Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bør GM legges inn som eget bilmerke

Startet av P85D, lørdag 13. februar 2016, klokken 20:29

« forrige - neste »

snd

Sitat fra: rsomby på mandag 05. desember 2016, klokken 09:18
Slik jeg ser det, er fordelen med denne appen vs tesla appen at en med bare 2 trykk kan starte forvarming/unlock via ved å trykke hardt på appen (3D Touch) og velge funksjon. 3D Touch forøvrig er vel begrenset til iphone6/7+

En av hovedfordelene med denne appen er at man slipper å skrive inn kode for hver gang man ønsker Remote start i tillegg til det du nevner.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

P85D

Det var ett veldig godt forslag med sort tema :)
Kom gjerne med andre forslag/forbedringer.

Schedulering av varme, lading osv er ikke en enkel sak på IOS, det krever at appen står og går i bakgrunnen. Jeg har ikke funnet gode måter å løse det på.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

snd

Jeg har noen flere forslag.
1) Enable/disable Touch ID for ulike funksjoner f.eks Remote start, door lock
2) Vehicle status nederst der det er et tomrom (Har 6s, vet ikke om det blir det samme med 4" skjermene)
Info om hvilke kommandoer som er trykket på øverst, slik det er i dag
3) Geek mode: All info som er mulig å få under Vehicle status (CAN-data: gj.snitts cellespenning, BMS utlesning)
4) Større font

Nå virker det som at du lager en app for meg personlig  :P
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

cra

Dette ser definitivt ut til å være en app det kan være verdt å bruke en 50-lapp på! ;D  Og direkte kontakt med utvikler via forumet her er jo et gigantisk pluss!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

P85D

Sitat fra: snd på tirsdag 13. desember 2016, klokken 10:27
Jeg har noen flere forslag.
1) Enable/disable Touch ID for ulike funksjoner f.eks Remote start, door lock
2) Vehicle status nederst der det er et tomrom (Har 6s, vet ikke om det blir det samme med 4" skjermene)
Info om hvilke kommandoer som er trykket på øverst, slik det er i dag
3) Geek mode: All info som er mulig å få under Vehicle status (CAN-data: gj.snitts cellespenning, BMS utlesning)
4) Større font

Nå virker det som at du lager en app for meg personlig  :P

1) 3D touch er litt kjip å gjøre cusom. Snarveiene hardkodes i appen og er ikke "run time" parametre. Jeg har forsket litt på det og ikke funnet noen måte å løse det på
2) Status nede er fullt mulig
3) Geek mode: vil kreve hardware i bilen som støtter dette. Det finnes kanskje andre apper for dette også? Har ikke dette selv *
4) Font kan fikses

* Ellers har jeg også "Tesla info" appen som er gratis og viser all informasjon Tesla tilbyr via apiet. Ikke akkurat noen lekker app, men der kan man få ut endel skjult informasjon.
https://itunes.apple.com/no/app/info-app-for-tesla/id1071722364?l=nb&mt=8
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

cra

Vet ikke om det er helt fullgod kutyme å "klage" etter å ha hatt appen installert i ti minutter, men det kunne vært snertent om Custom-knappene for Charge og Climate viste innstilling, f.eks. som "C: 85%" of "C: 20o". Temperatur gjerne vist iht valgt avkrysning for metric eller ikke.

Enig i at et lite knepp opp på fontstørrelse kunne være greit for oss som fortsatt er i fornektelsesfasen når det gjelder briller/lesebriller.  ;D  Kanskje et par pt større knapper også?

For egen del kunne jeg tenke meg å ha valget for start av klima nærmest ikonet, da det er det jeg kommer til å bruke mest, og vanligvis fra ikke-våken tilstand når jeg vekkes og skal ut og kjøre.

Custom-setting for å få klimaanlegg til HI ved start fra 3D-touch er bare helt genialt!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

P85D

Sitat fra: cra på tirsdag 13. desember 2016, klokken 11:58
Vet ikke om det er helt fullgod kutyme å "klage" etter å ha hatt appen installert i ti minutter, men det kunne vært snertent om Custom-knappene for Charge og Climate viste innstilling, f.eks. som "C: 85%" of "C: 20o". Temperatur gjerne vist iht valgt avkrysning for metric eller ikke.

Enig i at et lite knepp opp på fontstørrelse kunne være greit for oss som fortsatt er i fornektelsesfasen når det gjelder briller/lesebriller.  ;D  Kanskje et par pt større knapper også?

For egen del kunne jeg tenke meg å ha valget for start av klima nærmest ikonet, da det er det jeg kommer til å bruke mest, og vanligvis fra ikke-våken tilstand når jeg vekkes og skal ut og kjøre.

Custom-setting for å få klimaanlegg til HI ved start fra 3D-touch er bare helt genialt!
Takk for tips!

  • Visning av temp og charge% på knappene er mulig å få til.
  • Klima over charge er en enkel sak
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

alda

Kan du få till en möjlighet att justera ampere-styrka på laddning? Varierar ofta hos mig, både upp och ned. Skulle vara fint att slippa gå ut i bilen för att justera detta.
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

P85D

Sitat fra: alda på tirsdag 13. desember 2016, klokken 12:36
Kan du få till en möjlighet att justera ampere-styrka på laddning? Varierar ofta hos mig, både upp och ned. Skulle vara fint att slippa gå ut i bilen för att justera detta.
Det er dessverre ikke mulig via Tesla apiet foreløpig. Jeg skulle gjerne hatt den muligheten selv.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

alda

En annan praktisk sak som hade vart fint att ha:

Möjlighet att slå av/på range mode via app. Detta skal ju helst vara avslått vid uppvärmning av bilen, men slås ju ofta på vid långturer - funkar det tro?
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

P85D

Sitat fra: alda på mandag 19. desember 2016, klokken 12:55
En annan praktisk sak som hade vart fint att ha:

Möjlighet att slå av/på range mode via app. Detta skal ju helst vara avslått vid uppvärmning av bilen, men slås ju ofta på vid långturer - funkar det tro?
Enig, det er dessverre ikke mulig å endre range mode via Tesla Api'et
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

cra

Finnes der en oversikt over hva som er tilgjengelig i API'et? Skjønner at det er stas å kunne kjøle ned bilen før man skal kjøre; 40o+ rundt nøtta er en sikkerhetsrisiko, men å kunne starte defrosting av ruter og speil ville jeg klassifisere som viktigere i n-te potens. :)  Snarvei til full kamfer i appen din er et kjempestort pluss, men justering til defrost-settings hadde sikkert vært enda mer effektivt. Rart at de ikke har fått til dette enda. (Tviler på det er evner det står på.)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA