Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NOK 70000,- i prisforskjell NO-US - Når kommer prisstigningen

Startet av Johnnyng06, lørdag 13. februar 2016, klokken 05:52

« forrige - neste »

Johnnyng06

Høsten 2014 kom Nissan med ny brosjyre om den nye Leaf som hadde en forbedret rekkevidde fra 170km til 200km på en lading (teoretisk). Dvs overgang fra 170km leaf til 200km leaf denne høsten.
Det var da jeg bestemte for å kjøpe den nye Leaf'en - signerte i november og fikk utlevert bilen sen des 2014.

Men er det noen som vet hvordan jeg kan sjekke at jeg faktisk har fått den nye Leaf og ikke forgjengeren på 170km når bilen ble kjøpt i en slik overgangsperiode?
(etter et års bruk med beste praktisk oppnådde rekkevidde på underkant av 130km på 100% lading, uansett vær og uansett hvor pent jeg kjører - er jeg nå selvsagt i tvil)
Håper at andre eiere av 200km leaf kan dele sine rekkevidde erfaringer i dette forum - takker.

lxm

Sitat fra: Johnnyng06 på fredag 08. januar 2016, klokken 12:45
Høsten 2014 kom Nissan med ny brosjyre om den nye Leaf som hadde en forbedret rekkevidde fra 170km til 200km på en lading (teoretisk). Dvs overgang fra 170km leaf til 200km leaf denne høsten.
Det var da jeg bestemte for å kjøpe den nye Leaf'en - signerte i november og fikk utlevert bilen sen des 2014.

Men er det noen som vet hvordan jeg kan sjekke at jeg faktisk har fått den nye Leaf og ikke forgjengeren på 170km når bilen ble kjøpt i en slik overgangsperiode?
(etter et års bruk med beste praktisk oppnådde rekkevidde på underkant av 130km på 100% lading, uansett vær og uansett hvor pent jeg kjører - er jeg nå selvsagt i tvil)
Håper at andre eiere av 200km leaf kan dele sine rekkevidde erfaringer i dette forum - takker.

Hvis du har fotbrekk har du ny utgave.
Kjører White Pearl/black Tekna 2018
Melhus, Sør-Trøndelag

lifern

Nye typen kom vel i 2013.
Min er registrert nov 2013.
Med fotbrekk.
Om sommeren kommer jeg 16-17 mil.
Om vinteren holder det med 10 mil.
SVART EUROLEAF 2013

Bjoris

#3
Sort interiør, større bagasjerom, B knapp på rattet, alt dette indikerer at du har 2. generasjon.

Tallene du referer til er NEDC, dette er en målemetode som brukes i Europa og som er like urealistisk som  målemetoden for fossilbiler. Her er alt lov, av med speil, sette på ekstreme dekk, tape luftinger etc etc.

Det er bare å innse at disse tallene ikke har noe i virkeligheten å gjøre.

I USA bruker de EPA, det er MYE mer realistisk og med forsiktig kjøring kan en fint oppnå disse verdiene.

LEAF 1. generasjon (EPA, 73 Miles, 116 km)
LEAF 2. generasjon (EPA, 84 Miles, 134 km)
LEAF 3. generasjon (EPA, 107 Miles, 171 km)

Siste har 30 kwh batteri, Elbilforeningen kjørte den på test i - 8 grader og med 20 grader på klimaanlegget og fikk 145 km og da var det litt igjen så på sommeren vil 170 km være fult mulig, mer også. Noen franskmenn kjørte den over 200 km på lanseringen i høst i Nice og da hadde de estimert, 40 km igjen på Guessometeret så bruk EPA verdiene så får en ett mer realistisk bildet av hva som er mulig.

Jeg har kjørt min 1. gen Leaf lengre enn 116 km med 15% kapasitetstap på batteriet så disse verdiene er realistiske på tørr asfalt om sommeren iallefall...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA