Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Canbus utlesning av Tesla 70D Cellebank spenning og antall

Startet av timingbeltkiller, onsdag 10. februar 2016, klokken 22:44

« forrige - neste »

timingbeltkiller

Golf er i følge vibilagare.se blant de best beskyttede bilene,
men selvsagt ikke godt nok for saltlaka på skandinaviske vinterveier.

Har du gitt bilen ekstra rustbeskyttelse?
I tilfelle JA, med vilket middel og hos vilket firma?

Noen med erfaring med Lanolin olje?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Råde

SitatNoen med erfaring med Lanolin olje?
Kona brukte det da hun ammet  ;D Ellers ikke, nei (OT, I know)
e-Golf | X75D

Ove

Møller anbefalte Dinitrolbehandling av e-golfen, så min ble levert ferdigbehandlet med dette.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

hottentott33

Alle biler er greit rustbeskyttet fra fabrikk, men etter noen år så ville jeg ikke stolt for mye på dette, så rustbehandling var det første jeg ordnet på vår e-Golf før jeg begynte å velge på ekstrautstyrslisten.
Vår e-Golf har dermed Mercasol tectylbehandling som var sprøytet på bilen da jeg fikk den overlevert ny.

Jeg har forøvrig et eksempel... Før jul var jeg og ville handle meg en 11 år gammel Volvo XC90, og etter prøvekjøring var jeg fast bestemt på at jeg skulle nå skulle handle en stor komfortabel bil med en frisk dieselmotor på nesten 200 hk fremfor den litt daue C-klassen vår på 116 dieselhester.
Men da jeg tok bilen opp på en løftebukk ble den tanken raskt skrinlagt, bilen hadde jo så mye rust under at jeg får vondt bare av å tenke på det... Så da var tanken min at hadde den bileieren spandert på seg 5000,- i en tectylbehandling, så hadde jo bilen blitt mye mer lettsolgt og hadde blitt verdt flere titalls tusen mer.

Så rustbehandling til noen få tusen er en veldig god investering.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

mihkku

Jeg har ikke rustbeskyttet bilen, men vasker denne jevnlig. 0 antydning til rust annet enn metallflak i lakken som tas snart :)

Vurderer dog å rustbehandle denne ila året

gamer73

#5
jeg hadde aldri rustbehandling på min 2006 (kjøpt i 2005) bmw 3 serie....den ble solgt i 2013 og det ble ikke under salget og aldri under noen services anntydet noe som helst om rust. Og bilen ble kjørt i stavanger og i bergen....steder hvor saltet når deg til leggen året rundt i gatene.

Tror hele rustproblematikken er blåst kraftig opp på moderne biler fra et noenlunde seriøst merke, og om biler får rust så er det fabrikkasjonsfeil som uansett dekkes av garanti.

Samt min gamle renault laguna fra 2001uten rustbehandling hadde heller ikke rustproblemer..for da ville dette vært nevnt på EU kontrollene den var til..Bilen ble vraket i fjor, men det var pga alle mulige andre feil og hadde ikke noe med rust å gjøre.

Jeg hadde 2 lags tectyl på 2013 mazda 6..den ble levert med dette fra forhandler. Og greit nok..det skader jo ikke. Det eneste som var plagsomt var at den forbanna tectyllukten forsvant aldri helt. Det var jo i hovedsak lukten ute som ikek forsvant riktignok, men det lukter ganske bad når man står å skal ta ut av baggasjerommet etter langtur om sommeren...ikke et kjempeproblem...men det er bullshit når dem sier at lukten forsvinner etter en stund...nope..det lukter evig!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA