Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av sjossang, mandag 08. februar 2016, klokken 19:43

« forrige - neste »

sjossang

Fikk sett (og fiklet litt med) den nye Leaf'en i dag! Ikke kjørt den enda, men godt å se at den er på vei bort fra Drammen og ut til forhandlere.

Så først transporten!

Litt senere fant jeg tvillingen til den modellen jeg har i bestilling inne i klargjøringshallen. Fargen er bedre enn fryktet ;)

Bilen var på vei til klargjøring, så jeg hadde ikke mye tid, og gikk rett på stereoanlegget (egentlig det eneste som er nytt annet enn batteriet)

DAB virket enkelt og godt. Bedre lyd enn i min gamle (jeg kjører bil uten Bose).

Kartet var nytt og enkelt å navigere i. Zoom inn og ut som på nettbrett

Nytt utseende på menyene

Energy Information - Startet ikke opp bilen, og den hadde nok ikke kjørt så langt, men...

Nå er det bare å vente til min blir klar, så får jeg testet rekkevidden! Siste 3,5mil hjem i dag var i iskald bil, og bare såvidt jeg kom meg helt hjem!
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Bjoris

Kjekt å se, vår er kanskje flyttet frem med levering 14.1 fra 20.1. Isåfall blir det testing til fjells dagen etter, det blir interessant ifht at vi har kjørt der med dagens Leaf mange ganger i det siste:)

Syns Nissan Connect ser bedre ut en dagens tegneserie skjermbilder

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Bjoris

Er dette DIN bil eller bare en du fikk sett på? Ser ut til å være en Acenta og da uten Bose.

Dab gjør underverker for lyden når du har dekning. Det var natt og dag forskjell i Teslane, men dessverre falt den ut hele tiden her på Stord der jeg bor og da ble det bare irritasjon, blir interessant med Leafen. På Teslaen var det kun Internettradio som ble brukt, resten var bare dill og dårlig dekning på, men tror det var spesielt dårlig dekning på Tesla...

sjossang

Ikke min bil nei. Tror de første som kommer inn skal videre til Nissan Norge først. Du kan ha rett angående Acenta - er ikke AroundView, og da heller ikke Bose! Da gleder jeg meg til å få høre lyden i min bil, for det er ikke særlig god lyd i min 2012 (dvs, helt OK, men ikke bra...).

Bjoris

Mja, Nissan Åsane sa at min kom til dem denne uken og derfor håper de å ha den klar torsdag 14.1. MEN, Åsane har bestilt 200 biler for lager så dette er en av dem...

Ellers kul farge, jeg kunne ikke vente på den så tok en sort, det er Bronz og Sort er eneste fargen vi ikke har nære venner som har lik, hehe, Leaf over alt så sånn sett er Bronz kult, da ser alle at det er en helt ny Leaf;)

Tror lyden blir bra nok, mange som klager så jeg har jekket ned forvetningene mine på det området...

ironduke

Takk for oppdatering sjossang  :)

Min forhandler opplyser at min bil mest trolig kommer til dem til helga (9.1), og at jeg får den i neste uke.
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

haavardw

Fikk beskjed fra forhandler om at min Tekna 30kWh (rød) ankommer dem i løpet av få dager.
–––
- 12v ride on-bil til barna
- Land Cruiser 1999
- Leaf 30kwh, 2016
- Cybertruck 2022(?)

sjossang

Ikke fått noen beskjed fra "min" selger enda, men ikke så nøye - trenger litt tid for å bli kvitt den gamle. Skal bli spennende å se hvor mye jeg kan få for min norske '12, kjørt 65.000km :)

En ting jeg la merke til, var hvor skitten bilen egentlig var innvendig. Ikke alvorlig skitten, men støv og flekker (vann?) på dashbord og vinduer.

Det blir gjort mye med en bil på klargjøringen før vi som kunder får dem - litt som på kjøkkenet på restauranter.

Erl_end

Er det min bil..?  :o
Har bestilt Acenta 30kW + 6,6kW lader mørk grå.. ;)
Fikk beskjed i går at den var i Drammen, men at forhandler ikke helt hadde fått beskjed om når den var hos dem...
Nissan Leaf 2016 Acenta 30kW + 6,6kW lader
Reservasjon Model 3 RN1075XXXXX

sjossang

Er nok ikke din bil Erl_end - den skulle tilbake til Nissan som demobil (testbil for journalister/forhandlere?).

Men det var nærmere 200 slike biler som stod på kai i Drammen, så din er nok en av disse!

Bjoris

Av ren nyskjerrighet, så du hvor mye strøm bilen kom med? Håpar ikke de full-lades og så sendes siden full-ladet over lang tid ikke er bra. Nå tror jeg nok at Nissan vet det, men likevel litt nyskjerrig, de vil nok sikre seg at ikke bilene går tom også..

leafnor

Sitat fra: bjoris på onsdag 06. januar 2016, klokken 23:11
Av ren nyskjerrighet, så du hvor mye strøm bilen kom med? Håpar ikke de full-lades og så sendes siden full-ladet over lang tid ikke er bra. Nå tror jeg nok at Nissan vet det, men likevel litt nyskjerrig, de vil nok sikre seg at ikke bilene går tom også..

Ut av bildet så er det ikke mye strøm. Bare ****.

Leaf 2012/Aug 160.000 km

Olee

Det er vel fordi bilen ikke er startet? Eller mener du de sender bilene med så lav SOC?

sjossang

Bilen var av da jeg tok bildene. Måtte jo starte den også, og da mener jeg å se 3 eller 4 batteristreker.

Bjoris

Tipper den sender dem med ca 50% batteri, det skal være nok til at de ikke utlader selv om de blir stående, men de må jo kunne så mye om batterier at de ikke sender dem med veldig lav eller høy SOC:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA