Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bensinforbruket

Startet av David Skov Hansen, tirsdag 16. februar 2016, klokken 14:24

« forrige - neste »

Genax

Sitat fra: knut7 på torsdag 11. august 2016, klokken 09:51
Sitat fra: Genax på torsdag 11. august 2016, klokken 00:48
Var en tur innom Albjerk i dag I lier. Snakket med en selger og han sa at nye e-golf vil få 300+ i rekkevidde og at det blir en helt ny facelift, en stor en. Den vil komme til våren ifølge selger.

Om det er sant det med 300+ så blir nok det et kjøp
eGolf kommer med 36kWh batteri, denne kan få over 300km rekkevidde etter NEDC standarden. Det ryktes også at det vil komme en ~60kWh Golf, denne vil nok få over 300km rekkevidde etter EPA standarden, altså 300km+ reell rekkevidde. Er det mulig at selgeren pratet om ~60kWh Golfen?

Det vet jeg faktisk ikke

jensjacob

#121
Ved sælgeren det ? - Altså hvad han snakkede om ?

Edit:
Måske i virkeligheden et meget relevant spørgsmål til sælgere:
"Ved du hvad du snakker om ?"
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

knut3448

Sitat fra: Genax på torsdag 11. august 2016, klokken 17:06
Det vet jeg faktisk ikke
Da var det nok mest sannsynlig 36kWh Golfen han pratet om ja.

knut3448

Sitat fra: Chivas på torsdag 11. august 2016, klokken 15:26
Jepp, jeg kjenner til den, men når kommer den til Norge? 2018 (selv om rykter/håp er 2017)? Og vil den konkurrere på pris (400k har jeg sett nevnt)?
Som skrevet tror jeg ikke VW kommer til å lansere noen e-golf med 60kwh før de er nødt til det. Dvs da har allerede eksempelvis Leaf, Soul, i3 o.l. allerede kommet med 60kwh.
Alt jeg finner av omtaler/artikler sier at AE kommer første halvår 2017, og flere skriver tidlig 2017. De skriver alle rundt 300k eller i underkant. Det eneste stedet jeg leser at bilen skal koste opp mot 400k er her på forumet. Så -jeg- tror ikke AE er så langt unna og dyr, men vi får se hva det blir til slutt.

tiger``n

300 er veldig realistisk.
https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=37k%20usd%20in%20nok
Vil tro det inkluderer litt kjøtt på beinet for både importør, forhandler, frakt og produsent.

tjon

Den nye e-Golf med vesentlig større batterikapasitet og faceliftet utgave, vil ha produksjonsstart uke 8 (februar) neste år. Dette ble bekreftet av importøren Møller Bil allerede tidlig i juni. Dette blir en såkalt 2018-modell, med antatt første levering til Norge i april neste år.
Pris, eksakt rekkevidde og hva som er endret av utseende vil bli offentliggjort senere.
Det er bekreftet at den nye e-Golfen skal bygges på den nye VAG-plattformen. Forventer forhåndsbestilling i desember/januar. Jeg gleder meg  :)

e-curious

Er det den faceliftede modellen som skal bygges på den nye plattformen?

runyberg

Tjon Hvor har du det ifra at den oppgraderte E-Golfen skal bygges på den nye VW plattformen? Det tror jeg ikke på for da er det snakk om 2020 modellen som er planlagt lansert i 2019. Forandringene nå blir bare facelift på lykter og instrumentpanel. og bedre batteri.

np

Stemmer det, samme platform som 2016, med nytt dash og forbedret batteri.
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

Goggen123

Er det noen som har noe håndfast informasjon om denne batterioppgraderingen fra Norge (Møller eller Volkswagen) eller er det bare synsing og Google-translate fra utlandet?

moby666

Fikk ny info i dag om ny e-golf

Fabrikken planlegger å lansere en liten face-lift av e-Golf i april 2017. Produksjonen starter i februar 2017. Det blir kun èn utstyrsmodell med èn rekkevidde!
Hvilke endringer er forventet?
•   Liten utvendig face-lift med nye lykter og støtfangere
•   Nye setetrekk og felgdesign
•   Nye LED-lykter
•   Oppgradert infotainmentsystem som i ny Tiguan
•   Nye førerhjelpsystemer fra Passat
•   Kraftigere elmotor
•   Økt rekkevidde "Best in Class"

Når starter forhåndssalget?
Vi forventer å kunne starte forhåndssalget senest i januar 2017 forutsatt at alt går som planlagt.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)


jensjacob

Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Hansi

"Best in Class" rekkevidde? Er Ampera-e i samme "Class"?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

moby666

Vet ikke noe mer, fikk infoen  fra vw selger. Virket som det var tatt fra et internt notat. Prises skulle økes med ca 30000
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA