Hovedmeny

Elektrosystem feil- vinter

Startet av mthns, lørdag 09. januar 2016, klokken 11:33

« forrige - neste »

Gogstad

Sitat fra: hemi på mandag 01. februar 2021, klokken 12:40
virker som det går på garanti da ja evnt goodwill? er jo en kjent feil

hva er 1 gang reg på bilen?

Jeg har fått saker reparert på gamle golfen min  som var eldre enn 5 år pga kjent fabrikkfeil (I England), så jeg tenkte å spørre om dette eller kulans om det er noe dyrt.

Har ikke heftet på meg, men synes å huske den var 1. reg tidlig 2016.

Da jeg spurte om lånebil/leiebil fortalte Møller meg at mobilitetsgaranti er utløpt, så jeg regnet med at dette var 5år-garantien

RJK

Sitat fra: Gogstad på mandag 01. februar 2021, klokken 12:38
Hemi:
Heisann, du har kanskje rett at det er innenfor 5 års rek. Bilen har dog gått over 100k km, men dette burde vel ikke ha noe å si med elektronikken. (?)

Verkstedet som ringet nå sa at delen er bestilt og de fikser det innen onsdag, så jeg fikk inntrykk av at de ordner det. De må vel konsultere med eier før de foretar en dyr reparasjon? Rakk i allefall ikke spørre om pris før de la på.

Fikses må det uansett, så jeg får ta det på onsdag.

Du roter her. Det er garantien som er begrenset av 5 år eller 100K km. Reklamasjon er begrenset av 5 år, men ikke km, selv om det selvsagt vil spille inn på hva du bør kunne forvente.

Er det fabrikasjonsfeil, bør i utgangspunktet ikke km-stand ha noe å si. Og prøver verkstedet seg på dette, så presiser at dette ikke er krav på garantireparasjon, men på reklamasjonsrett, og at km-stand er uvesentlig på reklamasjoner og ved fabrikasjonsfeil.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

storeulv

Sitat fra: RJK på mandag 01. februar 2021, klokken 22:08
<snip>
Er det fabrikasjonsfeil, bør i utgangspunktet ikke km-stand ha noe å si. Og prøver verkstedet seg på dette, så presiser at dette ikke er krav på garantireparasjon, men på reklamasjonsrett, og at km-stand er uvesentlig på reklamasjoner og ved fabrikasjonsfeil.

Det stemmer på en prikk, og om de mot formodning skulle være motvillige er det bare å be om å få det skriftlig bekreftet at delen som er defekt ikke kan forventes å skulle vare i 5 år. Det pleier å gjøre susen ;)
Audi e-tron 50AS MY 2020

Gogstad

Oppdatering: Dere har helt rett, det er fortsatt 5 års garanti/reklamasjonsrett på bilen og alt av reparasjon var dekket :) De byttet et "Kjølesystem" og alt skal være tipp topp nå.

Ett stk fornøyd sjåfør.
Krysser fingrene for at forsikringen ikke rører bonusen min, selv om de ordnet veihjelp og leiebil...

storeulv

Sitat fra: Gogstad på onsdag 03. februar 2021, klokken 08:32
Oppdatering: Dere har helt rett, det er fortsatt 5 års garanti/reklamasjonsrett på bilen og alt av reparasjon var dekket :) De byttet et "Kjølesystem" og alt skal være tipp topp nå.

Ett stk fornøyd sjåfør.
Krysser fingrene for at forsikringen ikke rører bonusen min, selv om de ordnet veihjelp og leiebil...

Veihjelp er et tilleggsgode som ikke gir malus. Eller...om de trekker deg for bonus etter veihjelp bør du bytte forsikringsselskap ;)
Audi e-tron 50AS MY 2020

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA