Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Kåre_S, tirsdag 09. februar 2016, klokken 09:23

« forrige - neste »

Kåre_S

Leaf 30 kWh Tekna med chrome pakke, metallic lakk, vinterhjul og skvettlapper.

Tilbud på dette er 270.000. Levert Trondheim

Levering primo mars. Har Agrol avtale

Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner helt hvordan Nissan regner ut disse 14 % i rabatt.

Kan noen forklare det? Er denne prisen "for høy" ift at jeg skulle hatt mere rabatt?

Tesla Model 3 Long Range (april 2019)
40 Kwh Leaf (april 2018)

kodalse

Rabatten skal stå i det skriftlige tilbudet du fikk.
Endte laangt over i forhold til det som sto på arbeidsgiver sin side. Der sto det 16% på bilen og 10% på alt annet.

"Tilbudet" gikk vel med til klargjørings"avgift", leverings"avgift" osv i samme "avgiftstrend"
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Bjoris

Høres greit ut, men vet ikke om det er dyrere frakt til Trheim enn Bergen. Betaler 244 for Tekna, 30 kWh, svart met. Vinterhjul kunne jeg få med til 12,7 og skvettlapper til 2,5 og Chrome til 3,5.. Laderen e vel 7,5?  Så da blir det likt faktisk!

Vil du spare litt og skille bilen litt ut så kjøp felger annet sted enn fra Nissan, minst mulig stress=kjøp av Nissan. Sparte 3000, men syns felgene er MYE finere:)

Rabatten beregnes sv bilpris med frakt og leveringskost! Vinterdekkene var mer rabatt på enn denne avtale så jeg fikk pris på 12.700 utenom.
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Kåre_S

jeg hadde visst misforstått hva som inngikk i prisen jeg. Jeg mente at jeg hadde uttrykt at 6.6kwh lader var inkludert, men det var det altså ikke. men tenker å kjøpe det

30 Kwh tekna,metallic, chrome, vinterhjul og skvettlapper til 270.400 med Agrol avtale var det jeg fikk på Witro Bil i Trondheim.  jeg har lurt mye på hvordan denne 14 % utregnes..

40 Kwh Leaf (april 2018)

sjossang

Listeprisen på en Tekna er 270", og det er dette beløpet du skal få 14% rabatt av (altså 237"). Så kommer jo tilleggsutstyret ekstra, og det er her du ser om du har fått en snill eller god selger :)

Du betaler 33" for tilleggsutstyret, noe som er omtrent det samme jeg også har med, men jeg har fått mer rabatt på ekstrautstyret enn deg ;)
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Bjoris

I min kontrakt er grunnlaget 283.000 og 13,78% som er rabatt, dvs 39.000.

283.000 er vel frakt til vestlandet kanskje, men også met.lack, antirust og engangsavgift, litt imponerende at de gir rabatt på avgiften også;)

Vel, så slik ble min 243.996. Da e vinterhjulene holdt utenfor for der fikk en bedre rabatt utenom denne pakken, 12,700 for originale vinterdekk, usikker på hvilke dekk du da får, antar R2 Nokian?.

Jeg syns vinterhjulfelgene så litt kjedlige ut og siden "alle" har disse felgene så jeg kjøpt uoriginalt til 10.000 inkl R2 og sensorer, mye finere felger syns jeg... Skvettlapper skulle de ha 2.500, men der får jeg (forhåpentligvis) ette gavekort fra Nissan, da det finnes en slik ambassadørordning som Tesla har/hadde, her får også "selger" 2.500 i gavekort så 5.000 å hente her totalt.

Jeg syns det passet bra da min kompis fikk den første Leafen rundt om her og jeg har prøvd hans før jeg kjøpte dagens Leaf og nå kjøper vi en til så:) 253.996 inkl vinterhjul og skvettlapper for en Tekna 30 met.lakk og understellsbehanldet syns jeg var meget bra levert på vestlandet.

EGolf kom fort på 300.000 og da med 24 kwh batteri. Vel, eGolf var ikke aktuelt selv om det nok er den beste bilen rent teknisk og opplevd kvalitet bra mange hakk over Leaf så var vårt alternativ en brukt Leaf så strakk vi oss for å få en 30 kwh som vil løse vår hverdag mye bedre...

Kåre_S

Jøss. mener du at du har bestilt en 30 kwh Tekna levert vestlandet m vinterhjul, metallic og skvettlapper til 254.000 ????

Er det total prisen?
40 Kwh Leaf (april 2018)

Bjoris

Sitat fra: Kåre_S på torsdag 07. januar 2016, klokken 09:39
Jøss. mener du at du har bestilt en 30 kwh Tekna levert vestlandet m vinterhjul, metallic og skvettlapper til 254.000 ????

Er det total prisen?

Ja, det er den totale prisen, men da med uoriginale felger, men det var bare 2.700 billigere, men ser bedre ut etter min mening. Skvettlappene betaler jeg med gavekortet som en kan få om en gidder å registrere seg i Ambassadør ordningen til Nissan. Jeg har ikke fått gavekortet enda, en må har regnr på bilen, det holdet ikke med Chassisnr som jeg nå har fått...

http://www.nissan.no/NO/no/vehicle/electric-vehicles/leaf/ambassador-program.html

Chrome kunne jeg få for 3.500, men fant ut at det ble litt feil på en slik bil...

Du må bli bonde for å få denne prisen, så en må legge på kr. 800 for medlemskap der, men vi er litt bønder fra før så syns det er ok å støtte opp om dem, dessuten går det jo rimelig i pluss vs å kjøpe uten (noe vi ikke hadde gjort da vi skulle kjøpe brukt før vi oppdaget dette)...

Det skal sies at dette ikke var det første tilbudet vi fikk. Tror ikke Nissan tipser om Agrol-avtalen på eget initiativ, mulig de ikke har lov?

Prisen er jo bra siden de pt selges til 35.000 dollars i USA (da inkl 6.6 kw lader), noe som tilsvarer en pris på 311.500 NOK pt. Nå får den jo 7500 dollars i skattefradrag der, men viser jo at vi får bilene billig i Norge, enn sålenge. Spørsmålet er vel når importørene blir nødt til å heve prisen på biler i Norge, noen har jo begynt, Tesla er jo råest i klassen og der ser en jo hvor mye det har å si.

Husk at på en elbil så er det hele prisen som økes med valutaen, ikke halve bilen som på fossilbilene...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA