Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pristilbud Leaf 2016 30 kWh 6,6 kW Tekna

Startet av JanØ, tirsdag 09. februar 2016, klokken 07:28

« forrige - neste »

JanØ

Hei, hva er det som trekker strøm under "other" når man ser oversikt over forbruk? Frontlysene, varme i vinduet bak....og...hva ellers?

Takk for svar:)

kavorland

Tenker at setevarme, rattvarme og batterivarmer ligger under her....
Nissan Leaf Tekna 2015 svart
Toyota Avensis 2005 D4D ( 152 " Km)
Chrysler Grand Voyager 1997 7 seter (368 " km)
http://vid763.photobucket.com/albums/xx273/kavorland1968/Griffon/DSCF3284.mp4

leafnor

Sitat fra: kavorland på mandag 04. januar 2016, klokken 22:42
Tenker at setevarme, rattvarme og batterivarmer ligger under her....
Hei.
Har lurt på det samme, og testet. Og ingen av de tre som nevnes her gir utslag på min bil.
På andre kan det selvfølgelig være annet.

Dette ser jeg trekker på min:
- Lys
- Varme bakrute-/Sidespelvarme
- Radio/GPS
- Vifte
- Viskere
- og når det lades på batteri.

Monterte ekstralys, og de går fra batteri. Om de går av/på så merkes ikke de på forbruk. Så utstyr som er montert mot batteriet kommer ikke på other ser det ut som.

Leaf 2012/Aug 160.000 km

TorC

Sitat fra: leafnor på mandag 04. januar 2016, klokken 22:57

Monterte ekstralys, og de går fra batteri. Om de går av/på så merkes ikke de på forbruk. Så utstyr som er montert mot batteriet kommer ikke på other ser det ut som.

Årsaken til dette er nok at du har montert rett på batteriet, istedenfor etter måleren. På minuspolen ser du en sort liten boks med en ekstra kabel inn til. Hvis du tar ut strøm etter denne vil se at forbruk under "other" øker.

Sitat fra: kavorland på mandag 04. januar 2016, klokken 22:42
batterivarmer ligger under her....

Neppe. Batterivarmen går såvidt jeg vet ikke på 12v, og er i så måte isolert fra resten av bilens system. Og ikke minst; den slår seg først på ved veldig mange minusgrader, i motsetning til f.eks Tesla.

Sitat fra: JanØ på mandag 04. januar 2016, klokken 22:22
Hei, hva er det som trekker strøm under "other" når man ser oversikt over forbruk? Frontlysene, varme i vinduet bak....og...hva ellers?

Alt som går på 12v.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

leafnor

Sitat fra: TorC på onsdag 06. januar 2016, klokken 12:35
Sitat fra: leafnor på mandag 04. januar 2016, klokken 22:57

Årsaken til dette er nok at du har montert rett på batteriet, istedenfor etter måleren. På minuspolen ser du en sort liten boks med en ekstra kabel inn til. Hvis du tar ut strøm etter denne vil se at forbruk under "other" øker.

Stemmer, jeg tar strøm rett ut fra + polen. Ikke noe på minuspolen.
Jeg ser ikke på LeafSpy eller på bilens effektmålere noe utslag om jeg slår av eller på setevarme eller rattvarme Er dette kanskje "ettermontert" før energimåler?
Leaf 2012/Aug 160.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA