Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater

Startet av Go-carter, onsdag 10. februar 2016, klokken 23:19

« forrige - neste »

Go-carter

Hei,

Hadde endelig thinken på EU-kontroll i går, og fikk som forventet noen feil. En var dog ikke forventet, og det var løse kabler til HV-systemet. Det er en av de få tingene jeg ikke har rørt på bilen. Hva er "forsvarlig" festing av slike kabler? Hvorfor er de ikke det fra fabrikk?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

Skulle tro typegodkjenningen er dokumentasjon på at kablene er forsvarlig festet fra Fabrikk.

Kanskje det er kommet nye regler med tilbakevirkende kraft?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Sitat fra: elektrolux på onsdag 06. januar 2016, klokken 20:20
Skulle tro typegodkjenningen er dokumentasjon på at kablene er forsvarlig festet fra Fabrikk.

Kanskje det er kommet nye regler med tilbakevirkende kraft?

Tja, godt spørsmål. Jeg prøvde å få noe ut av kundebehandleren på verkstedet, men han mente jeg bare skulle gå over og stripse her og der. Får ta en kikk, kan jo hende noe faktisk har falt av. Finnes det noe beskrivelse av festemåte i typegodkjenningen, eller kanskje verkstedmanualen?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

BauDemo

Sitat fra: Go-carter på onsdag 06. januar 2016, klokken 18:55
Hei,

Hadde endelig thinken på EU-kontroll i går, og fikk som forventet noen feil. En var dog ikke forventet, og det var løse kabler til HV-systemet. Det er en av de få tingene jeg ikke har rørt på bilen. Hva er "forsvarlig" festing av slike kabler? Hvorfor er de ikke det fra fabrikk?

Wow! This was a surprise! Can you please make a photo of the area and post it here?
I have had an experience with one very unprepared besiktningsman here in Sweden - he wanted to plug something in the OBD port so he could check the leveling of the xenon lights on the Think...
... there were no xenon lights ...
I think he was very new and very insecure in the procedure.
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

Go-carter

Sitat fra: BauDemo på torsdag 07. januar 2016, klokken 13:49
Sitat fra: Go-carter på onsdag 06. januar 2016, klokken 18:55
Hei,

Hadde endelig thinken på EU-kontroll i går, og fikk som forventet noen feil. En var dog ikke forventet, og det var løse kabler til HV-systemet. Det er en av de få tingene jeg ikke har rørt på bilen. Hva er "forsvarlig" festing av slike kabler? Hvorfor er de ikke det fra fabrikk?

Wow! This was a surprise! Can you please make a photo of the area and post it here?
I have had an experience with one very unprepared besiktningsman here in Sweden - he wanted to plug something in the OBD port so he could check the leveling of the xenon lights on the Think...
... there were no xenon lights ...
I think he was very new and very insecure in the procedure.

I will try to do it next wednesday. I have access to a heated garage at that day :)
I have good experience with the workshop with normal cars, but it wasnt that easy with a electric car - and the new regulations.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA