Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

85D har laget et ladepunkt i nav på egen hånd

Startet av TM, onsdag 10. februar 2016, klokken 18:09

« forrige - neste »

rlnd

SitatInformasjonssjef Kjetil Myhre hos BMW Norge bekrefter at så er tilfelle, at dagens i3 med cirka 200 km rekkevidde ut fra europeisk kjøresyklus beholdes, at det blir en prisforskjell opp til bilen med 300 km, men at prisdifferansen ikke er klar ennå.

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=45354
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

TM

#61
Jeg har fått oppgitt fra Bilnorge at opplysningene er hentet fra Automotive News i Detroit. BMW Norge har bekreftet at bilen kommer.
Artikkelen ligger i neste innlegg.

TM

Her er kopi av artikkelen

Diana T. Kurylko Twitter   RSS feed
Automotive News
January 18, 2016 - 12:01 am ET
DETROIT -- BMW will boost the range of its i3 electric car by about half for the 2017 model year.

This summer, the lithium ion battery pack of the compact EV will be improved, "which puts it into a much more usable range," Ian Robertson, BMW AG board member for sales and marketing, told Automotive News at the Detroit auto show.

BMW doesn't have the exact figure yet, but a 50 percent increase means about 120 miles on a single charge, up from the current 81 miles. The i3 will get other improvements, which BMW has not yet disclosed.

The improved battery would give the i3 a better range than the Nissan Leaf, the top-selling electric car in the world, which can go up to 107 miles on a single charge.

But it will pale in comparison to that of the upcoming Chevy Bolt, which will have a range of 200 miles and cost less than $30,000 after federal tax credits.

The i3 went on sale in the U.S. in the spring of 2014 and has a base price of $43,350 including shipping. A model with a range extender is also available -- with about double the range -- and starts at $47,200 including shipping. Those prices are before tax credits.

BMW sold 24,057 i3s worldwide last year, an increase of 50 percent from 2014. In the United States, BMW sold 11,024 i3s, up from 6,092 in 2014. Nearly 60 percent of those were with the......


Mazzbot

Blir spent på prisen . Og ikke minst hvor mye man må betale for oppgradering . Tipper 300 k minimum og rundt 40k for batteribytte
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Amigakongen

Du er ikke alene om å lure på det. :)
Håper det blir mulig å få oppgradert batteriet på min. Alt hjelper.
Sitat fra: Mazzbot på mandag 18. januar 2016, klokken 21:41
Blir spent på prisen . Og ikke minst hvor mye man må betale for oppgradering . Tipper 300 k minimum og rundt 40k for batteribytte
2015 BMW I3 - 11800km

1000kwh

Det blir en i3 hvis det blir 50% bedre rekkevidde og prisen er rundt 280000,- ferdig levert (jeg klarer meg med lite utstyr)

Mazzbot

Får håpe økonomien min tillater innbytte fra 24kwh leaf til 2017 bmw i3 ☺ virker som en mer solid bil . Om 5 år kan man sikkert bytte batteri til enda større rekkevidde på bmw .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

haggen

Ja har blitt antydet at 120Ah moduler kommer 2019. Så 44 Kwh versjon av i3 kommer sikkert rundt der.

TM

50 % større batteri vil ha flere fordeler enn større rekkevidde. Med større batteri vil antall ladesykluser reduseres, så med ellers like betingelser burde levetiden for batteriet øke. Det er vel da sannsynlig at km begrensningen i garantien utvides fra 100 til 160.000 km. Nissan har 8 år, 160.000 km garanti for sitt nye 30 kW batteri (5 år, 100.000 for 24 kW)
Ladefarten (km/time) ved hurtiglading vil også være høyere på grunn av lavere SOC. Ser fram til offisiell lansering med tekniske data, pris og forventet levering. Håper det ikke drøyer så lenge.

Beckern

Et av de store spørsmålene er om det blir noen oppgraderingsmulighet.

Mazzbot

#71
Det er bekreftet av bmw sjefen selv !
Tesla model 3 reservert 31/3 .

LMOR

Og her skal de brukes:

http://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/stromspeichermarkt-bmw-macht-es-tesla-nach/12864478.html

De skal oppgradere våre biler, bygge våre gamle batterier inn i lagringssystemer til hjemmebruk!

Konkret plane der Premiumwagenhersteller noch in diesem Jahr, gebrauchte und neue Batterien des Elektrofahrzeugmodells BMW i3 im Großhandel zu verkaufen
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA