Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjøpe bukt leaf

Startet av olemorten76, onsdag 10. februar 2016, klokken 13:20

« forrige - neste »

olemorten76

Ønsker er ren kvantitativ tilbakemelding. Jeg har konstatert noe mindre rapporterte vansker med denne -  for meg svært nyttige og viktige funksjonen. Betyr dette en reell bedring eller til og meg at problemet langt på vei er borte? Har Nissan endelig klart å rydde opp? Stem i vei folkens!
2019 Tesla Model 3 LR awd
2018 BMW i3 FC LCI

bjorn_2390

Er det sånn at det fremdeles bare er tull med Nissan Connect? Jeg bruker som oftest Leaf Link, men jeg har ikke fått noen av dem til å funke på lenge. Rett etter oppgraderingen fungerte det en stund, men så ble det bare tull igjen. Resultatet i denne pollen, ser jo ikke så verst ut. Gjenspeiler den dagens virkelighet?
Blå Euro-Leaf (2012)

olemorten76

jeg får den samme feilmeldingen, men etter å ha trykket den vekk (ok), kommer det raskt en oppdatert status. Alle fjernstyringsfunksjoner virker å fungere uten problemer hos meg.
2019 Tesla Model 3 LR awd
2018 BMW i3 FC LCI

mikaelf

Appen fungerer riktig bra for meg, med en konsekvent irritasjonsmoment ved uvanlig treg responstid.

PÅ den andre siden sliter jeg med med å få oppdatert ladestasjoner i bilen fra dagen en.
Det er bare en feilmelding som kommer opp på skjermen. Har vært i kontakt med Nissan support og verkstedet, den ene peker mot muligens feil med TCU enheten den andre mener det er en feil i tjenesten fra Nissan, så sitter jeg nå mellom 2 stoler  :(

Er det noen andre som opplever samme problem med ny 2016 modell?

-Nissan Leaf Tekna 2016.04
TM3 - LR AWD (2019 HW2.5) 2020.12.11
Nissan Leaf N-Connecta - (2018) 40KWh

Ole Irgens

Sitat fra: mikaelf på onsdag 01. juni 2016, klokken 11:00

PÅ den andre siden sliter jeg med med å få oppdatert ladestasjoner i bilen fra dagen en.
Det er bare en feilmelding som kommer opp på skjermen. Har vært i kontakt med Nissan support og verkstedet, den ene peker mot muligens feil med TCU enheten den andre mener det er en feil i tjenesten fra Nissan, så sitter jeg nå mellom 2 stoler  :(

Er det noen andre som opplever samme problem med ny 2016 modell?


Ja, har samme feilen. Etter en helt utrolig runde hos Autocenteret i Åsane der de prøvde å gjøre meg ansvarlig for problemet, endte det med at jeg opprettet servicesak hos Nissan Norge. Nå har de tygget på problemet i snart en uke men ennå ikke funnet ut av det. Det merkelige er at alt feiler unntatt oppdatering av kjørelengde, den funker i appen. Alt annet, inklusive oppdatering av ladestasjoner, har brukket.

Mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

Steinarweb

#5
Samme her 2016 Leaf Nordic.
Oppdatering av ladestasjoner og annen info har ikke virket på en god stund.
Bilen er på nett siden appen fungerer, men kan ikke laste opp planlagte ruter eller oppdatere ladestasjoner eller nissan infokanaler.
Har saken inne til nissan support.

Da jeg fikk bilen i April fungerte oppdatering av ladestasjoner, men ikke appen eller  andre tilkoblede tjenester.
Nå er det motsatt.

[ EDIT  I dag ringte kundeservice og sa at oppdatering av ladestasjoner skulle fungere nå. Og det gjør det . ]
Tesla Model3 LR - Forventet levering Mai
Leaf Lauch edition 40 kWh Solgt
Leaf Nordic 30KWh Solgt

toref

Fikk min Leaf levert sist i mai. Nissan i Kristiansand har ikke klart å gi meg tilgang ennå..... de venter på svar fra Nissan technical support fremdeles >:(
Nissan Leaf 24kWh - 2016
Kewet-2  - har endt sine dager på huggeriet

tstein

Jeg har også den samme feilen. Appen fungerer fint, men fra bilen får jeg bare opp feilmeldingen "Tilkoplingen til senteret mislykkes" når jeg f.eks. skal oppdatere ladestasjoner. Venter på svar fra teknisk avdeling hos Nissan. Har Leaf Nordic levert i februar i år.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA