Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteri - Hvor lenge kan Tesla stå parkert uten å tappe batteriet?

Startet av satheesh.net, mandag 15. februar 2016, klokken 16:09

« forrige - neste »

Brede

Ser at en nordmann på Facebook hevder han har begrenset summon-features på 2.12.126.
Han kan kjøre bil forover og i revers via app.

Noe hold i dette?

Veggen

Oppfordrer dere som har fått nyeste oppdatering å legg inn i FW trackeren:
http://ev-fw.com
Det savnes statistikk fra Norge på siste versjoner.

Hodetelefoner

Jeg har også summon i min app. Venter på update til bilen

rr2000

Testet Summon på egen bil i dag, ganske artig  8)
Bilen kan kjøres fremover eller bakover, man må holde inne knappen i appen kontinuerlig ellers stopper den og FOB må ha kontakt med bilen. Prøvde å stå i veien for bilen og den stoppet av seg selv selvsagt. For meg får det nok liten praktisk nytte, men kanskje for å kjøre ut og inn i trange parkeringslommer.
P85D

mogu

Jeg tror ikke det er noen her som tror det før de får se en video :)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Pompel

Sitat fra: Brede på søndag 28. februar 2016, klokken 19:35
Ser at en nordmann på Facebook hevder han har begrenset summon-features på 2.12.126.
Han kan kjøre bil forover og i revers via app.

Noe hold i dette?
Ja. Sikkert min post du refererer til. Har 2.12.126 i bilen (fikk den på fredag ellerno) og så at det ble nevnt Summon i releasenotes. Det tok derimot litt tid før Summon dukket opp i mobilappen, den dukket vel opp på lørdag tror jeg.

Vanskelig å få til video med mobilen når jeg må bruke mobilappen for i det hele tatt å kjøre Summon.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

lunitiks

Fikk også en APP-update på fredag (se bildet under).

Men ingen spor av summon-funksjoner i APPen. Har riktignok ikke siste SW i bilen, men dette må jo i så fall bety at APP'en plutselig får nye features når SW i bilen oppdateres...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

krister461

Sitat fra: lunitiks på mandag 29. februar 2016, klokken 08:32
Men ingen spor av summon-funksjoner i APPen.
Spor finner du under notifications.

bernta

Sitat fra: Pompel på mandag 29. februar 2016, klokken 08:27
Sitat fra: Brede på søndag 28. februar 2016, klokken 19:35
Ser at en nordmann på Facebook hevder han har begrenset summon-features på 2.12.126.
Han kan kjøre bil forover og i revers via app.

Noe hold i dette?
Ja. Sikkert min post du refererer til. Har 2.12.126 i bilen (fikk den på fredag ellerno) og så at det ble nevnt Summon i releasenotes. Det tok derimot litt tid før Summon dukket opp i mobilappen, den dukket vel opp på lørdag tror jeg.

Vanskelig å få til video med mobilen når jeg må bruke mobilappen for i det hele tatt å kjøre Summon.

Fikk summon (DVs som alternativ under Notifications) på Tesla-appen, men ingen uppdate i bilen enda. Venter spent...

Ellers så ser jeg at jeg fortsatt ligger på v .71 i bilen...
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

joda

#294
Den store endringen er vel hvordan Summon oppfører seg i denne versjonen av appen. (og med riktig versjon i bilen)

Tidligere kunne man bare trykke summon + frem/tilbake, men i nyeste versjonen må man holde inne frem/tilbake tasten på telefonen for at bilen flytte på seg. (ref. endringer Consumer Report ønsket seg etter at de testet funksjonen)
Heldigvis skal det være mulig å skru av dette i bilen, slik at man går tilbake til funksjonen slik den opprinnelig ble lansert.
TMS 85D

rr2000

Har desverre ikke funnet noen innstillinger som gjør at man kan trykke en gang. Appen er så treg og den feiler ofte, og så lenge foben må ha kontakt med bilen må man jo stå ved siden av og vente. Med mindre man etterlater foben i bilen, da kan man kjøre den frem uten å være tilstede :P Men det tillates ikke at telefon og bil er alt for langt fra hverandre heller, tipper et par hundre meter.
Ganske gøy å tenke på at signalene for dette går frem og tilbake til "the mothership" i USA, med mindre de har opprettet noen lokale servere også.
P85D

Teslavest

Så mye mas frem og tilbake om Summon nå. At det virker og ikke virker, tillatt og ikke tillatt i Europa osv. Oppgi for Guds skyld i hvilken software versjon det er er/ble mulig. Og post bilde av app hvordan skjermbildet ser ut. Dere må da ha mer en en mobil i huset ???????????
P85D.  Mod X reservert

rr2000

Vedlagt bilder av summon i iPhone app
P85D

satheesh.net

Sitat fra: Teslavest på mandag 29. februar 2016, klokken 18:27
Så mye mas frem og tilbake om Summon nå. At det virker og ikke virker, tillatt og ikke tillatt i Europa osv. Oppgi for Guds skyld i hvilken software versjon det er er/ble mulig. Og post bilde av app hvordan skjermbildet ser ut. Dere må da ha mer en en mobil i huset ???????????

This.

Sitat fra: rr2000 på mandag 29. februar 2016, klokken 21:42
Vedlagt bilder av summon i iPhone app

Takk! Legger ut bildene dine jeg, litt lettere enn PDF dokumentet. :)

thilo

S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA