Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bensinforbruket

Startet av David Skov Hansen, tirsdag 16. februar 2016, klokken 14:24

« forrige - neste »

grind

Ikke den infoen jeg fikk fra Møller. Selger der sa at 2017 modellen fikk facelift osv. men ikke økt rekkevidde. Det kom først "en del senere".. Må si jeg også synes det er merkelig at de ikke senker prisene på 2016 modellene hvis man nå snart kan bestilling på 2017 mod. Men de ønsker vel å få disse ut så kjapt som mulig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nissan Tekna 30kW

Chivas

Hva selgere klarer å få frem av svada hadde jeg tatt med en klype salt - og knapt det! De starter produksjonen i uke 40 og noe... Og batterikapasiteten øker da. Når den kommer i salg i Norge er sikkert mer åpent, men de får ikke solgt e-golf noe særlig grad i Tyskland så derfor sendes de hit. Da er det sikkert mulig å skaffe før Møller selger.


Chivas

Hva selgere klarer å få frem av svada hadde jeg tatt med en klype salt - og knapt det! De starter produksjonen i uke 40 og noe... Og batterikapasiteten øker da. Når den kommer i salg i Norge er sikkert mer åpent, men de får ikke solgt e-golf noe særlig grad i Tyskland så derfor sendes de hit. Da er det sikkert mulig å skaffe før Møller selger.


Amundmo

Når jeg var innom Møller Hamar for en stund tilbake fikk jeg beskjed om at den ville komme i desember og med en prisøkning på ca 15 000 fra dagens modell. Håper dette stemmer. Nesten så man kan vente på TM3 om den ikke kommer før lang ut i år 2017.
Ampera-e bestilt 29/9- levert juni 17.

Amigakongen

Så venter du heller på TM3 som du da sikkert ikke får før 2018. Men så blir det annonsert en ny spennende bil som skal komme 2019. Osv osv...... Også sitter du der om 30 år og fortsatt venter. :P

Sitat fra: Amundmo på fredag 19. august 2016, klokken 18:05
Når jeg var innom Møller Hamar for en stund tilbake fikk jeg beskjed om at den ville komme i desember og med en prisøkning på ca 15 000 fra dagens modell. Håper dette stemmer. Nesten så man kan vente på TM3 om den ikke kommer før lang ut i år 2017.
2015 BMW I3 - 11800km

Amundmo

Sant det, men grunnen til at jeg venter er rett og slett fordi det er først nå elbilen kommer med en rekkevidde som passer mitt behov. Med turer både til Bærum og Halden så er jeg avhengig at bilen kan gå 200km. Kunne så klart tatt på meg spanderbuksa å kjøpe TMS, men ingen vet sikkert hvordan markedet ser ut om 10 år.  Kjipt å bruke 700 store lapper på en bil, når det kanskje holder med en e-golf som trolig vil klare 200km.  Også jo lengre jeg venter, jo kortere får jeg gleden av fordelene med elbil. Huff, det skal ikke være lett Amigakongen ;)
Ampera-e bestilt 29/9- levert juni 17.

Stikkkontakt

Sitat fra: Amundmo på fredag 19. august 2016, klokken 20:28
Også jo lengre jeg venter, jo kortere får jeg gleden av fordelene med elbil.

Fordelene ved bruk av elbil i det daglige vil alltid være der, men de økonomiske fordelene vil bli redusert.
Jeg kjøpte ny dieselbil i januar. Jeg er ganske sikker på at det blir min siste bil med forbrenningsmotor. Har allerede satt meg på liste for nye Q6 e-tron som jeg kanskje får om knappe 2 år?
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

gamer73

#142
Sitat fra: Amundmo på fredag 19. august 2016, klokken 20:28
Sant det, men grunnen til at jeg venter er rett og slett fordi det er først nå elbilen kommer med en rekkevidde som passer mitt behov. Med turer både til Bærum og Halden så er jeg avhengig at bilen kan gå 200km. Kunne så klart tatt på meg spanderbuksa å kjøpe TMS, men ingen vet sikkert hvordan markedet ser ut om 10 år.  Kjipt å bruke 700 store lapper på en bil, når det kanskje holder med en e-golf som trolig vil klare 200km.  Også jo lengre jeg venter, jo kortere får jeg gleden av fordelene med elbil. Huff, det skal ikke være lett Amigakongen ;)

Meget bra poeng der! Man venter selvsagt til rekkevidden man trenger er kommet:) Min E-golf 2016 ble kjøpt i august i fjor og den går jo rundt 18 mil eller noe. For mine formål holder den til daglig kjøring og til hytten på fjellet. Jeg kjøper IKKE ny E-bil før batterikappasiteten gjør at jeg kan kjøre fra Bergen til Halden med bilen full av barn med kun 1 lading på turen (og det må IKKE ta mer enn maks 1 time å lade)! Og...jeg betaler heller IKKE det Tesla koster for å oppnå dette;) Så min plan er å kjøpe bensinbil når barna er blitt gammel nok til å holde ut 9 timer i bil, muligens hybridbil om det er billig nok på det tidspunktet. Sannsynligvis er E-bil IKKE alternativt....men vi får se:)

Den neste E-golfen med 30 mil rekkevidde (sikkert nærmere 20 mil om man skal over fjellet med full bil) hjelper ikek meg det spøtt;) MEN sikkert utrolig fint for folk som har hytte 20 mil unna hjemme:)

Gnilre

Sitat fra: gamer73 på mandag 22. august 2016, klokken 10:28
Jeg kjøper IKKE ny E-bil før batterikappasiteten gjør at jeg kan kjøre fra Bergen til Halden med bilen full av barn med kun 1 lading på turen (og det må IKKE ta mer enn maks 1 time å lade)! Og...jeg betaler heller IKKE det Tesla koster for å oppnå dette;)
Hvis du heller kan godta to stopp på 30 minutter hver er den bilen du tenker på leverbar i 2017. Det blir en Opel, og kanskje også en Nissan. En time ladestopp er ikke særlig effektivt, mye bedre å lade opp til maks 70 %. Om du skal klare det med en time ladestopp tror jeg det blir litt mer forsiktig kjøring.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

gamer73

Sitat fra: Gnilre på mandag 22. august 2016, klokken 10:54
Sitat fra: gamer73 på mandag 22. august 2016, klokken 10:28
Jeg kjøper IKKE ny E-bil før batterikappasiteten gjør at jeg kan kjøre fra Bergen til Halden med bilen full av barn med kun 1 lading på turen (og det må IKKE ta mer enn maks 1 time å lade)! Og...jeg betaler heller IKKE det Tesla koster for å oppnå dette;)
Hvis du heller kan godta to stopp på 30 minutter hver er den bilen du tenker på leverbar i 2017. Det blir en Opel, og kanskje også en Nissan. En time ladestopp er ikke særlig effektivt, mye bedre å lade opp til maks 70 %. Om du skal klare det med en time ladestopp tror jeg det blir litt mer forsiktig kjøring.

Ja blir spennende å se hvordan utviklinger går. Og det blir også spennende å se hvor mange år til barna mine er klar for en hel dag på veien. Samsvarer dem aksept med en ren E-bils batterikapasitet så får vi se hva det blir til. Foreløpig plan er å kjøpe brukt bensinbil som en mellomløsning så lenge barna må sitte bakovervendt.

Kjetil1986

Sitat fra: moby666 på torsdag 18. august 2016, klokken 15:02
Fikk ny info i dag om ny e-golf

Fabrikken planlegger å lansere en liten face-lift av e-Golf i april 2017. Produksjonen starter i februar 2017. Det blir kun èn utstyrsmodell med èn rekkevidde!
Hvilke endringer er forventet?
•   Liten utvendig face-lift med nye lykter og støtfangere
•   Nye setetrekk og felgdesign
•   Nye LED-lykter
•   Oppgradert infotainmentsystem som i ny Tiguan
•   Nye førerhjelpsystemer fra Passat
•   Kraftigere elmotor
•   Økt rekkevidde "Best in Class"

Når starter forhåndssalget?
Vi forventer å kunne starte forhåndssalget senest i januar 2017 forutsatt at alt går som planlagt.


Dette stemmer. Er fra Møllers intranett
Hyundai Ioniq 2017 platinum silver
Volkswagen e-golf FL300 2018 pure white

Volkswagen e-golf 2015 (solgt)
Bor i Akershus

eriksj

Pris: +30.000 fra dagens hører jeg idag. Dvs 310.000 grunnpris. Kilde: selger hos VW
2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

vitcho

Det passer nok meget godt. Det er i hvert fald ca. samme prisforskel på BMW I3 med lille og stort batteri.

gamer73

310000 i grunnpris også 30 tusen ekstra for ting man trenger...350tusen spenn? Begynner å bli en smule dyrt for en så liten bil men....

Chivas

Sitat fra: gamer73 på onsdag 24. august 2016, klokken 12:54
310000 i grunnpris også 30 tusen ekstra for ting man trenger...350tusen spenn? Begynner å bli en smule dyrt for en så liten bil men....
Korrekt...legger de seg på denne prisen vil sikkert konkurrentene bli temmelig fornøyde.

Er jo så jeg heller ville vurdert en brukt Passat GTE istedet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA