Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

85D har laget et ladepunkt i nav på egen hånd

Startet av TM, onsdag 10. februar 2016, klokken 18:09

« forrige - neste »

bromm

Det er duket for fest i BMW i forumet  :D Hvis man kan oppgradere en bil som ikke ruster (og som ihvertfall ikke står tilbake teknisk sett, verken på ytelser eller "connectivity"), for 30-40.000kr - Ja, så gjør man nettopp det !!!

Sist jeg byttet fra ny BMW til ny BMW så måtte jeg bla opp 200 laken - og da kostet den "gamle" 2012-modellen 80.000 kr mer som ny enn det i3en kostet ;D ;D ;D

LMOR

Enig, og vi hadde en tråd der vi testet betalingsvilligheten for en slik oppgraderingen til å være mellom 30 og 50 000,-
Men hvis Stikkkontakt har rett, så blir vel oppgraderingen dyrere, sikkert det dobbelte...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

Sitat fra: LMOR på torsdag 14. januar 2016, klokken 21:32
Enig, og vi hadde en tråd der vi testet betalingsvilligheten for en slik oppgraderingen til å være mellom 30 og 50 000,-
Men hvis Stikkkontakt har rett, så blir vel oppgraderingen dyrere, sikkert det dobbelte...
Hvorfor det ? Det er faktisk ganske åpenbart at man får så godt som 70% i pant for den gamle pakken (>70%), hvis man skal regne pris pr. kWh. Så, ja - kanskje litt mer differanse på oppgradering, men det er ikke så mye som at verdien på gammelt batteri er tapt ;)

LMOR

Sitat fra: bromm på torsdag 14. januar 2016, klokken 21:39
Sitat fra: LMOR på torsdag 14. januar 2016, klokken 21:32
Enig, og vi hadde en tråd der vi testet betalingsvilligheten for en slik oppgraderingen til å være mellom 30 og 50 000,-
Men hvis Stikkkontakt har rett, så blir vel oppgraderingen dyrere, sikkert det dobbelte...
Hvorfor det ? Det er faktisk ganske åpenbart at man får så godt som 70% i pant for den gamle pakken (>70%), hvis man skal regne pris pr. kWh. Så, ja - kanskje litt mer differanse på oppgradering, men det er ikke så mye som at verdien på gammelt batteri er tapt ;)
Helt enig! Blir bare skeptisk hvis det er slik at opsjonen skal koste såpass mye. Jeg velger enn så lenge å tro på den infoen som sier at større batteri blir standard. Poenget var at hvis Stikkkontakt har rett, så er det usannsynlig at vi får samme prisforskjell som de som kjøper ny bil.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)


Stikkkontakt

Sitat fra: LMOR på torsdag 14. januar 2016, klokken 21:49
Sitat fra: bromm på torsdag 14. januar 2016, klokken 21:39
Sitat fra: LMOR på torsdag 14. januar 2016, klokken 21:32
Enig, og vi hadde en tråd der vi testet betalingsvilligheten for en slik oppgraderingen til å være mellom 30 og 50 000,-
Men hvis Stikkkontakt har rett, så blir vel oppgraderingen dyrere, sikkert det dobbelte...
Hvorfor det ? Det er faktisk ganske åpenbart at man får så godt som 70% i pant for den gamle pakken (>70%), hvis man skal regne pris pr. kWh. Så, ja - kanskje litt mer differanse på oppgradering, men det er ikke så mye som at verdien på gammelt batteri er tapt ;)
Helt enig! Blir bare skeptisk hvis det er slik at opsjonen skal koste såpass mye. Jeg velger enn så lenge å tro på den infoen som sier at større batteri blir standard. Poenget var at hvis Stikkkontakt har rett, så er det usannsynlig at vi får samme prisforskjell som de som kjøper ny bil.

Det er vel ingen som vet sikkert enda, men jeg tror i3 priser seg ut  om 94 ah-utgaven blir ytterligere 30-40000 dyrere enn dagens pris. i3 har tross alt praktiske mangler og bør ikke ha  for  mange drawbacks i dorhold til mer kurante biler som Golf, Leaf og Bolt(Blitz?). Golf får jo også rekkevidde på nærmere 300 km om ikke lenge og der er det ikke snakk om å selge 2 utgaver parallelt. Uansett er kanskje tiden moden for å skru ned prisen på i3. Batteriene er blitt billigere og etterhvert er kanskje produksjonen av Karbonfiber også blitt rimeligere?
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Kanon

Tja, de har vel egentlig blitt billigere, de kaller det bare (evigvarende) salgskampanjer. F.eks Voltage og High voltage har jo blitt forlenget og forlenget.

TM

#52
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 14. januar 2016, klokken 19:09
Jeg fikk opplyst i dag at større batteri blir en opsjon og at det vil koste 30-40000 kroner. Øker kjørelengden til 260 km. Dvs 50%. Det stemmer bra med økningen frs 60 til 94 ah og kanskje noen modifiseringer utenom.
Fikk du disse opplysningene fra en pålitelig kilde, eller,er det også bare et rykte ? Synes 30-40.000 høres ut ut til å være en riktig pris. Det er litt i overkant av pristillegget på Leaf som bare har økt batteriet med 25 %. Det som er minst like interessant er NÅR det blir tilgjengelig. Håpet er fra juli 2017 produksjon.  :)

Bjoris

#53
Leaf har økt prisen i praksis med 16.700,- for 30 kWh. I prislisten er 31.800,-, men det er fordi 24 er på fast kampanje. Antar de snart må komme med tilsvarende kampanje på 30 kWh, det skjer mye er om dagen og det er bra. Ellers får en jo 40 i avslag på 30 Tekna så listeprisen er misvisende! I praksis betaler man 20.000 ekstra for 30 kWh

Det er også bra for dagens eiere at den bedre rekkevidden koster ekstra ellers kan verdifallet bli tøft, men usikker på hvor lenge det går når Bolt og Leaf komme med 60 kWh i 2017

Hva koster en i3 normalt utstyrt i dg?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Amigakongen

@bjoris

BMW i3 High Voltage Edition kun 269.900,-

High Voltage Edition: Hurtiglading, gulvmatter i velour, gummimatter, DAB+ radio, vinterhjul, Comfortpakke inkl. multifunksjonsratt, automatisk avblendbare sidespeil, midtarmlene, oppbevaringspakke, regnsensor, klimaautomatikk, Cruise Control. Navigasjonssystem business.
2015 BMW I3 - 11800km

TM


Bjoris

#56
Hmm, ikke ille egentlig. Er det levert med vrakpant og alt? Hva er high voltage? Lengre rekkevidde? Får en firmarabatt på dette?

Leafen jeg har i bestilling er forsinket så jeg er såpass forbanna at jeg sitter å vurderer alternativer igjen, men den skal fungere som bilnr 1 en stund og er redd i3 blir vanskelig å forsvare der. Ellers er det jo fortsatt enda noen lapper opp, men ikke så mange som jeg hadde trodd, betaler 254 for 30 kWh sort met Tekna med vinterhjul på veien med tech vrakpant etc så syns prisen er ok..: hadde nå bilen blitt levert... Så er vi avhengig av rekkevidden og den er nok noe lengre på 30 Leaf spes søklasta?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

bromm

Sitat fra: bjoris på søndag 17. januar 2016, klokken 11:28
....men den skal fungere som bilnr 1 en stund og er redd i3 blir vanskelig å forsvare der.
Har brukt min i3 som bil "nr 1" i 22 måneder (og 40.000 km), jeg nå - inkl. en ferietur Trondheim-Gøteborg (2.300 km - egen tråd). Min konklusjon er enkel: man behøver ikke bil "nr 2"  ;D

JorgenM

...med mindre 'man' har 3 unger :)
Derfor MÅ vi ha bil nr 2.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Amigakongen

Skal være med alt untatt årsavgifta det. :) High voltage er bare en pakke som inneholder en del ekstra utstyr til en billigere penge. Rekkevidden er den samme. Ligger vel ca på samme som en vanlig leaf trur jeg. Eneste jeg ville hatt med ekstra er led lys og sota ruter.


Sitat fra: bjoris på søndag 17. januar 2016, klokken 11:28
Hmm, ikke ille egentlig. Er det levert med vrakpant og alt? Hva er high voltage? Lengre rekkevidde? Får en firmarabatt på dette?

Leafen jeg har i bestilling er forsinket så jeg er såpass forbanna at jeg sitter å vurderer alternativer igjen, men den skal fungere som bilnr 1 en stund og er redd i3 blir vanskelig å forsvare der. Ellers er det jo fortsatt enda noen lapper opp, men ikke så mange som jeg hadde trodd, betaler 254 for 30 kWh sort met Tekna med vinterhjul på veien med tech vrakpant etc så syns prisen er ok..: hadde nå bilen blitt levert... Så er vi avhengig av rekkevidden og den er nok noe lengre på 30 Leaf spes søklasta?
2015 BMW I3 - 11800km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA