Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bensinforbruket

Startet av David Skov Hansen, tirsdag 16. februar 2016, klokken 14:24

« forrige - neste »

Gnist

Her er pressemeldingen fra Volkswagen USA angående eGolf 2017: http://media.vw.com/release/1304/

Så vidt jeg kan se ikke noe nytt ut over det som allerede er kjent. Ikke større kapasitet på laderen i USA.

I en annen pressemelding sluppet i dag fra Volkswagen i Tyskland sies det at eGolf skal produseres i Dresden i tillegg til å bli produsert i Wolfsburg. Oppstart på produksjonen av eGolf i Dresden er i starten av april. Synes å styrke ryktet (eller er det bekreftet?) at leveranse av eGolf 2017 starter i april.

http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/news/2016/11/GMD.html

Jeg gjetter på at det kommer en video fra gutta i Autogefül med presentasjon av den oppgraderte eGolfen slik den stilles ut på LA Auto Show i løpet av dagen - amerikansk tid.

https://www.youtube.com/user/autogefuehl/videos?sort=dd&view=0&flow=grid

TM

Hvis de første bilene kommer i april /mai 2017 er det rart at de ikke blir 2018 modell. Det virker litt rart å kjøre bare 2 mnd produksjon av 2017 modell før modellskifte. Det er litt fristende å utsette bestillingen, for den dagen man skal selge bilen betyr det en del om det er 2017 eller 2018 modell

TM

Synes interiøret i e-Golf 2017 var stilig. Håper de nye setetrekkene er fine og ikke for lyse.

TM

Kanskje prisen for 2017 modellen blir uendret. At de tidligere har antydet 10-15 % prisøkning kan være for å unngå at salget av den gamle stopper helt opp.

Stikkkontakt

Sitat fra: TM på torsdag 17. november 2016, klokken 20:23
Det virker litt rart å kjøre bare 2 mnd produksjon av 2017 modell før modellskifte. Det er litt fristende å utsette bestillingen, for den dagen man skal selge bilen betyr det en del om det er 2017 eller 2018 modell

Da e-Golf kom produserte de vel et begrenset antall biler som 2014-modell.
Volumleveransene i Norge startet vel en gang i juli. Disse bilene antar jeg ble produsert etter uke 22.
Min e-Golf er opprinnelig tysk og er en av de aller første som ble produsert. Altså 2014-modell.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

TM

Dere som kjenner "gamle" e-golf godt. Ser det ut som om setene nå har bedre sidestøtte ? Er det perforert skinn i setene i dag ?

jensjacob

Er der ikke drejeknap for volumen længere ? Er det også blevet touch ??

Oj.. jeg bliver mere og mere glad for min 2016 model. Jeg kan ikke vente til jeg kan få et 55 kWh Kreisel batteri og en tre faset 10 kW lader i om et par år når det kan fås til en rimelig pris.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

TM

#262
Sitat fra: jensjacob på fredag 18. november 2016, klokken 18:59
Er der ikke drejeknap for volumen længere ? Er det også blevet touch ??

Oj.. jeg bliver mere og mere glad for min 2016 model. Jeg kan ikke vente til jeg kan få et 55 kWh Kreisel batteri og en tre faset 10 kW lader i om et par år når det kan fås til en rimelig pris.
Jeg liker også fysisk knapp for volumkontroll, men det er nok bare gammel vane (uvane). Du kommer nok neppe til å få det batteriet og 3-fas lader til ettermontering før bilen din har rustet opp eller verdiløs. Men det er lov å håpe    ;)

jensjacob

Hvis ikke jeg kan købe en færdig løsning, så laver jeg det selv - eller får nogen til det. Ligesom man rutinemæssigt skifter motorer i fossilbiler idag. Jeg er allerede igang med opsparing og indledende undersøgelser, så mon ikke jeg er klar om 2-3 år ?
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Ourasi

#264
Sitat fra: TM på fredag 18. november 2016, klokken 17:07
Dere som kjenner "gamle" e-golf godt. Ser det ut som om setene nå har bedre sidestøtte ? Er det perforert skinn i setene i dag ?

De ser helt like ut som mine skinnseter i en 2016 egolf, med unntak av perforeringen på sittedelen. Det er ekstremt bra sidestøtte på mine seter, både på lår og rygg..

Det som er viktig er om de har byttet ut tekstil campingstolene, eller i allefall gir muligheten å velge noe tilsvarende tekstil/alcantara setene i fossilutgavene som er hinsides mye bedre, og ser tilsvarende bedre ut.. Ifølge videoen under ser det vel ikke ut som om det er store forandringen på disse..
E-Golf 2016

Gnist

Autogefühl sin presentasjon av oppdatert eGolf fra LA Auto Show:

Sies blant annet at man ikke venter noen vesentlig endring i prisen.

gamer73

For min del er det altfor liten rekkevidde fremdeles fra 200 til 300km? Til at jeg kan forsvare å bytte ut min 1.5 år gamle E-golf med den nye som kommer. OG 300km er fremdeles ganske langt unna å være fullverdig bil nummer 1. For min del vil jeg si at jeg helst vil kunne komme fra Bergen til Oslo uten å lade en eneste gang med full bil.

tutti

#267
Sitat fra: gamer73 på mandag 21. november 2016, klokken 12:47
For min del er det altfor liten rekkevidde fremdeles fra 200 til 300km? Til at jeg kan forsvare å bytte ut min 1.5 år gamle E-golf med den nye som kommer. OG 300km er fremdeles ganske langt unna å være fullverdig bil nummer 1. For min del vil jeg si at jeg helst vil kunne komme fra Bergen til Oslo uten å lade en eneste gang med full bil.
Det blir spennende å se om Ampera klarer dette på den gunstigste delen av året.

Kanskje også neste Ioniq (2018) kan klare en slik tur uten lading?

gamer73

Sitat fra: tutti på mandag 21. november 2016, klokken 13:19
Sitat fra: gamer73 på mandag 21. november 2016, klokken 12:47
For min del er det altfor liten rekkevidde fremdeles fra 200 til 300km? Til at jeg kan forsvare å bytte ut min 1.5 år gamle E-golf med den nye som kommer. OG 300km er fremdeles ganske langt unna å være fullverdig bil nummer 1. For min del vil jeg si at jeg helst vil kunne komme fra Bergen til Oslo uten å lade en eneste gang med full bil.
Det blir spennende å se om Ampera klarer dette på den gunstigste delen av året.

Kanskje også neste Ioniq (2018) kan klare en slik tur uten lading?

ja det blir veldig spennende. Vi er nok noen år unna en slik mulighet, men det kommer nok:) Jeg kjøper omtrent garantert ikke en ny EL bil før en slik avstand er mulig. (har jo E-golf allerede så)

eivhelle

Sitat fra: gamer73 på mandag 21. november 2016, klokken 12:47
For min del er det altfor liten rekkevidde fremdeles fra 200 til 300km? Til at jeg kan forsvare å bytte ut min 1.5 år gamle E-golf med den nye som kommer. OG 300km er fremdeles ganske langt unna å være fullverdig bil nummer 1. For min del vil jeg si at jeg helst vil kunne komme fra Bergen til Oslo uten å lade en eneste gang med full bil.
Med full bil blir det forventet at du stopper regelmessig for at passasjerene skal kunne gå på do eller strekke på beina. Da kan du like godt lade når du uansett stopper. Det er stort sett når du er alene i bilen at du har luksusen å kunne bestemme dette selv. Og selv når du er alene i bilen er en tur på over 6 timer alt for lang til at man ønsker seg selv så vondt at man ikke tar pauser underveis.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA