Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av Tosh5, mandag 15. februar 2016, klokken 20:35

« forrige - neste »

Tosh5

Hei!
Fikk min S85D i november. Har ett par ting som er småirriterende:
I hastigheter over 90 kommer det ganske markant vindsus fra venstre side. Samme lyd som om man kjører med vinduet litt nede. Gjennomtrengende lyd. Dytter jeg litt på gummilisten borte ved det lille trekantvindu kommer det støy der også. Kan virke som vinduet ikke ligger tett nok inntil gummilisten.
En annen ting er lokket til ladeporten som ikke åpner seg. Bruker nå å åpne ladelokket på skjermen og når jeg hører "klikket" tar jeg og pirker det opp.
Er dette kjente problemer ? Quick fixes?
Ellers er bilen helt konge.

Salvesen

Sitat fra: Tosh5 på søndag 10. januar 2016, klokken 02:33
Hei!
Fikk min S85D i november. Har ett par ting som er småirriterende:
I hastigheter over 90 kommer det ganske markant vindsus fra venstre side. Samme lyd som om man kjører med vinduet litt nede. Gjennomtrengende lyd. Dytter jeg litt på gummilisten borte ved det lille trekantvindu kommer det støy der også. Kan virke som vinduet ikke ligger tett nok inntil gummilisten.
En annen ting er lokket til ladeporten som ikke åpner seg. Bruker nå å åpne ladelokket på skjermen og når jeg hører "klikket" tar jeg og pirker det opp.
Er dette kjente problemer ? Quick fixes?
Ellers er bilen helt konge.

døren blir nok bedre med en høydejustering kan jeg tenke meg. Ift ladelokket, peiker du "pistolen" mot antennen eller på lokket ?
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Muffinman

#2
Sitat fra: Salvesen på søndag 10. januar 2016, klokken 08:28
Sitat fra: Tosh5 på søndag 10. januar 2016, klokken 02:33
Hei!
Fikk min S85D i november. Har ett par ting som er småirriterende:
I hastigheter over 90 kommer det ganske markant vindsus fra venstre side. Samme lyd som om man kjører med vinduet litt nede. Gjennomtrengende lyd. Dytter jeg litt på gummilisten borte ved det lille trekantvindu kommer det støy der også. Kan virke som vinduet ikke ligger tett nok inntil gummilisten.
En annen ting er lokket til ladeporten som ikke åpner seg. Bruker nå å åpne ladelokket på skjermen og når jeg hører "klikket" tar jeg og pirker det opp.
Er dette kjente problemer ? Quick fixes?
Ellers er bilen helt konge.

døren blir nok bedre med en høydejustering kan jeg tenke meg. Ift ladelokket, peiker du "pistolen" mot antennen eller på lokket ?
Vindsus - vanlig feil og mange biler utleveres med dette i ymse varianter. Man legger inn diverse neoprenpølser, bøyer på trekantvinduet og justerer diverse for å få det tett.

Får ikke opp ladeluka er også en gjenganger. Noen må ha litt "massasje" for å åpne seg, mens andre må brekkes opp med et eller annet. Uansett verdt å ta med Tesla.

Min nye bil ble utlevert med begge disse feilene. Den gamle hadde ingen av dem, men fikk påført vindsus på begge sider ved utbedring av andre feil.

Hodetelefoner

99% av de som sliter med vindsus har dratt med seg listen på vei ut av bilen. Ofte jeg har kommentert det for folk som har nevnt dette ved superchargere etc. 

lunitiks

Sitat fra: KristofferH på søndag 10. januar 2016, klokken 09:05
... dratt med seg listen på vei ut av bilen ...

Kan du utdype dette litt
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Sitat fra: KristofferH på søndag 10. januar 2016, klokken 09:05
99% av de som sliter med vindsus har dratt med seg listen på vei ut av bilen.
Tesla``s servicebulletiner er uenig med deg.

ToWalkOrDrive

Ett tips på ladeluken er å gnikke på magnetene med en fille. Hadde samme problem i begynnelsen. Kan og være UMC'en (ladekladden) hvis problemet er mer på den enn å åpne innenfra.

Angående vindsus så fikk jeg og dette. Da jeg kikket på taket så var plutselig takluken bøyd mer opp enn resten av taket. Så nå kjører jeg med duct tape på taket frem til Tesla skal prøve å fikse i februar. De mente at en stang var skeiv.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Thor2014

Min ladeluke er treg i hengselet når det er minus.
Jeg har også fått noe vindsus fra venstre vindu. Ikke så høyt, men plagsomt.

samotholt

Sett en par-tre tape-biter på magneten i ladeluka. Etter at vi gjorde det har det ikke vært problemer med å få den til å åpne seg. Det virker også best å sikte pistolen mot bakruta når man trykker knappen for å åpne.
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

Tosh5

Takk for gode tilbakemeldinger. Har pekt pistolen mot bakvinduet og ladeluka. Får ta en tur bortom Tesla og få ting justert.
Dette forumet er jo bare helt fantastisk bra.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA