Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bensinforbruket

Startet av David Skov Hansen, tirsdag 16. februar 2016, klokken 14:24

« forrige - neste »

gamer73

mulig han sa det, men jeg har ihvertfall aldri hørt noen si det..og jeg har heller aldri lest det....men..det er lov å håpe:)

jensjacob

Som med mange andre ting, så kan de hvis de vil.

Der er et moderat til voksende potentiale for brugte ev-batterier indenfor backup og energilagring til husstande og elproduktion. Når de så er udtjent der bliver indholdet af værdifulde materialer geninvundet.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Stikkkontakt

Jeg har fått bekreftet at e-Golf 2017 får 300 km rekkevidde.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

jensjacob

300 km NEDC ?
Lyder spændende! Hvem bekræftede det for dig ? VW forhandler ?
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

hemi

så er spm, når kan man bestille, når kommer den? noen snakket om bestille sent 2017, få tidlig 2018.

gamer73

var det ikke snakk om at disse med 30% skulle komme Q1 2017? da kan vi vel bestille på sensommeren?

sap_2000

Sitat fra: jensjacob på onsdag 13. januar 2016, klokken 14:45
300 km NEDC ?
Lyder spændende! Hvem bekræftede det for dig ? VW forhandler ?

Har hatt en ny prat med selger i dag som har sjekket opp litt videre med importøren. Møller har visstnok lagt ut et skriv på intranettet sitt med opplysninger fra VW i Tyskland etter spekulasjonene i pressen.

Fritt fra hukommelsen:
-Planlagt produksjonsstart Jan. 2017 og levering fra Feb. 2017. Facelift fosilgolf vil være litt tidligere ute.
-Større batteri og med rekkevidde som skulle overgå 30kwh leaf med god margin. Kan tyde på at artikkelen det er referert til tidligere med 37Ah celler som gir 35kWh batteri (25Ah/ 24,2kWh i dag) stemmer http://insideevs.com/volkswagen-e-golf-to-get-30-more-range-thanks-to-improved-batteries/
-Facelift med nye fangere, nye LED lykter, felger osv.
Oppgradert interiør, seter/ trekk (farger) osv.
Ny (antagelig opsjon) på større touchskjerm og active info instrumentpanel kjent fra Passat.
Flere assistentsytemer.

Ingen konkret info om priser, konkrete tekniske data/ rekkevidde, utstyrsvalg og om det skjer noe med onboard ladernen. Jeg håper på 11 eller 22kW mulighet samt klimakontrolert batteripakke som vil gjøre hurtiglading vesentlig bedre om vinteren.
Fikk heller ingen info om det skal selges to versjoner paralelt. -En billigere med mindre utstyr og batteri samt en top-of-line versjon.

Blir spennende å følge med fremover etterhvert som mer bekreftet info vil dukke opp :-)
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

gamer73

Dette virker veldig spennende ja:)

Kanskje dem har tatt hintet og forstått at dem front LED-C-lysene er altfor svær og ser sær ut;)

Og ny front-fanger er også spennende....

Jeg regner med at disse tingene kanskje kan ettermonteres på våres nåværende?

rlnd

Sitat fra: hemi på onsdag 13. januar 2016, klokken 15:16
så er spm, når kan man bestille, når kommer den? noen snakket om bestille sent 2017, få tidlig 2018.

Min selger hos møller sa at forhånddsalg åpnet i januar 2017 og produksjon på fabrikken startet februar 2017.
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

np

Hmm.. Så 2017 modellen som kommer i midten av 2016, vil da ikke ha den største batteriforbedringen. Høres da ut som om dette er 2018 modellen, som vil dukke opp utpå våren 2017. Så lenge til...
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

gamer73

ja det er nok snakk om 2018 modellen vil jeg tro..lurer på hva 2017 modellen får hehe...ingen forandring? Oppgradert skjerm? hehe (som er totalt unødvendig men;) )

moby666

Oi dette var nyskapende av vw.... Vw drar ikke elbil konseptet noe spesielt videre. Når GM lager en tilsvarende bil med 60 kwh og mange andre nyvinninger bør vel vw klare bedre enn dette?
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Råde

Sitat fra: moby666 på fredag 15. januar 2016, klokken 08:34
Oi dette var nyskapende av vw.... Vw drar ikke elbil konseptet noe spesielt videre. Når GM lager en tilsvarende bil med 60 kwh og mange andre nyvinninger bør vel vw klare bedre enn dette?
Kremmere vettu. Nyskapning er for de som vil tape penger :)

Stiller meg litt tvilende til NEDC 300 med 35kW batteri.
e-Golf | X75D

jensjacob

Sitat fra: Råde på fredag 15. januar 2016, klokken 09:09

Stiller meg litt tvilende til NEDC 300 med 35kW batteri.

Egentlig burde fabrikanten blot opgive netto tilgængelig batterikapacitet.
Hvis det så også er vigtigt for dem at komme med en udmelding vedrørende rækkevidde så kan de opgive bilens middelforbrug. Så skal kunden nok selv regne den reelle rækkevidde ud. Jeg antager de 300 NEDC skal stå i forhold til de 190 NEDC som indtil nu er gældende. Dvs. hhv. 100 og 150 relle km i runde tal.

Som det er nu så skulle 190 km med en tilgængelig batterikapacitet på 21,5 kWh modsvare et middelforbrug på 11,3 kWh / 100km. Det vil jeg godt se en vilkårlig VW sælger klare.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

sap_2000

Sitat fra: moby666 på fredag 15. januar 2016, klokken 08:34
Oi dette var nyskapende av vw.... Vw drar ikke elbil konseptet noe spesielt videre. Når GM lager en tilsvarende bil med 60 kwh og mange andre nyvinninger bør vel vw klare bedre enn dette?

Tror det er fordi det fortsatt er golf 7 plattformen med den plassen den har til batterier og dermed må bruke samme fysiske batter som gjør at den får ~34-36 kWh brutto batterikapasitet istedenfor dagens 24,2 kWh.

Når eGolf mk8 kommer en gang (kanskje 2018?) så tror jeg den vil få vesentlig lengre rekkevidde da den antagelig vil være enda mer utviklet for EL samt at batteriteknologien har kommet et godt stykke lenger.
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA