Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bensinforbruket

Startet av daghb, søndag 14. februar 2016, klokken 17:13

« forrige - neste »

daghb

Her er litt bilder etter oppdatering
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

fonberg

Grattis! Har du funnet ut om musikkfiler kan lagres lokalt på en eller annen måte i bilen, eller om man må strømmme musikken selv om listen er lagret? (Gitt at du har premium da)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman

#2
Mer spennende at man nå slipper å kjøre ut alle fire håndtak hver gang. Det vil nok redusere reparasjonskostnadene over tid. Videre en god ting at bilen kan settes til å ikke låse seg opp i park, det har irritert meg siden oktober 2013. Man kunne omgå at håndtakene gikk ut i park ved å skru av "drive away door lock", men da var jo bilen åpen selv om håndtakene holdt seg inne.

Så er jeg spent på om de fikser klimaanlegget. Det har vært noen dager med ustabil temperatur i begge bilene i kulda nå.

Og Spotify....OK, kjekt å ha :)

daghb

Sitat fra: fonberg på lørdag 09. januar 2016, klokken 10:23
Grattis! Har du funnet ut om musikkfiler kan lagres lokalt på en eller annen måte i bilen, eller om man må strømmme musikken selv om listen er lagret? (Gitt at du har premium da)

Har ikke funnet noen "Download-knapp", nei :(
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

Brede

Drit i alt det andre!! De har implementert auto-adjust på lysstryken på skjermene!! Det største savnet på bilen så langt. (De sa det snart skulle komme da jeg kikket på demobil før jeg la inn bestilling, det er riktignok 30 måneder siden  ;D)

Ser ut til å være en bra og spennende oppdatering!

Cobos

Er det noe jeg irriterer meg over med amerikanske Taxier er den klikkelyden av at sentrallåsen låser alle dørene hver gang bilen starter. Spesielt med mye kryss så låser den i fart og låser opp ved hvert røde lys. Klikk-klikk, klikk-klikk.... jeg blir gal. Jeg håper virkelig ikke Model S nå kommer til å begynne slik.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

MeTesla

Gleder meg! Masse snacks!!! Thank for sharing :)

TRM

- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

fonberg

-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman

Sitat fra: Brede på lørdag 09. januar 2016, klokken 11:01
Drit i alt det andre!! De har implementert auto-adjust på lysstryken på skjermene!!
Det er jo en autofunksjon, og i den spede begynnelse kom det en oppdatering som skulle forbedre den automatiske justeringen. Det har imidlertid aldri fungert særlig bra, og det høyre scrollehjulet har vært et substitutt både for det og manglende nattmodus i tunnel.  Jeg kommenterte ikke dette siden jeg er skeptisk inntil jeg ser at det fungerer. Får vi auto nattmodus i tunnel også? I så fall, yay! Hvis ikke, not so much.

Får håpe det blir lagring på spotify, noe annet ville vært dårlig utnyttelse av båndbredde/datatrafikk. Kunne jo hatt en funksjon for å synce spillelister mot en USB-stick over wlan?

krister461

Hva er versjonsnummeret på oppdateringen?

I 7.1 skulle jo det komme masse GUI-greier pluss bedre autopark.

Arath

I følge release notes er det gjort forbedringer på autopilot, og innført autopark utenom lukeparkering.

Håper varmeapparatet er løst. Det var bra kaldt i bilen når vi kjørte over fjellet i -29.

krister461

Sitat fra: Arath på lørdag 09. januar 2016, klokken 12:27
I følge release notes er det gjort forbedringer på autopilot, og innført autopark utenom lukeparkering.
Hvor leser du det?

Cookie Monster

Ser ut som usa bilene får autopilot forbedring samt summon funskjonen nå som gjør at bilen kan parkere og kjøre ut fra plassen selv uten at man sitter i bilen :)
2015 P85D

Tesla P85D

Ser ut som at det er stor forskjell på varmeapparatene... Når vi kjørte i 29 minus så var det ikke behov for å ha varmapparatet på maks...
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA