Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Finnes det egentlig en reel vilje til å gjøre noe for miljøet???

Startet av ludo, mandag 08. februar 2016, klokken 19:23

« forrige - neste »

fredag

Sitat fra: KjellG på søndag 10. januar 2016, klokken 11:00
Ad rettferdighet: min far fikk tilbud om strøm av Røros el-verk. Han måtte koste ca 1 km stolpekurs selv. Når han var tilkoblet, overtok ("stjal") elverket stolpene kostnadsfritt og kunne koble til nabohytta "gratis".

Det kommer sikkert an på hvordan man går frem og bestiller.

Jeg har hytte på en øy, og eier undervannskabelen med strøm til min hytte. Hvis noen andre på øya vil ha strøm nå må de enten legge sin egen undervannskabel eller kjøpe strøm av meg / kjøpe en andel av min kabel.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

KjellG

Dette er mange år siden og jeg husker ikke detaljene, men etter all sannsynlighet hadde han ikke noe valg om han ville ha strøm på hytta. El-verket overtok alt frem til siste stolpe.

Det ble ikke strøm fra Rørøs el-verk, men fra et gammelt dieselaggregat.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA