Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

85D har laget et ladepunkt i nav på egen hånd

Startet av TM, onsdag 10. februar 2016, klokken 18:09

« forrige - neste »

TM

Det skal være ca 32 mil. Det er forøvrig en egen tråd om Bolt under "Andre elbiler". BMW vet nok veldig godt hvor de står i konkurransen i EV markedet. i3 ligger dessuten blant topp 4 i USA, og der vil de nok tidligere møte konkurranse fra Bolt. Det vil forbause (skuffe) meg om det ikke snart kommer offisiell informasjon om lenger rekkevidde for i3. Det mest naturlige er vel at de kommer i forbindelse med Geneve utstillingen 3 mars.

LMOR

Sitat fra: turfsurf på lørdag 09. januar 2016, klokken 07:55
Tipper det blir en opsjon og svinedyrt med ekstra kapasitet, i typisk BMW stil. Så de priser seg ut enda mere ifht konkurrentene.
På et tysk forum er det en som refererer til et skriv forhandlerne har fått. Der står det at dette blir standard, og ikke en opsjon.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Antar at du referer til denne posten 10.1.2016. Er ikke så stø i tysk, så jeg brukte google translate. På tross an noen "få feil", går det an å forstå innholdet  :)

Hey Guys,

Jeg hadde møtt en samtale med en BMW-i Agent i Nordeutschland og har blant annet batteri spørsmålet 2 dager siden.
Hun fortalte meg at det har vært en Info Ferihegy i desember, der BMW i midler ble levert med følgende informasjon:

- Fra 2016 (begynnelsen / midten) er de i3 bygget med et større batteri.
- Det er ingen utstyr alternativ, men i3 er sendt fra da med denne enorme batteri.
- For eksisterende kunder, er batteriet på forespørsel mot en "liten oppgradering pris" byttes
- Innløsningskursen på i3 vil trolig øke noe på grunn av større batteri.

Av priser og kapasiteten på batteriet de kunne fortelle meg noe ennå.

Kanskje det er nå, men det rette øyeblikket til å konfrontere dine midler med denne informasjonen, og kanskje for å få mer informasjon.

Hilsener!

schumi_x :):):)

Snapcase

What,  2016 i3 har større batteri og BMW har ikke opplyst kunder om det?

Da regner jeg med at jeg med min typiske flaks får en av modellene som ble bygget i romjula 2015 :(

JorgenM

Nei, de med større batteri blir sikkert solgt som 2017-modeller.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Klykken

Er nok heller tvilsomt at de leverer biler med større batteri (og bedre rekkevidde) uten at det er opplyst i specs.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

TM

Det kan man nok være sikker på at de ikke gjør. Da vil det sikkert være noen som klager på at de har fått en bil med lengre ladetid enn oppgitt  :)
Slik jeg tolker meldingen fra det tyske forum er at kunder som har bil i bestilling kan oppgradere til større batteri mot en mindre prisøkning. Det blir iansett spennende å følge med på hva som skjer.  Ryktene jeg har hørt tidligere er at både gammelt og nytt batteri skal leveres parallelt som for Leaf.
Uansett er det fortsatt kun ubekreftede rykter om nytt batteri, og det er godt mulig at 2017 produksjonen fortsatt har 18,8 kWh.

JorgenM

Da hadde sikkert endel amerikanske kunder gått til søksmål mot bmw ja hehe :D
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

LMOR

Litt kreativ tolkning her. Det den tyske teksten sier, er når større batteri kommer, så vil det (sannsynligvis 2017 modell) bli standard og ikke 2 versjoner. Derfor la jeg denne inn som oppfølging til at det ble spekulert at det blir en dyr opsjon.

Oppgraderingsmuligheten gleder oss som har fått bilen, ikke de som er i bestilling. Hvis det f.eks nå hadde vært 12 mnd leveringstid, så hadde du fått større batteri. BMW endrer produksjonslinjen, de lager ikke en ny.

Når leveringstiden er lik endring av produksjonslinje tipper jeg at prislisten oppdateres, slik at de ikke havner i en slik situasjon. De siste 3 mnd blir det sikkert et spesialtilbud så ikke de som får sist med gammelt batteri føler seg snytt.

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

#39
Ut i fra opplysninger jeg har fått så vil det tilbys 2 ulike batterier. Hvis opplysningene fra tyskland skulle stemme om at det kun vil tilbys ett batteri, så kan det nok tyde på at rekkvidden ikke øker så mye som enkelte har antydet (50 %). Leste at en forhandler hadde nevnt 30 km økning, og hvis det er tilfelle så ville det neppe være lønnsomt å opprettholde produksjon av 2 batterier. La oss håpe vi har mer i vente enn 30 km  ;)

LMOR

Sitat fra: TM på tirsdag 12. januar 2016, klokken 19:21
Ut i fra opplysninger jeg har fått så vil det tilbys 2 ulike batterier. Hvis opplysningene fra tyskland skulle stemme om at det kun vil tilbys ett batteri, så kan det nok tyde på at rekkvidden ikke øker så mye som enkelte har antydet (50 %). Leste at en forhandler hadde nevnt 30 km økning, og hvis det er tilfelle så ville det neppe være lønnsomt å opprettholde produksjon av 2 batterier. La oss håpe vi har mer i vente enn 30 km  ;)
Den som lever får se  ;)
Jeg har også hørt/lest begge deler. BMW sa i et intervju for et par måneder siden at billigere biler med samme rekkevidde er viktigere enn lengre rekkevidde ift å få flest mulig over på elbil. Men de er også avhengig av at noen velger BMW...
BMW satser på elbil. De satser også på loyale og fornøyde kunder. Så i forhold til å skape gode referanser, så er det lurt at å vise at de kan ligge i front, og at vi som har kjøpt en bil som ikke ruster... skal kunne få oppgradert for en sum som er betydelig mindre enn verditapet på bilen, og at de gamle batteriene får nytt liv i et lagringssystem.
Da vil flere se på BMW som et trygt og miljøvennlig valg.
Kan håpe på at BMW også ser at dette er en god strategi  ;D
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Stikkkontakt

Jeg fikk opplyst i dag at større batteri blir en opsjon og at det vil koste 30-40000 kroner. Øker kjørelengden til 260 km. Dvs 50%. Det stemmer bra med økningen frs 60 til 94 ah og kanskje noen modifiseringer utenom.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

LMOR

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 14. januar 2016, klokken 19:09
Jeg fikk opplyst i dag at større batteri blir en opsjon og at det vil koste 30-40000 kroner. Øker kjørelengden til 260 km. Dvs 50%. Det stemmer bra med økningen frs 60 til 94 ah og kanskje noen modifiseringer utenom.
Men som en opsjon på våre biler, eller på nye biler.
De nye batteriene koster vel like mye å produsere som de gamle, så 40000.- mer på en nybil høres urimelig ut?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Mazzbot

Hvor mange kWh er det snakk om ? Den vil få omtrent lik rekkevidde som leaf 30kwh da ?

Hvis bmw får økt rekkevidde blir det nok innbytte fra 24kwh leaf til bmw i3 :) ! Sikler som en gud på den bilen !!!!!
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Stikkkontakt

Sitat fra: LMOR på torsdag 14. januar 2016, klokken 19:23
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 14. januar 2016, klokken 19:09
Jeg fikk opplyst i dag at større batteri blir en opsjon og at det vil koste 30-40000 kroner. Øker kjørelengden til 260 km. Dvs 50%. Det stemmer bra med økningen frs 60 til 94 ah og kanskje noen modifiseringer utenom.
Men som en opsjon på våre biler, eller på nye biler.
De nye batteriene koster vel like mye å produsere som de gamle, så 40000.- mer på en nybil høres urimelig ut?

Det ble opplyst at dagens batteri videreføres som standard mens det nye kommer som opsjon for nevnte merpris. Om grunnmodellen går ned i pris vet jeg ikke. Om dagens modell får mulighet til oppgradering vet jeg ikke. Kunne virkelig tenkt meg en slik, men havner fort på 350.000. e-Golfens 5 seter får jeg uansett ikke benytte med 2 bsrneseter baki. Og 3 sek raskere på 0-100 er veldig gøy. Om det er mer kw i motoren vet jeg forresten heller ikke.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA