Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model X videoer

Startet av Smasher, fredag 12. februar 2016, klokken 22:36

« forrige - neste »

Smasher

Hei!

Lurte på hvor høyt trykk dere kjører med nå på vinteren?

Kjører de fleste fortsatt med 3 bar trykk?

lifern

#1
3
SVART EUROLEAF 2013

Bjølseth1

Jo hei å det går

acenta

reptil

Svart Leaf Acenta

Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

BE

Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Powerflux

Sitat fra: lifern på fredag 08. januar 2016, klokken 14:01
4
Det tilsvarer vel ca 58 psi.....hvordan er grepet når dekkene er såpass harde.
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

leafnor

Leaf 2012/Aug 160.000 km

Burger

Er dette med vinterdekka som fulgte med? Kjøpte i August og fylte dekka til 2.6, men om 3.0 er greit så skal jeg prøve det. Litt vel spennende å ha 51% av batteriet til hjemturen i dag etter 14 minutter forvarming fra batteriet.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

leafnor

Sitat fra: Burger på fredag 08. januar 2016, klokken 22:27
Er dette med vinterdekka som fulgte med? Kjøpte i August og fylte dekka til 2.6, men om 3.0 er greit så skal jeg prøve det. Litt vel spennende å ha 51% av batteriet til hjemturen i dag etter 14 minutter forvarming fra batteriet.
Det er på dekk som jeg ser leveres med Leaf, Contivikingcontact.
Hadde 3 ved 0 grader, og hva det er nå under 15 minus vet jeg ikke.
Opplever at 3 er på grensen på hvor hard de kan være før det blir "stamping".
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Carl Anton Stenling

2,8 bar går helt greit med Nokian R2. Fungerer faktisk vesentlig bedre enn om man fyller etter Nissans spesifikasjon. Ved 2,5 bar er de mer ustabile.

Ved 3,0 bar begynner de som nevnt å bli litt mer ukomfortable. Da er også veigrepet spesielt på is noe dårligere. Likevel helt akseptabelt å kjøre med 3,0 bar, men jeg ville ikke gått høyere.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Balrog

3,0 her og. Uten tvil beste kompromisset mellom rekkevidde, veigrep og komfort.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

kakraemer

I bil/dekkbransjen her i landet så sier "alle" at man skal øke trykket i vinterdekkene med 10%. Det bli da 2.75 på Leafen. Å gå opp ytterligere 0.25 til 3.0 kan man fint gjøre uten betenkeligheter. For øvrig har jeg 2.8 i mine. 4.0 synes jeg hørtes litt mye ut. Pass på at du ikke overskrider max. press som står på sideveggen av dekket. Det kan fort være mindre enn 4 bar.
Hvit Japan Leaf siden april 2014.
1.reg. mai 2013.
Aldri mer Nissan!!

fws

Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

kavorland

Okei, nok ei aha oppleving med Leafén.
Såg igår at dekktrykket i framdekka verka litt lågt, litt flate dekk.
Har nok vore litt sløv, og stolt på at dekktrykket på nye dekk som vart satt på i november var ok og har ikkje sjekka trykket før no. Rekkevidde har vore 12 mil og tilstrekkeleg sjølv i -11 grader.

På veg til jobb idag sjekka eg trykket, målaren viste 2.0 bar !
Kjørte opp til 2.6 bar, og er no spent på kva dette vil utgjere på rekkevidde og forbruk.
Har hatt rundt 17 kwh/100 så langt i vinter......

Dekka er piggfrie vikingconticontakt 6.....
Nissan Leaf Tekna 2015 svart
Toyota Avensis 2005 D4D ( 152 " Km)
Chrysler Grand Voyager 1997 7 seter (368 " km)
http://vid763.photobucket.com/albums/xx273/kavorland1968/Griffon/DSCF3284.mp4

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA