Hovedmeny

Tilhengerfeste på Soul EV

Startet av E_S, tirsdag 05. januar 2016, klokken 14:55

« forrige - neste »

Roy Aasen

Passer sikkert hvis du sliper av flattjernet som er sveiset på toppen..eller er det noe annet som er galt?

hELgenen

Sitat fra: Sunshine53 på torsdag 06. september 2018, klokken 08:47
Har nettopp (31.8) kjøpt en ny KIA Soul EV montert med et tilhengerfeste som er en absolutt katastrofe. Vil klage til KIA over mangelfull levering. Har ikke klart å finne et sykkelstativ som kan passe på festekroken som er utstyrt med en forhøyning (se vedlagt bilde) som INGEN sykkelstativ er laget for. Det er i hvert fall min hypotese etter å ha kjøpt et sykkelstativ VeloCompact 2 (modell 525) som i hvert fall ikke passer - og etter å ha hørt meg litt rundt hos både forhandlere og Thule support.
Noen andre KIA eiere som har erfaringer på dette? Noen forslag til løsning / sykkelstativ? Kan jeg forlange å få en standard feste-krok?

[attachment id=0 msg=709599][attachment id=0 msg=709599][attachment id=0 msg=709599]

Lever den inn til forhandler og be dem fikse det - de har sikkert en vinkelsliper på verkstedet og litt lakk -
Lever gjerne inn sykkelstativet og be dem teste før du får alt tilbake

webtrond@hotmail.com

Hvor har dere kjøpt hengerfeste til Soul?
Har en 18 mod som jeg skal sette på hengerfeste. elbilmek skal ha 5119,- ferdig påsatt, men det er ikke mye som skal gjøres.

Hvor kjøpes dette løst?

khh48

rolandvg99

Har to sykkelstativer: Thule Velospace 918 og et Biltema saksestativ. Begge funker fint med Brink-festet jeg fikk lever med Soulen og det inkludert sperra på toppen.
"I like soul with a capital S"

Trond.m

Sitat fra: rolandvg99 på torsdag 25. oktober 2018, klokken 07:39
Har to sykkelstativer: Thule Velospace 918 og et Biltema saksestativ. Begge funker fint med Brink-festet jeg fikk lever med Soulen og det inkludert sperra på toppen.
Velospace uten tilkoblet strøm antar jeg. Det betyr vel at det er stor risiko for at du må sette fra deg sykkelen ved kontroll ?

rolandvg99

Øh, nei. Den har 7-pins kontakt og passer inn i bilens ditto.

jkirkebo

Sitat fra: rolandvg99 på torsdag 25. oktober 2018, klokken 15:59

Jøss, blir det levert hengerfester og utstyr med gammeldags 7-pins kontakt ennå? Trodde de gikk ut for 10+ år siden...
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

rolandvg99

Gjorde i alle fall det da jeg fikk bilen utlevert med utstyr ferdig montert i juni 2017.

Trond.m

Sitat fra: rolandvg99 på torsdag 25. oktober 2018, klokken 15:59
Så bra. Jeg mente noen sa for en tid tilbake at de bare ble levert uten tilkobling til det elektriske. Da ser jeg ikke problemet med å ettermontere til e-Niro heller. Hva kostet det komplett med montering og tilkobling da ?

rolandvg99

Litt usikker på prisen da jeg betalte kr 20 000,- for et tillegg bestående av avtagbart feste, Thule VeloSpace 918, Thule BackSpace XT og Type1 til Type2 ladekabel.

Thorbjørn Hellehaven

Ikke relevant for Soul nå, men kommende modell.

Det er snakk om at Kia har en Soul testbil, som kjører tilhengertest i Europa.
Samme drivlinje som i eNiro. Konklusjonen av testen vil sannsynligvis gjelde både for neste Soul, og eNiro.

Arthur Morgan

Sitat fra: Thorbjørn Hellehaven på tirsdag 06. november 2018, klokken 20:58
Ikke relevant for Soul nå, men kommende modell.

Det er snakk om at Kia har en Soul testbil, som kjører tilhengertest i Europa.
Samme drivlinje som i eNiro. Konklusjonen av testen vil sannsynligvis gjelde både for neste Soul, og eNiro.

Ja det har jeg også fått med meg. En annen ting som det ryktes sterkt om er awd! Hvis det kommer så blir det garantert kjøp på meg!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA