Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteri - Hvor lenge kan Tesla stå parkert uten å tappe batteriet?

Startet av satheesh.net, mandag 15. februar 2016, klokken 16:09

« forrige - neste »

abj1978

Sitat fra: krister461 på lørdag 23. juli 2016, klokken 10:00
Ikke? Trodde de fleste biler med ACC fint klarte rundkjøringer så lenge det er en bil foran som bremser ned inn i rundkjøringen...

På min BMW 3-serie så fungerer det normalt greit å følge en annen bil gjennom rundkjøringer med ACC på, med mindre rundkjøringen er veldig liten og har skarp sving. Da kan jeg oppleve en litt for rask akselerasjon mitt i rundkjøringen. Om Tesla sin ACC tar høyde for dette, må jeg si det er en kjærkommen forbedring over hvordan min ca 3 år gamle BMW håndterer det ihvertall  ;D
Tesla Model S 75D / BMW i3

Øggen

Endelig ferdig, og det løste seg til slutt.
(http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=29004.msg493918#msg493918)

2.28.60.
Men berre en MBF (Minor Bug Fix)
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

joda

På tide å gi skjermen en liten shining..!?!  ;)
TMS 85D

Øggen

He he, til mitt forsvar, det e ferie og ej sprang ut fra McDo når ej merka det va nokke feil. Litt "burger" på fingrene kanskje.
Men joda, skal pusse over den ;D

Ps(trur det ser verre ut på bildet enn det virkelig e)

Forøvrig står det ikke lenger 16/32A med enkelt lader lengre når ej lada på 22kW uttak, men berre 16A. Glømde å ta bilde, men det stod 16/32 når ej plugga i. Nytt i fra denne versjon eller tidligere?
Va forøvrig på 2.24.102
P85, pearl white,  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

o.b.lix

Etter å ha oppdatert til siste versjon 2.28.60, føler jeg at "hold steering wheel" kommer mye oftere enn før. I tillegg har jeg fått sett stort rødt ratt med hender midt i dasjbord og "autosteer is aborting - hold the wheel", dette har jeg aldri sett før.

Noen andre som føler det samme?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Hyperstress

Rødt ratt med hender har i alle fall vært der hele tiden.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

o.b.lix

Mulig det kommer fortere fram nå?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Brede

2.28.60:
Flere som har fått mye kraftigere blinklys på bilen?
(Iallefall på den illustrerte bilen på storskjermen  :P)

Øggen

Nei syns ikkje det Brede, men merka at
"auto higbeam" he blitt endra. Langlys slår seg på mykje oftere, faktisk litt irriterende på ganske lyse sommerkvelda.
P85, pearl white,  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

nagela

Er det gjort endring ang strøm på USB porter i midtkonsoll ?
Tidligere ble disse strømløse når jeg låste bilen, nå har de strøm ihvertfall 2-3 timer. (Har ikke testet lenger)
Har andre opplevd det samme, eller skal jeg bare ta en full reset av bilen og se om det går tilbake til normalen ?
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

lunitiks

Sitat fra: nagela på lørdag 30. juli 2016, klokken 08:46
Tidligere ble disse strømløse når jeg låste bilen, nå har de strøm ihvertfall 2-3 timer. (Har ikke testet lenger)
Har andre opplevd det samme, eller skal jeg bare ta en full reset av bilen og se om det går tilbake til normalen ?

Opplever at usb-utgangene i midtkonsoll ikke lenger leser mine gamle iPod mini'er (ikke testet med usb-sticks ennå).

Blir det krøll på Teslas SW-department nå som vi har noen biler med midtkonsoll (facelift), noen med usb på baksiden (x) og noen gode gamle Legacy-biler med standard 2 stk + 12v i front, kanskje?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Wilma

Sitat fra: nagela på lørdag 30. juli 2016, klokken 08:46

Jeg kom nettopp hjem fra bilferie. Klarte å miste laderen på turen og måtte derfor lade telefonen i bilen. Jeg var sikker på at den ikke ville lade over utover kvelden men der tok jeg feil. Da jeg kom tilbake en del timer senere var den fulladet.
En kar på Facebook fortalte at det visstnok er forskjell på de to portene i midtkonsollen.
Min tlf er koblet opp i porten nærmest førersiden.
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

Øggen

Porten nærmest førersete gir mest "strømstyrke" og e aktiv sjøl om bilen står parkert. He en 4G router på den og alltid fullada, sjøl om bilen står 2 daga.
Edit: Med "power savings" OFF
P85, pearl white,  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Hyperstress

Sitat fra: Øggen på lørdag 30. juli 2016, klokken 10:58
Porten nærmest førersete gir mest "strømstyrke" og e aktiv sjøl om bilen står parkert. He en 4G router på den og alltid fullada, sjøl om bilen står 2 daga.
Sikker på at det er forskjellig styrke? Har også hørt rykter om det, men ser ikke forskjell på ladestrøm når jeg kobler til tlf, Samsung S7. (Har ikke gjort grundig test, bare via batteri app)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Må vel ha både telefon og kabel som støtter hurtiglading? Skal vel få nærmere 2A fra den porten da.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA