Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns videoer

Startet av Bushy, lørdag 13. februar 2016, klokken 14:19

« forrige - neste »

Bushy

Hei. Regner med flere/alle har fått invitasjon til isbanekjøring på Geilo.
Hørtes artig ut. Men ikke i en tesla... Det må jo være den mest kjedelige, sikreste bilen som er på vinterføre. Alt av sikkerhetssystemer slår jo inn bare et hjul spinner så vidt...
Eller har jeg misforstått. Å dette kan bli gøy på noe måte?
S75D sept. 17

bilpower.no

Snakket med en som jobber i tesla for et par uke siden, og han sa at det var utvalgte personer som fikk invitasjon pga. kapasitetsproblemer. Det skulle også være mulig å lade på SC.

Bushy

men kan dette bli artig da? finne ut at bilen sklir, og bilens esp slår inn kan jeg finne ut overalt i disse varme tider.
er det noe måte og kunne kjøre litt offensivt?
S75D sept. 17

Muffinman

Wow, da er jeg utvalgt  :)

P85 eller 85D...decisions, decisions. Meneh, med mindre det går an å få koblet ut hjelpesystemene høres dette gørr kjedelig ut. D' en spesielt. Selv med slip start må man overprovosere for å dra en breisladd mens esp hele tiden kjemper for å ta tilbake kontrollen. Gjør jo det på rwd også, men lykkes bedre på awd.

vnm

Da er jeg også utvalgt  :P

Mitt resonnement er at dette ikke blir så gøy når man ikke kan skru av antiskrens på D-bilene (Edit: kan visst ikke det på ikke-P heller nei...). Kunne vært gøy hvis man fikk skrudd antispinn og stabilitetskontrollen helt av. Kontrollert svingkjøring med høyrefoten, med drift på alle hjul - det er en utfordring :)

Synd flere og flere produsenter ikke tillater dette. Er etter hva jeg vet er det nesten bare BMW som fremdeles har en mulighet for dette på de alle (?) bilene de selger. Tesla kunne hatt en mulighet godt gjemt i menyen, slik at kun de som visste hva de gjorde faktisk ville finne på å skru det av. Det fine med Tesla er at vi faktisk kan håpe på at de legger inn dette i en senere oppdatering!
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

turfsurf

Flott at de monterer midlertidig SC. Det jeg er skeptisk til er å ratte rundt med vanlige vinterdekk på isbane. Var med Audi S4 på Gol i 2011, og da kjørte vi med rallypigg. Det var omtrent som å kjøre på snøveier med vanlige vinterdekk. Men hadde vært fint å kunne koble ut antispinn ihvertfall. Kanskje de stiller med spesialsoftware :)
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Kimpala

Jeg og, men støtter den at det er begrenset kult med antisladd...
X
3

Salvesen

Er ikke blandt de utvalgte :/ Men synes det var litt frisk pris, 3500 pr pers. 7000 kroner for meg og min bror feks. da bør de stille med sinnsyk vinter SW :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

VL

Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

RaBalder

En uke før jul, så var jeg innom underkjølt regn på østlandet og speilblanke veier og regnvær i nordnorge.
På piggfritt selvfølgelig  8)  ::) og helt gratis.

Den opplevelsen tror jeg det vil være vanskelig å matche  ;D

Så jeg skal ikke ta opp plassen for noen som har mer lyst til å teste.

Leiha

Kan det være at de utvalgte er de med D-biler? Har noen som ikke har D fått invite?
Hitra, Sør Trøndelag
S85D Levert 3.6.2015
TM3 LR AWD levert 25.6.2019

Havebigfun

Sitat fra: Leiha på fredag 08. januar 2016, klokken 18:43
Kan det være at de utvalgte er de med D-biler? Har noen som ikke har D fått invite?
jeg

Trallalala

Spørsmål kan sendes til norway_events@teslamotors.com. sikkert ikke noe problem å få bli med om man tar kontakt med dem.

FU73

He he. tror det blir enda kjedeligere for meg enn dere hvis jeg skulle blitt med, for jeg får ikke min 70D før slutten av februar :o . mon tro om det går an å gi bort invitasjonen til noen andre? rart at jeg egentlig fikk invitasjonen. Virker egentlig som det er vilkårlig hvem som får dem ::)
2016 Model S 70D

Bushy

Det pleier å være rimelig vilkårlig. Vært det før iallfall når ikke alle har fått
S75D sept. 17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA