Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bensinforbruket

Startet av David Skov Hansen, tirsdag 16. februar 2016, klokken 14:24

« forrige - neste »

Touring

Stasjonsvogn og to motorer hadde vært noe!

tutti

Møller sier bestilling januar og levering tidligst sommeren 2017.

Mye kan ha skjedd i bilverdenen før det..

Myrvang

2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Myrvang


Samme artikkelen sier at egolfen fortsatt bare får 1-fase 3,6 kWh. Det betyr ca. 10 timers lading hjemme eller i butikken. Helt latterlig i 2016/17 når nesten alle konkurrentene har bedre. Det var synd, men dette tipper jeg ikke blir noen storselger før VW har tatt til vette.
[/quote]

Er ikke sikkert dette er noe de fleste tenker over. For de aller fleste vil 10 timer lading i døgnet være helt innafor, da bilen står parkert 8 timer på jobb og 10 timer hjemme. Og hurtigladere er det flust med. Tror nok ikke dette blir en kraftig salgsbrems, for hvor ofte trenger man å lade hjemme fra 0-100% på 100 min? (som Zoe gjør)
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

turfsurf

Med såpass stort batteri er behovet for hurtigere lading hjemme mindre, men litt kjedelig på langtur med ladekø.


Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

e-curious


model3citizen

Sitat fra: Myrvang på mandag 23. mai 2016, klokken 21:32

Samme artikkelen sier at egolfen fortsatt bare får 1-fase 3,6 kWh. Det betyr ca. 10 timers lading hjemme eller i butikken. Helt latterlig i 2016/17 når nesten alle konkurrentene har bedre. Det var synd, men dette tipper jeg ikke blir noen storselger før VW har tatt til vette.

Er ikke sikkert dette er noe de fleste tenker over. For de aller fleste vil 10 timer lading i døgnet være helt innafor, da bilen står parkert 8 timer på jobb og 10 timer hjemme. Og hurtigladere er det flust med. Tror nok ikke dette blir en kraftig salgsbrems, for hvor ofte trenger man å lade hjemme fra 0-100% på 100 min? (som Zoe gjør)
[/quote]

For min del, fordelt på til nå 46000km med 2 elbiler ... aldri!
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

Stikkkontakt

Sitat fra: tutti på mandag 23. mai 2016, klokken 12:55
Møller sier bestilling januar og levering tidligst sommeren 2017.

Mye kan ha skjedd i bilverdenen før det..

Det er overraskende ettersom leder for elbilsatsingen hos Volkswagen sier at produksjonen starter til høsten. På generelt grunnlag så er mine erfaringer at man er mye mer oppdatert på nyheter fra VAG om man leser tyske nettsteder og forum, enn om man snakker med Møller.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

jensjacob

Jeg er i princippet enig i at derhjemme behøver man ikke lade med mere end 3,6 kW, men der er jo ingen der siger at AC ladning er forbeholdt hjemmet.
Men der er mange flere type 2 ladepunkter i DK end CCS og hvis jeg kunne lade med 11kW istedet for 3,6 når jeg fx. var ude at handle så ville jeg være glad. Så vil jeg enten få 3x så meget energi på eller kunne nøjes med at shoppe 1/3 del af tiden.

Så vil jeg også bedre kunne tage til takke med en Type 2 når der engang kommer så mange elbiler at der er kø ved CCS standerne.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

zyp

Sitat fra: Myrvang på mandag 23. mai 2016, klokken 21:32
For de aller fleste vil 10 timer lading i døgnet være helt innafor, da bilen står parkert 8 timer på jobb og 10 timer hjemme. Og hurtigladere er det flust med. Tror nok ikke dette blir en kraftig salgsbrems, for hvor ofte trenger man å lade hjemme fra 0-100% på 100 min? (som Zoe gjør)

Du har helt rett, men dette handler hverken om hjemmelading eller hurtiglading, det er rom for en mellomting.

Hvis du parkerer i et par timer for å handle, spise, dra på kino eller lignende så monner det ikke så veldig med 3.7kW. Med mindre du er en hensynsløs egoist er det også uaktuelt å la bilen stå ved en hurtiglader så lenge.

Stikkkontakt

Det skrives på tyske forum at 11kw lader kommer. Men den kommer ikke samtidig med det store batteriet. Litt etterpå.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

jensjacob

Det lyder rigtig godt !!
Hvad er det for et forum ?
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

tutti

Typisk! For å få oss til å bytte biler oftere så lager VW et opplegg med større batteri i 2017 modellen og raskere lader først i 2018 modellen.

hka

Kan man altså regne med at dette kommer på alle 2017-modeller, også de som går i produksjon nå snart, eller vil det komme en "ny" 2017-modell ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA