Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Chevrolet Bolt

Startet av rkiljet, tirsdag 16. februar 2016, klokken 23:30

« forrige - neste »

rkiljet

Vet ikke om han her slår av ei skrøne, eller om dette faktisk er sant, men han har funnet plass til en bryter, som ikke er i bruk på kretskortet til nøkkelen på PHEV 2016. Bak det blanke feltet på nøkkelen.
Denne starter bilens varmer.

"Took the board out and behold! A place for a switch, only that i'ts not mounted. Tested to short the pads on the board and EUREKA! The car started heating!"

http://www.myoutlanderphev.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=2118

Er det noen her som er like tøffe, og tør prøve det samme for å bekrete/avkrefte om dette også fungerer på den som selges her?

moby666

Testet og det funket :) Blinket rødt i fjernkontrollen og varmen startet.
Hvorfor er ikke knappen der er det store spørsmålet. Hadde vært en utrolig kjekk funksjon, testet på 40-50 meter
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

rkiljet

Tøft, lurer på om dette også er tilfelle på tidligere modeller?

Knusse


aaa3

Sitat fra: moby666 på mandag 11. januar 2016, klokken 10:45
Testet og det funket :) Blinket rødt i fjernkontrollen og varmen startet.
Hvorfor er ikke knappen der er det store spørsmålet. Hadde vært en utrolig kjekk funksjon, testet på 40-50 meter
Har du "bygget om" nøkkelen slik at dette funker til daglig, eller var det kun en test du gjorde?
Og hvis du har bygget om nøkkelen permanent; var det vanskelig?

Calle43

Burde ikke dette være en sak for importør/forhandler? Forhandlerne skulle så absolutt kunne tilby nøkkeloppdatering som en service til sine kunder.
Er muligheten til stede, burde det være en smal sak å få dette gjort.

PhevVest

Kommer vel som nyvinning i 2017 modellen :)
Var ikke meningen noen skulle oppdage det nå..   ;)

rkiljet

Skulle ikke forundre meg om du har helt rett. Men er det noen med 2014 / 2015-modell og forvarmer i sin som kan prøve dette også? Jeg har en utgave uten det, men er nysgjerrig på om det gjelder tidligere modeller enn 2016.

aaa3

Jeg har 14-modell. Nøkkelen har ingen slik knapp.

PhevVest

Sitat fra: rkiljet på fredag 15. januar 2016, klokken 08:55
Skulle ikke forundre meg om du har helt rett. Men er det noen med 2014 / 2015-modell og forvarmer i sin som kan prøve dette også? Jeg har en utgave uten det, men er nysgjerrig på om det gjelder tidligere modeller enn 2016.

2014/2015 modeller har ikke denne knappen på fjernkontrollen.

moby666

Har kun testet med å kortslutte de 2 punktene der bryteren burde ha stått. Er nok en enkel sak å bytte fra avbryt tidsinnstilling til denne ved å lodde på en ledning. Vurderer litt å gjøre det
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Knusse

Sitat fra: moby666 på fredag 15. januar 2016, klokken 10:22
Har kun testet med å kortslutte de 2 punktene der bryteren burde ha stått. Er nok en enkel sak å bytte fra avbryt tidsinnstilling til denne ved å lodde på en ledning. Vurderer litt å gjøre det

Ikke vurder, just do it, please  :D

Supersand82


kajaaen

testet dette med å kortslutte over aktuell bryter, lysdioden tente, men i bilen skjedde intet. har siste utgave av sw i bilen. er det noen som har prøvd med ny sw.

moby666

Da har jeg varme/kjøling fra nøkkel :) Må klikke 2 ganger, på samme måte som å åpne bagasjerommet. Bilen responderer med blinking i blinklysene samt låse dørene (uten å legge inn speiler) Fungerer helt strøkent :)


2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA