Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan og hvor dyr bil kjørte dere før dere kjøpte Tesla?

Startet av Babyblue Zoe, mandag 08. februar 2016, klokken 22:23

« forrige - neste »

Babyblue Zoe

Hei,
vi venter på levering av vår nye Renault Zoe denne uken. Samboeren skal primært bruke denne til jobb på OSL, og har plass i P11 huset. Har forstått det slik at det ikke er noen type2 ladepunkter her, kun Schuko og Cee. (Men at det er TN nett her). Finnes det noen overgang fra type 2 til Schuko eller Cee? Jeg tenker da på en "passiv/dum" overgang adapter, og ikke Zaptec eller hytteladeren som er beregnet for transformasjon fra IT til TN nett...

ladov

Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

aerox88

Sitat fra: Babyblue Zoe på mandag 04. januar 2016, klokken 20:30
Hei,
vi venter på levering av vår nye Renault Zoe denne uken. Samboeren skal primært bruke denne til jobb på OSL, og har plass i P11 huset. Har forstått det slik at det ikke er noen type2 ladepunkter her, kun Schuko og Cee. (Men at det er TN nett her). Finnes det noen overgang fra type 2 til Schuko eller Cee? Jeg tenker da på en "passiv/dum" overgang adapter, og ikke Zaptec eller hytteladeren som er beregnet for transformasjon fra IT til TN nett...

CEE til schuko er jeg ganske sikker på at finnes :)

Homecast

Skal du lade fast hadde jeg definitivt investert i et slikt et
http://gronnemil.no/produkt/ladekabler/schukocee-til-type-2/oem-m2-t2-cee-5-meter

Da har du ferdig løsning som også tåler strømmene

edit: levering 12/12-2016 må vel være feil?  :o
ev så er det andre som leverer med cee og type 2.
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

Nenad

Renault Zoe fra desember 2015

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

boxer72

Ikke lest alt, men type stikk ( shucko, Cee) sier vel ingenting om det er IT nett,  eller Tn nett
Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

Griffel

Nei, men det er vel grunn til å tro at en stor relativt ny flyplass som OSL har TN forsyning.
Noen her vet det sikkert, sikkert.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

nofuelno

Sitat fra: Babyblue Zoe på mandag 04. januar 2016, klokken 20:30
Hei,
Jeg ville bestilt denne: http://www.nofuel.no/Produkt/mennekes-portabel-16a-lader#product
Hvis den ikke fungerer, så kan du bytte den til denne med garantert suksess:
http://www.nofuel.no/Produkt/nofuel-10a-portabelladeboks-zoe#product
( vi leverer da med påmontert blå CEE kontakt uten tillegg i prisen )
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Lars Kristiansen

Det som hade vært veldig greit, var om det var markert på ladestasjoner.no om det IT eller TN på de kjøpesenter, ladepunkter osv. som er merket for "Vanlig". Dersom det var overvekt av TN punkt, kunne man klart seg med en type kabel til 5000,-. Forhandler har sagt at den godkjente kabelen (som jeg da antar er den sagnomsuste Zaptec) vil koste 20 000,- når den er klar.

Rav4_EV

Problemet er at på noen installasjoner så vil du ikke klare å lade selv om det er TN nett. En litt "gammeldags" oppbygging av strømforsyningen som ofte er et produkt av stadige utvidelser av kapasitet gjør at det blir stor variasjon mellom jord og nulleder. Da vil Zoe oppfatte dette som jordfeil og avslutte lading. En transformator mellom bil og kontakt er den beste garanti.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Lars Kristiansen

Hadde vært greit å vite hvilke TN nett man kan bruke "billig" ledning på. Mitt behov er primært i fritidsboligen, og skapet er merket med TN-400, men da er kanskje ikke det heller en sikkerhet?

ZOE

Tn400 må jo være helt sikkert! Husk at det alltid er angrerett på postordrekjøp i Norge...

aronesen

Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA