Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbilfordeler revideres i 2018

Startet av grime, søndag 14. februar 2016, klokken 11:51

« forrige - neste »

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Sonsguten

Bare et lite tips til eventuelt å få litt refundert utlegg til ny kabel. Min snøfresern ville også gjerne frese ladekabel i går, så jeg måtte bestille meg ny kabel fra elbilhjelpen.no i dag. I den forbindelse så ringte jeg til LOfavør siden jeg har kollektiv hjemforsikring der gjennom Fellesorganisasjonen. Dette er faktisk noe de kan dekke. De dekker kostnad til ny orginalkabel, noe Brennes auto i Moss skal ha kr 6900,- for, og egenandelen er kr 3000,-. kr 3900,- er derfor på tur inn på min konto, og ny kabel til kr 5000,- er som sagt bestilt. Totalt ble det derfor "bare" litt over kr 1000,- for et par sekunder med uoppmerksomhet :)

grime

Da havnet vi på omtrent samme prisen, men jeg ville antagelig ikke "ha klart" å kjøpe en kabel til en annen pris enn den jeg oppga til forsikringsselskapet.

En litt pussig historie i så henseende. En gang på rundt 1980 gikk sikringen på trafoen til 110 V fryseren min uten at jeg oppdaget det før blodvannet seg ut i gangen. Dette var en, til datiden, temmelig stor fryser og jeg tok ut, noterte sirlig og kastet. 1 frossen meksikansk grønnsakblanding kr 13, 2 stk amerikansk grønnsakblanding etc. til jeg kom til selvskutte ender, de førte jeg opp med kr 50/stk og noen kg selvfisket selvfisket ørret til kr 20/kg og sendte den inn - tilsammen ca kr 970.

Noen dager senere ringte takstmannen meg og spurte hvordan jeg kom frem til kr 50 pr. and og kr 20 pr. kg ørret. Jeg svarte, som sant var, at jeg gjettet, jeg hadde ikke peiling. Så spurte han om jeg ikke hadde hatt hummer i fruseren, jeg svarte som sant var at det hadde jeg ikke. Roastbeef? Nei ikke det heller. Til slutt sa han bare: Dette godtar jeg ikke, det er kr 700 i selvassuranse og jeg mener innholdet i skapet var verdt minst kr 1700 - og ferdig med den saken!

Et par år senere hadde jeg innbrudd på en hytte jeg har i Nordmarka. Det ble sjålet minimalt, men et vindu og to dører ble knust og hytten ligger ca 1,5 km fra vei i ulendt terreng. Jeg ringer selskapet og en takstmann ringer tilbake og spør og det var meg som hadde de selvskutte endene til kr 50 for et par år siden, noe jeg bekreftet. Han ville på befaring og vi møttes og trasket. Jeg fortalte at det som var blitt stjålet stort sett var brukte underbukser, sokker og T-skjorter med minimal verdi, men at det var kastet sten inn gjennom et stuevindu og at den låste bakdøren som inngangsdøren var delvis knust, men inngangsdøren hadde jeg klart å reparere nogenlunde. Han spurte hva jeg mente skaden ville koste meg og jeg sa, som sant var, at jeg regnet med ca kr 10 000.

Så begynte han å vandre og måle. Han mente gulvet i stuen (10" til 14" brede gulvbord) måtte skiftes, det var dype hakk etter stenen og gulvslipemaskiner opp dit var ikke mulig og ikke var det innlagt strøm heller - gulv med så brede bord var ikke billige, for ikke å snakke om transporten! Begge dørene gikk på forsikringen og det at jeg klarte å reparere den ene var ikke noe han hadde noe med etc. Kort sagt, utbetalingen ble på mellom kr 30-40 000 - og jeg klarte nesten å reparere den andre døren også. Jeg ante ikke at selvskutte ender til kr 50/stk kunne bli så verdifulle!

Jeg har bare hatt tre forsikringsskader utenom bil siden dette. Hver gang har jeg fått uforholdsmessig mye utbetalt, på den annen side ser jeg at nærmere 90 % av premieinntektene har blitt igjen i selskapene.

Grime
Tesla S75D AP1 2016 - S100D AP2,5 FSD 2018 - Cybertruck 4x4 FSD & Model Y DM FSD med krok i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA