Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av jgilberg, torsdag 11. februar 2016, klokken 08:36

« forrige - neste »

jgilberg

Jeg hentet bilen fra service mandag ettermiddag og hadde satt forvarming på 15 min før jeg ankom. Da var det en veldig stygg lyd fra bilen, og jeg spurte en fra BMW om den virkelig skulle høres så jævlig ut. Vedkommende bare trakk på skulderen i det jeg gikk inn i lokalet for å hente nøkkelen.

Der og da tenkte jeg at det kanskje var "tilfeldig", men i dag når kona kom hjem sa hun det var "pinlig" å stå utenfor Kiwi ;-).

Jeg har akkurat satt på forvarming og filmet et liten video etter at forvarmingen hadde kjørt i 5 min. Dette kan da ikke være riktig? Vi har hatt bilen i to år og aldri hørt maken. Noen som vet om siste firmware (fikk ny) booster forvarmingen så dette er normal lyd? Høres ut som om en kompressor kjører i garasjen.

Jeg har forsøkt å laste opp 11mb mpg fil, men det fungerte ikke. Her kan filen lastes ned:
http://www.zamzar.com/download.php?uid=8b7ffcd05cd079932cae5d01d325cb-45e0d7d6ebb0fffb&targetID=pmVo4ovEokn3e0OeWCcFSQ_I_I&fileID=p1a8c5n19gkha1lej1rth1paeov34.mpg

Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

02jan

Er det slik jeg beskriver i #1392 i denne tråden.  http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12948.1380.html

Jeg har etter siste SW fått samme lyd ,som ligger i 1388.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Sungrazer

Det er kompressoren til varmepumpa som går, ja. Høres ut som helt normalt ut. Jeg får ikke den under forvarming på min i3 med software fra mars, så det er kanskje noe de har satt opp på november oppdateringen. Uansett bør du være glad til - bruker mindre strøm på forvarming. ;)

Sånn høres min ut etter at jeg parkerte i garasjen etter en tur i kulda:

2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

grath

Opplevde akkurat det samme idag, min ble produsert i juli 2015.
Audi e-tron 50 Advanced Sport 2019
BMW i3 2015

jgilberg

Supert! Takk for svar. Da regner jeg denne lyden som grei.
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Olemann


Se tråden om software versjoner, drøftet der, kom med siste oppdatering på min bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA