Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøpe eller ikke kjøpe Type 2 ladekabel

Startet av Raftepapp, mandag 15. februar 2016, klokken 11:39

« forrige - neste »

Raftepapp

Har hatt Golfen i snart en måned. Egentlig en utrolig god bil, men har nå fått litt "bismak". Skal ikke dra hele historien her, men kort fortalt har jeg hatt 5 forskjellige feil og bilen på verksted 4 ganger, de samme feilene kommer igjen og igjen...

På toppen av det hele oppdaget jeg i dag en stor sprekk i frontruten, sikkert en steinsprut, men jeg har ikke merket noe så det er tydeligvis ikke store sandkornet som skal til. Vet det ikke koster meg noe, men det fikk liksom begeret til å renne over.

Alt dette gjør nybilopplevelsen ganske negativ og tankene begynner å gå mot å finne en annen bil, selv om E-Golfen egentlig er perfekt for meg på alle måter (når den virker).

Leser mye her i forumet og det er jo stort sett diverse problemer man leser om. Det jeg lurer på nå er om flertallet har problemer, eller er det bare oss uheldige som skriver her? Er det mange som har kjørt problemfritt de siste årene?

Dexter

13K problemfrie km hittil.

ta deg en kikk på tesla delen av forumet du. Så skal du lese om
problemer.  ;D

Cirrisky

Har ikke hatt bilen kjempelenge, men har kjørt sånn 4000km siden November.


Så langt, har jeg hatt ca 0 feil. Er jo noen småting jeg gjerne synes de kunne ha gjort bedre eller forandret med bilen, men har aldri hatt den tilbake hos forhandler eller på verksted.

Funker bra i kulde og regn, og har ikke møtt på noen av defektene som er nevnt på forumet her.


Blir vel ofte slik at de med problemer skriver om de, men de som kjører problemfritt lager jo gjerne ikke topics om hvor problemfritt de kjører.

Reven

Jepp. Som det står i siste innlegg; folk skriv helst når det er noko som ikkje fungerer som det skal. Her på forumet finst det til og med ein eigen tråd som omhandlar alle feil folk opplever på e-Golfane sine. Den tråden er nyttig, men gir eit litt feil inntrykk av den generelle kvaliteten på bilane.

Vår e-Golf vart henta ut frå forhandlaren 30. september. Bilen har gått godt over 5.000 km til no, og status er null feil. :-)

2016 VW e-Golf med varmepumpe og ymse anna
2015 VW Passat Alltrack

vitcho


TomR

Når det blir solgt ca 500 e-golfer PR måned så er det ikke mange som her inne forteller om feil. Selvfølgelig er det folk som har fått feil som ikke er her. jeg velger å tro at det er ganske mange uten feil som ikke poster noe her inne.
Fetsund. Venter på levering av e-Golf NightBlue

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Liz


elektro

2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

jensjacob

Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

torgrand


Endelig

Endelig
Golf 2015 Levert 26.02 m Vp (Solgt)
Tesla S 2015 P85D

carboncarstenDK

27000 km daglig brug, 1 software fejl.

VW var længe om at finde og rette fejl selvom jeg sagde til dem hvad fejl var og hvordan man rettede den.... info herinde fra ;o)

CC

EV - Driver

17000 km tilbakelagt på 11 mnd. Problemer med varmepumpe i starten, men nå virker det strøkent.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

tutti

#14
27000 km her, eneste feil hittil var to av dørene som måte smøres (to ganger på den ene).

Ellers har jeg opplevd at ladeluken ikke ville åpne seg en gang (måte tines noen minutter).

Og en gang en kortvarig ladefeilmelding om en eller annen elfeil som jeg mistenker var at bilen ikke liker å kjøre i mange minus for å bli satt til lading i en fuktig parkeringskjeller med mange pluss..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA