Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpt ladekabel på nett privat. Lading starter men bryter etter ca 1 sek

Startet av Ole Irgens, lørdag 13. februar 2016, klokken 08:54

« forrige - neste »

leafnor

Sitat fra: Ole Irgens på tirsdag 12. januar 2016, klokken 07:41
Sitat fra: leafnor på mandag 11. januar 2016, klokken 21:10
Sitat fra: Ole Irgens på mandag 11. januar 2016, klokken 14:26
Sitat fra: leafnor på fredag 08. januar 2016, klokken 21:00
2 322,-
Dekning Minikasko
Bonus 75% bonusfri skade
Egenandel 4 000,-
Kjørelengde per år 20 000 km
Voksen fører!

Du er klar over at "Minikasko" er en litt utvidet ansvarsforsikring som ikke dekker andre skader enn brann og bruddskader på glass?

mvh

Ole Irgens
Ja det er jeg. (Bilen kostet meg 117.500, når jeg trekker fra ladestasjonen jeg fikk med). Så full kasko for så billig bil tar jeg meg ikke råd med.

Prisen opp til full kasko er jo bare en tusenlapp omtrent, så det er ikke mye du sparer. Men så lenge du er klar over hva du gjør, er det jo greit.
Mvh
Ole Irgens
Kaskoforsikring er som en veddemål.
Og jeg velger å ikke vedde 1000,- på at jeg er skyld i å påfører Leaf'n skade for over 4000,-. ;-)
Forsikringsselskapet har de 32 år jeg har kjørt bil vunnet veddemålet på de kjøretøy jeg har hatt kasko på til nå. Nå vil jeg vinne veddemålet, i alle fall for Leaf'n, og velger å ikke ha full kasko.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

kodalse

Sitat fra: leafnor på tirsdag 12. januar 2016, klokken 20:59
Sitat fra: Ole Irgens på tirsdag 12. januar 2016, klokken 07:41
Prisen opp til full kasko er jo bare en tusenlapp omtrent, så det er ikke mye du sparer. Men så lenge du er klar over hva du gjør, er det jo greit.
Mvh
Ole Irgens
Kaskoforsikring er som en veddemål.
Og jeg velger å ikke vedde 1000,- på at jeg er skyld i å påfører Leaf'n skade for over 4000,-. ;-)
Forsikringsselskapet har de 32 år jeg har kjørt bil vunnet veddemålet på de kjøretøy jeg har hatt kasko på til nå. Nå vil jeg vinne veddemålet, i alle fall for Leaf'n, og velger å ikke ha full kasko.
For meg er det motsatt. Siden 1986 har jeg kun hatt delkasko, kjørt skadefritt og vunnet veddemålet mot forsikringsselskapene.
Om 5 dager skal eldstemann kjøre opp til sertifikat så jeg velger kasko denne gangen  :D
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Ole Irgens

#17
Sitat fra: kodalse på onsdag 13. januar 2016, klokken 10:15
Sitat fra: leafnor på tirsdag 12. januar 2016, klokken 20:59
Sitat fra: Ole Irgens på tirsdag 12. januar 2016, klokken 07:41
Prisen opp til full kasko er jo bare en tusenlapp omtrent, så det er ikke mye du sparer. Men så lenge du er klar over hva du gjør, er det jo greit.
Mvh
Ole Irgens
Kaskoforsikring er som en veddemål.
Og jeg velger å ikke vedde 1000,- på at jeg er skyld i å påfører Leaf'n skade for over 4000,-. ;-)
Forsikringsselskapet har de 32 år jeg har kjørt bil vunnet veddemålet på de kjøretøy jeg har hatt kasko på til nå. Nå vil jeg vinne veddemålet, i alle fall for Leaf'n, og velger å ikke ha full kasko.
For meg er det motsatt. Siden 1986 har jeg kun hatt delkasko, kjørt skadefritt og vunnet veddemålet mot forsikringsselskapene.
Om 5 dager skal eldstemann kjøre opp til sertifikat så jeg velger kasko denne gangen  :D

Når man har full bonus betaler man så lite for en kaskoforsikring at jeg ikke helt forstår hensikten med å kjøre uten.

Regnestykke:
Differansen mellom en delkasko og en full kasko på en Leaf for meg med 70 prosent bonus er 2.000 kroner/år. Det vil si at mitt veddemål over en femårsperiode, dersom jeg valgte bort kasko, vile være at jeg ikke fikk skader for mer enn 10.000 kroner på bilen. Jeg er ikke sikker på at dette veddemålet vil holde, derfor velger jeg å betale det beskjedne beløpet dette tross alt er.

Og selv om man er en forsiktig sjåfør, er det alltid en risiko for at andre vil skade bilen, f eks når man står parkert. Får man en kollisjon, er det også risikoen for at det blir skylddeling, det vil si at man selv må dekke reparasjonskostnadene på eget kjøretøy.

Jeg kommer til å kjøre rundt i en bil som selges for 260.000 kroner, for meg er det en kostbar gjenstand som skal befinne seg i et risikofylt miljø. Jeg synes 2.000 kroner/år er en rimelig pris for å føle seg trygg, og velger derfor full kasko på min Leaf.

Og ja, jeg jobber i forsikringsbransjen, men ville gjort det samme uansett.

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

kodalse

Sitat fra: Ole Irgens på onsdag 13. januar 2016, klokken 12:12
Regnestykke:
Differansen mellom en delkasko og en full kasko på en Leaf for meg med 70 prosent bonus er 2.000 kroner/år. Det vil si at mitt veddemål over en femårsperiode, dersom jeg valgte bort kasko, vile være at jeg ikke fikk skader for mer enn 10.000 kroner på bilen. Jeg er ikke sikker på at dette veddemålet vil holde, derfor velger jeg å betale det beskjedne beløpet dette tross alt er.

I bonusområdet 70% vil det for de aller fleste forsikringstagere reelt koste i størrelsesorden 17 - 20.000,- å ta en skade på forsikringen.
Først ved 75% bonus kan man regne den reelle kosten til 5 - 10.000 pr skade.
Har man lavere bonus enn 70% koster slike skader fort i størrelsen 30 - 50.000,-

Med andre ord:
- Uten kasko ved 75% bonus bør du i snitt ikke ha mer enn 10.000 kroner i kostnad hvert 5. år.
- Uten kasko med 70% bonus bør du i snitt ikke ha mer enn 10.000 kroner i skadekostnad hvert 3. år.
- Uten kasko med lavere enn 70% bonus bør du i snitt ikke ha mer enn 10.000 kroner i skadekostnad hvert år!

Se forøvrig denne linken hvor kostnader ved bonustap er tatt med:
http://e24.no/bil/bil/styr-unna-kasko/10065227

Og denne om at merkeforhandler kanskje ikke gir best pris ved karoseriskade:
http://www.klikk.no/motor/bil/article501140.ece
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

jkirkebo

Sitat fra: Ole Irgens på onsdag 13. januar 2016, klokken 12:12
Differansen mellom en delkasko og en full kasko på en Leaf for meg med 70 prosent bonus er 2.000 kroner/år.

Hmm, er det nå jeg skal nevne at 2000,- er ca. det jeg betaler for full kasko på Leafen pr. år? ;)
Eller 2126,- for å være helt nøyaktig. Også 70% bonus.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sele

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 13. januar 2016, klokken 13:18
Sitat fra: Ole Irgens på onsdag 13. januar 2016, klokken 12:12
Differansen mellom en delkasko og en full kasko på en Leaf for meg med 70 prosent bonus er 2.000 kroner/år.

Hmm, er det nå jeg skal nevne at 2000,- er ca. det jeg betaler for full kasko på Leafen pr. år? ;)
Eller 2126,- for å være helt nøyaktig. Også 70% bonus.

Hvor bor du? ;)

leafnor

Sitat fra: kodalse på onsdag 13. januar 2016, klokken 10:15
Sitat fra: leafnor på tirsdag 12. januar 2016, klokken 20:59
Sitat fra: Ole Irgens på tirsdag 12. januar 2016, klokken 07:41
Prisen opp til full kasko er jo bare en tusenlapp omtrent, så det er ikke mye du sparer. Men så lenge du er klar over hva du gjør, er det jo greit.
Mvh
Ole Irgens
Kaskoforsikring er som en veddemål.
Og jeg velger å ikke vedde 1000,- på at jeg er skyld i å påfører Leaf'n skade for over 4000,-. ;-)
Forsikringsselskapet har de 32 år jeg har kjørt bil vunnet veddemålet på de kjøretøy jeg har hatt kasko på til nå. Nå vil jeg vinne veddemålet, i alle fall for Leaf'n, og velger å ikke ha full kasko.
For meg er det motsatt. Siden 1986 har jeg kun hatt delkasko, kjørt skadefritt og vunnet veddemålet mot forsikringsselskapene.
Om 5 dager skal eldstemann kjøre opp til sertifikat så jeg velger kasko denne gangen  :D
Du ønsker å forsikre deg  :D mot at du ikke skal lide tap, og det koster. Og følelsen er verdt pengene, og så får tiden vise om det blir som far så sønn.
Min nå 21 åring i huset har kjørt skadefritt i tre år, kjøpt sin egen bil, og en billig en som det ikke er verdt å ha kasko på. (Bonus 40% tror jeg han fikk som start). Når han nå kjøpte egen bil, tok jeg valget å kutte kasko på begge biler vi har i huset. (11 år den fossile Tucson)
Leaf 2012/Aug 160.000 km

kodalse

Gitt din situasjon leafnor ville jeg gjort det samme :)
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

DannyRS

Årsmodell: 2014
Bonus: 70 % 5. år
Årlig kjørelengde inntil 20.000 km
Kasko
Egenandel 8k

kr 5200

Gjensidige
'14 Nissan Leaf Acenta

glibbe


Erl_end

2016 Mod 30Kw

Kjørelengde: 20000
Bonus: 50% (idiotskade i fjor....  >:( )
Kasko
Ingen fører under 24
Egenandel: 4000

Pris: 6744 pr år

Frende Forsikring
Nissan Leaf 2016 Acenta 30kW + 6,6kW lader
Reservasjon Model 3 RN1075XXXXX

andpau

Sitat fra: Mazzbot på fredag 08. januar 2016, klokken 20:05
16000 km
8400 ,- full kasko

20% bonus / min første bil
Fører under 25

Jbf forsikring

Hadde jeg vært deg ville jeg ringt litt rundt. Fint mulig å få 40 % i startbonus, og husk å bytt selskap hver 6. mnd så øker du bonusen hvert halvår og ikke hvert år.

terjetorb

Hmmm...tror jeg må ta noen telefoner....vi får en 30 kwh Tekna på mandag, valgte å forsikre i Gjensidige ettersom jeg fra før har 2 kjøretøy (bil og mc) der.
Pris: 7200,- / år for Kasko pluss
Bonus 75% fri skade, 16000 km/ år i kjørelengde og
egenandel på 4000,- ( resultat av en deal mellom Gjensidige og Nissan-forhandleren)
Når jeg leser hva andre betaler, er det nesten så jeg føler meg noe lurt.....

Mazzbot

Sitat fra: andpau på fredag 29. januar 2016, klokken 13:02
Sitat fra: Mazzbot på fredag 08. januar 2016, klokken 20:05
16000 km
8400 ,- full kasko

20% bonus / min første bil
Fører under 25

Jbf forsikring

Hadde jeg vært deg ville jeg ringt litt rundt. Fint mulig å få 40 % i startbonus, og husk å bytt selskap hver 6. mnd så øker du bonusen hvert halvår og ikke hvert år.

Hvorfor det ? Får uansett ikke bedre priser andre steder . Gjensidige skulle ha 11 000 kr , og det var på 8000km. Har landets billigste forsikringsselskap og et fornøyd med det ☺
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Erl_end

Sitat fra: terjetorb på fredag 29. januar 2016, klokken 16:11
Hmmm...tror jeg må ta noen telefoner....vi får en 30 kwh Tekna på mandag, valgte å forsikre i Gjensidige ettersom jeg fra før har 2 kjøretøy (bil og mc) der.
Pris: 7200,- / år for Kasko pluss
Bonus 75% fri skade, 16000 km/ år i kjørelengde og
egenandel på 4000,- ( resultat av en deal mellom Gjensidige og Nissan-forhandleren)
Når jeg leser hva andre betaler, er det nesten så jeg føler meg noe lurt.....

Kan gi deg kontaktinfo til en forsikringsagent hos Frende. Vi sparte en god del på og bytte alle forsikringer fra Codan..
Bare si i fra. :-)
Nissan Leaf 2016 Acenta 30kW + 6,6kW lader
Reservasjon Model 3 RN1075XXXXX

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA