Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bensinforbruket

Startet av daghb, søndag 14. februar 2016, klokken 17:13

« forrige - neste »

krister461

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 09. januar 2016, klokken 13:04
Ser ut som usa bilene får autopilot forbedring samt summon funskjonen nå som gjør at bilen kan parkere og kjøre ut fra plassen selv uten at man sitter i bilen :)
Se der ja, der var det mye mer futt:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/60293-Firmware-7-1?p=1313140#post1313140

Spent på når disse kommer til Norge...

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Quintilian

Hmm. Spent på automtisk parkering i garasje/summon...

Det står at man skal "align car with garage".... Og så bruker man FOB til å faktisk rygge den på plass... Spørsmålet da er jo:
a) Vi som har så smal garasje at vi trigger rødt "STOP" når vi passerer åpningen... Vil det avbryte prosessen...? (Eller kan den gå "nærmere" hindring enn 30 cm når den er i auto...?
b) Kjører den "rett bakover" slik man har plassert bilen/hjulene, eller korrigerer den fortløpende mens den rygger...? 

Ctran

Flott at den oppdateringen blir delt opp da! Kommer det restriksjoner selv i rushtrafikken med AP uten midtdeler så skipper jeg den oppdateringen. To timer kø for dagen med gangfart vei uten midtdeler store deler av veien.

Cookie Monster

Sitat fra: Ctran på lørdag 09. januar 2016, klokken 14:43
Flott at den oppdateringen blir delt opp da! Kommer det restriksjoner selv i rushtrafikken med AP uten midtdeler så skipper jeg den oppdateringen. To timer kø for dagen med gangfart vei uten midtdeler store deler av veien.

På veier uten midtdeler blir fart begrenset til fartsgrensen + 5mph står det i release notes i usa. Så ser ikke på det som noe problem.
2015 P85D

Cookie Monster

Sitat fra: Quintilian på lørdag 09. januar 2016, klokken 14:40
Hmm. Spent på automtisk parkering i garasje/summon...

Det står at man skal "align car with garage".... Og så bruker man FOB til å faktisk rygge den på plass... Spørsmålet da er jo:
a) Vi som har så smal garasje at vi trigger rødt "STOP" når vi passerer åpningen... Vil det avbryte prosessen...? (Eller kan den gå "nærmere" hindring enn 30 cm når den er i auto...?
b) Kjører den "rett bakover" slik man har plassert bilen/hjulene, eller korrigerer den fortløpende mens den rygger...?

Spent på den selv. Har god plass i garasjen men selve porten er så smal at jeg må ta inn speilene for å få plass og den piper stopp konstant når jeg rygger inn.
Så tviler på at den forstår at den må ta inn speilene hvis den ikke lærer seg det da. Eller så ender jeg vel opp uten speil når jeg skal teste det der hvis jeg ikke tar inn speilene først ;D

Er sikker på den korrigerer når den rygger. Autopark fungerer jo veldig bra så har troa på denne fusjonen selv om jeg ikke har store forhåpninger om min egen garasje :)
2015 P85D

Undertegnede

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 09. januar 2016, klokken 14:45

På veier uten midtdeler blir fart begrenset til fartsgrensen + 5mph står det i release notes i usa. Så ser ikke på det som noe problem.

Ja dette er bare bra så lenge man kan gå 5-10km/t over for å følge trafikken. Hadde den låst på maks fartsgrensen hadde det vært et problem.

Men er det noen med AP som har fått updaten? Virker som Europa pusher til pre AP først denne gangen...?

VL

Var innom Tesla i dag.. Fikk vite at ny autopilot oppdatering kommer innen 1 måned. Da skal den kunne klare å selvparkere på vanlige plasser også  ;D ;D... Om dette fungerte i garasjen visste de ikke enda, men det ville nok komme med tiden visst ikke. Men lov å håpe da  :) ;D
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

atta

Sitat fra: Tesla P85D på lørdag 09. januar 2016, klokken 13:04
Ser ut som at det er stor forskjell på varmeapparatene... Når vi kjørte i 29 minus så var det ikke behov for å ha varmapparatet på maks...

For min del har det funger supert etter at jeg forstod at front defrost ikke må stå på, det overstyrer. Redd mange ikke er klar over dette.

Arath

Sitat fra: Undertegnede på lørdag 09. januar 2016, klokken 14:56
Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 09. januar 2016, klokken 14:45

Ja dette er bare bra så lenge man kan gå 5-10km/t over for å følge trafikken. Hadde den låst på maks fartsgrensen hadde det vært et problem.

Men er det noen med AP som har fått updaten? Virker som Europa pusher til pre AP først denne gangen...?

Fikk oppdateringen i dag tidlig. S85 med AP. Ikke vært ute å kjørt etter å ha installert.

Undertegnede

mogu

Dette blir bra! Gleder meg. Må dog påpeke at trådnavnet er noe missvisende, det er jo ganske klart litt mer enn Spotify som kommer :)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Cookie Monster

2015 P85D

Lacaixxa

Ser meget bra ut så langt. Autojustering av lysstyrke på skjerm og forbedring av viskersensor må bli bra. Autoåpning av garasjeport er Nice to have :)

Spotify er suverent!
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

felix

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA