Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Øget kørelængde for eGolf 2017

Startet av David Skov Hansen, søndag 10. januar 2016, klokken 18:09

« forrige - neste »

Genax

Sitat fra: knut7 på torsdag 11. august 2016, klokken 09:51
Sitat fra: Genax på torsdag 11. august 2016, klokken 00:48
Var en tur innom Albjerk i dag I lier. Snakket med en selger og han sa at nye e-golf vil få 300+ i rekkevidde og at det blir en helt ny facelift, en stor en. Den vil komme til våren ifølge selger.

Om det er sant det med 300+ så blir nok det et kjøp
eGolf kommer med 36kWh batteri, denne kan få over 300km rekkevidde etter NEDC standarden. Det ryktes også at det vil komme en ~60kWh Golf, denne vil nok få over 300km rekkevidde etter EPA standarden, altså 300km+ reell rekkevidde. Er det mulig at selgeren pratet om ~60kWh Golfen?

Det vet jeg faktisk ikke

jensjacob

Ved sælgeren det ? - Altså hvad han snakkede om ?

Edit:
Måske i virkeligheden et meget relevant spørgsmål til sælgere:
"Ved du hvad du snakker om ?"
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

knut3448

Sitat fra: Genax på torsdag 11. august 2016, klokken 17:06
Det vet jeg faktisk ikke
Da var det nok mest sannsynlig 36kWh Golfen han pratet om ja.

knut3448

Sitat fra: Chivas på torsdag 11. august 2016, klokken 15:26
Jepp, jeg kjenner til den, men når kommer den til Norge? 2018 (selv om rykter/håp er 2017)? Og vil den konkurrere på pris (400k har jeg sett nevnt)?
Som skrevet tror jeg ikke VW kommer til å lansere noen e-golf med 60kwh før de er nødt til det. Dvs da har allerede eksempelvis Leaf, Soul, i3 o.l. allerede kommet med 60kwh.
Alt jeg finner av omtaler/artikler sier at AE kommer første halvår 2017, og flere skriver tidlig 2017. De skriver alle rundt 300k eller i underkant. Det eneste stedet jeg leser at bilen skal koste opp mot 400k er her på forumet. Så -jeg- tror ikke AE er så langt unna og dyr, men vi får se hva det blir til slutt.

tiger`n

300 er veldig realistisk.
https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=37k%20usd%20in%20nok
Vil tro det inkluderer litt kjøtt på beinet for både importør, forhandler, frakt og produsent.

tjon

Den nye e-Golf med vesentlig større batterikapasitet og faceliftet utgave, vil ha produksjonsstart uke 8 (februar) neste år. Dette ble bekreftet av importøren Møller Bil allerede tidlig i juni. Dette blir en såkalt 2018-modell, med antatt første levering til Norge i april neste år.
Pris, eksakt rekkevidde og hva som er endret av utseende vil bli offentliggjort senere.
Det er bekreftet at den nye e-Golfen skal bygges på den nye VAG-plattformen. Forventer forhåndsbestilling i desember/januar. Jeg gleder meg  :)

e-curious

Er det den faceliftede modellen som skal bygges på den nye plattformen?

runyberg

Tjon Hvor har du det ifra at den oppgraderte E-Golfen skal bygges på den nye VW plattformen? Det tror jeg ikke på for da er det snakk om 2020 modellen som er planlagt lansert i 2019. Forandringene nå blir bare facelift på lykter og instrumentpanel. og bedre batteri.

np

Stemmer det, samme platform som 2016, med nytt dash og forbedret batteri.
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

Goggen123

Er det noen som har noe håndfast informasjon om denne batterioppgraderingen fra Norge (Møller eller Volkswagen) eller er det bare synsing og Google-translate fra utlandet?

moby666

Fikk ny info i dag om ny e-golf

Fabrikken planlegger å lansere en liten face-lift av e-Golf i april 2017. Produksjonen starter i februar 2017. Det blir kun èn utstyrsmodell med èn rekkevidde!
Hvilke endringer er forventet?
•   Liten utvendig face-lift med nye lykter og støtfangere
•   Nye setetrekk og felgdesign
•   Nye LED-lykter
•   Oppgradert infotainmentsystem som i ny Tiguan
•   Nye førerhjelpsystemer fra Passat
•   Kraftigere elmotor
•   Økt rekkevidde "Best in Class"

Når starter forhåndssalget?
Vi forventer å kunne starte forhåndssalget senest i januar 2017 forutsatt at alt går som planlagt.

jensjacob

Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Hansi

"Best in Class" rekkevidde? Er Ampera-e i samme "Class"?
Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

moby666

Vet ikke noe mer, fikk infoen  fra vw selger. Virket som det var tatt fra et internt notat. Prises skulle økes med ca 30000

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA