Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bensinforbruket

Startet av David Skov Hansen, tirsdag 16. februar 2016, klokken 14:24

« forrige - neste »

alagerqv

Sitat fra: Touring på torsdag 26. mai 2016, klokken 22:11
Håper det kommer mulighet for soltak også. Rart de har det på e-UP og Golf GTE, men ikke E-golfen

Ja, soltak er det jeg savner mest på e-Golf´en min... Møller sa det var pga vekt at det ikke var tilgjengelig på e-Golf og bare e-Up. Ikke veldig troverdig forklaring.

jensjacob

Jeg tror bare jeg vil konstatere at den nuværende e-Golf er en super ventebil til den første faceliftede version af 2018'eren (MEB platform) kommer. Når den er klar så vil jeg overveje at skifte til den første 2018'er som så sikkert er faldet i pris.  ;)
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

e-curious

Er enig i at dagens e-Golf er en super ventebil.

Jeg er også enig i at det hva man må betale ekstra for å få en bil med bedre egenskaper er det som er viktigst, og at den bilen kan være brukt

jensjacob

Jeg skrev og spurgte Kreisel hvordan de så mulighederne for at reservere en batteriopgradering engang i 2019. De svarede at de jo ikke laver kommercielle løsninger endnu men at de arbejder på en 'affordable solution' i løbet af nogen år. De ville holde mig informeret.

Dernæst spurgte jeg om de også ser det som muligt at opgradere fra 1 faseladning til tre, fx til 11 kW. De arbejder på en opgradering til 22 kW. Igen her ville de holde mig opdateret på det de kalder 'affordable solutions'. Jeg ved dog ikke rigtig hvad jeg skal tro om laderen. Jeg ved at Brusa laver en trefaset 22 kW lader, men dens dimensioner er pt. for store til at mase ned i en e-Golf vil jeg vurdere. Den er over 500 mm på den ene led.

Men... uanset spændende udvikling. Der er potente spillere der arbejder på sagen.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

jensjacob

Jeg vil nok sige at hvis e-Golfen nogensinde kommer med 55 kWh batteri og 22 kW (eller bare 11 kW) AC ladning, så skal der mere end et verdensomspændende gratis superladningsnetværk til at få mig til at vælge Teslas model 3.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

jensjacob

Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Stikkkontakt

En bruker på forumet goingelectric.de har fått opplyst fra sin Volkswagen-forhandler at ny e-golf kan bestilles sent september/tidlig oktober og at utlevering til kunder starter uke 49. Det stemmer godt med Volkswagens "Modelpflege" som alltid er i uke 45.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Chivas

Jepp, det er nok ting på gang. Registrerer at Møller kjører kampanjer på e-golf om dagen - hvor det er presisert 2016-modellen :)

LGF

En tekniker visket meg i øret i dag at batterier med større kapasitet går i produksjon i uke 38... Han viste ikke når biler kan leveres eller hva rekkevidden blir - han ville at en selger skulle informere om det...
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

stefse

Mer interessant å kjøpe batteriet enn bilen. Om det lar seg retrofitte.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Genax

Var en tur innom Albjerk i dag I lier. Snakket med en selger og han sa at nye e-golf vil få 300+ i rekkevidde og at det blir en helt ny facelift, en stor en. Den vil komme til våren ifølge selger.

Om det er sant det med 300+ så blir nok det et kjøp

knut3448

Sitat fra: Genax på torsdag 11. august 2016, klokken 00:48
Var en tur innom Albjerk i dag I lier. Snakket med en selger og han sa at nye e-golf vil få 300+ i rekkevidde og at det blir en helt ny facelift, en stor en. Den vil komme til våren ifølge selger.

Om det er sant det med 300+ så blir nok det et kjøp
eGolf kommer med 36kWh batteri, denne kan få over 300km rekkevidde etter NEDC standarden. Det ryktes også at det vil komme en ~60kWh Golf, denne vil nok få over 300km rekkevidde etter EPA standarden, altså 300km+ reell rekkevidde. Er det mulig at selgeren pratet om ~60kWh Golfen?

Chivas

Hehe, dette minner meg litt om diskusjoner rundt kommende toppmodeller av mobiltelefoner hvor ryktene svirrer om de fantasktiske oppgraderingene som skal komme, men som alltid ender opp med å komme på neste modell, eller neste der igjen :)

60kwh tror jeg man bare kan glemme i denne omgang. Ja, teknologien er der og de kan fullt ut lage en 60kwh e-golf, men viljen er nok ikke til stede. Først skal det melkes i alle step helt til man kommer til 60kwh, og dette vil nok ta god tid. Skulle en 60kwh versjon komme nå, vil det jo slå bena under de fleste andre Golf-modeller og inntektstapet blir stooort.

En annen ting er selvfølgelig hvis det rulles ut 60kwh av sammelignbare modeller fra konkurrentene med konkurrerende pris - da må de nok få ut fingeren temmelig kjapt.

knut3448

Sitat fra: Chivas på torsdag 11. august 2016, klokken 12:1560kwh tror jeg man bare kan glemme i denne omgang.

En annen ting er selvfølgelig hvis det rulles ut 60kwh av sammelignbare modeller fra konkurrentene med konkurrerende pris - da må de nok få ut fingeren temmelig kjapt.
Som f.eks Ampera-E mener du? "en B-segmentbil med C-segmentinteriør. Altså en bil som er som en Toyota Yaris på utsiden, men som en Volkswagen Golf på innsiden".
http://www.tu.no/artikler/sjefsdesigneren-mener-formen-pa-ampera-e-er-katastrofal-slik-jobbet-de-med-a-gjore-den-mer-aerodynamisk/350190

(:

Chivas

Sitat fra: knut7 på torsdag 11. august 2016, klokken 13:04
Sitat fra: Chivas på torsdag 11. august 2016, klokken 12:1560kwh tror jeg man bare kan glemme i denne omgang.

En annen ting er selvfølgelig hvis det rulles ut 60kwh av sammelignbare modeller fra konkurrentene med konkurrerende pris - da må de nok få ut fingeren temmelig kjapt.
Som f.eks Ampera-E mener du? "en B-segmentbil med C-segmentinteriør. Altså en bil som er som en Toyota Yaris på utsiden, men som en Volkswagen Golf på innsiden".
http://www.tu.no/artikler/sjefsdesigneren-mener-formen-pa-ampera-e-er-katastrofal-slik-jobbet-de-med-a-gjore-den-mer-aerodynamisk/350190

(:

Jepp, jeg kjenner til den, men når kommer den til Norge? 2018 (selv om rykter/håp er 2017)? Og vil den konkurrere på pris (400k har jeg sett nevnt)?
Som skrevet tror jeg ikke VW kommer til å lansere noen e-golf med 60kwh før de er nødt til det. Dvs da har allerede eksempelvis Leaf, Soul, i3 o.l. allerede kommet med 60kwh.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA