Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteri - Hvor lenge kan Tesla stå parkert uten å tappe batteriet?

Startet av satheesh.net, mandag 15. februar 2016, klokken 16:09

« forrige - neste »

Øggen

Les dei første linjene i denne artikkelen,
Blir ette kvart dementert, da berre testa med eple produkt.
Min samsung Note med dobbelplugg lada raskere på den nærmest førersete enn den andre iallefall.

http://www.teslarati.com/model-s-fast-charging-usb-port/
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Hyperstress

Sitat fra: Muffinman på lørdag 30. juli 2016, klokken 23:50
Må vel ha både telefon og kabel som støtter hurtiglading? Skal vel få nærmere 2A fra den porten da.
Min tlf, Samsung S7, og kabel støtter hurtiglading, men jeg får bare ca 1A fra venstre port - samme som høyre. I stikk får jeg 2A.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

moso

Flere som fremdeles har feil grafikk i tunneler? Ser på worldwide gruppa på FB at andre har feilfritt og endog en som sier det ble fikset for han på et servicesenter.
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

thomasmb

Sitat fra: moso på mandag 01. august 2016, klokken 07:09
Flere som fremdeles har feil grafikk i tunneler? Ser på worldwide gruppa på FB at andre har feilfritt og endog en som sier det ble fikset for han på et servicesenter.

Hadde dette problemet for en ca. 2 måneder siden, faktisk rett etter servicesenter besøk. Ble fikset av seg selv 2 FW updates senere.
70D

moso

Sitat fra: thomasmb på mandag 01. august 2016, klokken 10:11

Hadde dette problemet for en ca. 2 måneder siden, faktisk rett etter servicesenter besøk. Ble fikset av seg selv 2 FW updates senere.


Rart - er på relativt ny firmware (dog ikke den aller siste)
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

tony@lunatech.no

Beklager om dette er svart på et annet sted, men lett og ikke funnet. Etter siste "minor bugfix" som kom for ett par dager siden så har det dukket opp en merkelig feil. Når man åpner passasjerdøren så går vinduet opp  noen cm. Problemet er at det ikke går opp igjen. Lukker man døren opp og igjen 5-6 ganger så er vinduet helt nede og man må lukke det vi vindusheiser. Har allerede medført en liten vanndamm i setet etter at dette skjedde i regnet uten at jeg la merke til at vinduet var nede. Noen andre som har hørt om dette? Dukket som sagt opp etter siste lille oppdatering.
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

Tuxedo

Sitat fra: Lunatech på mandag 01. august 2016, klokken 15:44
Beklager om dette er svart på et annet sted, men lett og ikke funnet. Etter siste "minor bugfix" som kom for ett par dager siden så har det dukket opp en merkelig feil. Når man åpner passasjerdøren så går vinduet opp  noen cm. Problemet er at det ikke går opp igjen. Lukker man døren opp og igjen 5-6 ganger så er vinduet helt nede og man må lukke det vi vindusheiser. Har allerede medført en liten vanndamm i setet etter at dette skjedde i regnet uten at jeg la merke til at vinduet var nede. Noen andre som har hørt om dette? Dukket som sagt opp etter siste lille oppdatering.
Dette er noe som enkelte har opplevd tidligere også.  En reset med scrollhjulene løser problemet.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Ariel

Du kan også prøve å kjøre vinduet helt ned og så opp igjen, fortsett å holde opp knappen inn i 10 sekunder etter at den er kommet helt opp. Dette skal nullstille vinduet.

Muffinman

Kjør det helt ned og hold mer enn 10 sekunder. Kjør så helt opp og hold mer enn 10 sekunder. Da har du kalibrert inn endestillingene.

tony@lunatech.no

Tok en restart som anbefalt og problemet forsvant. Takk for tips!

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

o.b.lix

Var oppom Tesla i Bergen i dag, og da fikk jeg (mens den var parkert utenfor) ny software:

2.28.75 (hadde 2.28.60)
Men berre en MBF (Minor Bug Fix)

Imidlertid snakket selger om at innad i Teslasystemet var 8.0 klar i slutten av august/starten av september. En av de store tingene var waypoints og altarnative ruter i navigasjon.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

moso

2.28.75 hjalp heller ikke på tunnelvisningen på den lille skjermen - men om 8 er på vei så er det vel bare å fortrenge dette tross alt lille irritasjonsmomentet.
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

vnm

Til info. Var innom Tesla Skøyen i går og bilen fikk tilsendt en oppdatering. La den inn i natt. Versjon 2.30.33. Ikke noe nytt.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

moso

Sitat fra: moso på onsdag 03. august 2016, klokken 12:02
2.28.75 hjalp heller ikke på tunnelvisningen på den lille skjermen - men om 8 er på vei så er det vel bare å fortrenge dette tross alt lille irritasjonsmomentet.

Fikk nye kart igår - og da var jammen tunnelvisningen tilbake til normalt igjen også. Så da er det kanskje noe mer enn bare kart i kartoppdateringene..
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

jazzwheel

Fikk 2.28.60 og for at internett skal virke må jeg nå restarte storeskjermen hver eneste gang jeg har parkert i garasjekjelleren som ikke har dekning. Har ikke prøvd å skru av energy saving, men håper det hjelper.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA