De mente, hvis man gjør dette så overstyrer man appen,har du for lite strøm så kan man tappe hele bilen for strøm,så de anbefalte å ikke gjøre dette.

catokrist

Kan noen teste dette da, om det er mulig å starte varmer fra nøkkel med tomt batteri
Rart om ikke systemet i bilen registrer at det er lite strøm,og stopper bruken av batteri
For en kan jo forvarme ved å stille dette inn i bil uten appen.
Blir spennende å høre .


Supersand82

ikke ofte jeg kaller på herren. men Å GUD det der var deilig!!! 
å slippe den møkka appen og crappy rekkevidde!!!    I min bok så ble det å "justere" på nøkkelen en mye bedre løsning for folk som ikke har fast avreise tidspunkt om morgenen...

aaa3

Sitat fra: Jarle Herseth på søndag 06. mars 2016, klokken 07:57
Var hos forhandler å De mente, hvis man gjør dette så overstyrer man appen,har du for lite strøm så kan man tappe hele bilen for strøm,så de anbefalte å ikke gjøre dette.
Dette gir jo ingen mening. Appens rolle er vel kun å starte og stoppe forvarming på gitte tidspunkt. Er det ikke strøm nok starter ikke forvarmingen, og det tror jeg nok ikke den vil gjøre fra nøkkelen heller.
Dere som har MMSC; dere kan vel starte forvarming fra displayet, ikke sant? Uten bruk av appen? Og da blir det vel ingen varmingen hvis det ikke er strøm nok?
Jeg har nok en strek mistanke om at denne forhandleren ikke helt skjønte hva han svarte på...

Supersand82

må jo skjønne at det er vanskelig for forhandleren hvis det ikke står i brosjyren....


de står jo hardnakka på 1.8 i forbruk ennå.  men gidder ikke å utfordre. er så fornøyd med bila :D

gamleboyen

Det var rimelig mye Mitsubishi/Renault-selgeren ikke skjønte eller kunne forklare meg om PHEVen også, og da ikke om slike obskure detaljer som dette, men mer åpenbare ting som MMCSen og hvordan 4WD lock fungerte.

Mistenker at han ikke var så himla interessert i PHEVen, han kjørte jo bare rundt i en ASX dieselbrenner uansett... og mente at PHEVen solgte seg selv, så bra var den.

Piloten

Hei,
Jeg bygde om min nøkkel i dag, og den fungerte ikke når det var ca 6 km igjen med strøm på batteriet.
Men når jeg hadde satt bilen på lading fungerte det helt fint :)
;D
Phev 2016
Toyota Corolla 1996, (Skal snart på dynga ;) ) (Solgt)
Corvette 1979, Står i garasjen med fabrikkny motor (Tuned Port Injection) Corvetten er nå startet. går som en drøm.....  :)
Think City Gul 2001, (Solgt, men savnet)
Ford F1 1951, (Solgt)
Osv....Osv....

AtleTK

Dette høres jo ut som en fantastisk løsning. Er det ikke noen med ferdigheter her som ønsker å være en liten kremmer og tjene noen slanter på å gjøre dette for andre?  :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA