Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbiler får ikke kjøre i kollektivfelt på E6/ring 3, Mosseveien og i Bjørvika

Startet av Thomas Magnussen, mandag 08. februar 2016, klokken 14:20

« forrige - neste »

Li-Ion

#15
Sett inn en avfukter i et døgn... bør vel trekk ut all gammel fukt. Kommer problemet tilbake er det lekkasje og er således en garantisak. Hadde ikke giddet å jobbe med feilsøking på vegne av Tesla... i alle fall ikke uten betaling :) Dette er jo en nesten ny bil.....

Feks en slik: http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/klima-og-ventilasjon/SDH12L13E/sandstrom-avfukter-sdh12l13e#tab-more-info
Be afraid...

Ljosdal

Har tidvis opplevd lignende uten og egentlig tenke noe mer over det.. Men så et bra tips her om dagen.. Rett og slett en sokk fylt med kattesand! Det skal virke bra :-) Trenger ikke å komme fra noe mer enn dråper fra bakluken eller våte klær..

Men irriterende er det.
Svart P85 Signature #88

Lynet

Sjekk om resirkulering står på auto. Jeg har erfart at den ofte da går i resirkulering. Etter at jeg manuelt satte den på friskluft ble det mindre dugg
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

petersv

Sitat fra: Thomas Magnussen på mandag 04. januar 2016, klokken 16:28
Jeg hadde en E61, stasjonsvogn men aldri dugg på noen av rutene.
Tipper egentlig at det er soltaket som er synderen, og det har jo de ikke kunnet reparere siden august/sept 2015 pga mangel på deler så....

Tror jeg vil sterkt anbefale Tesla uten soltak ja :)

De har desverre også samme problemer da taket er festet på samme vis som takluka. Mange med lekkasjer fra alutak, men seff. fler med pano sien det kan lekke flere plasser enn i ramma.

Roma

Det er ikke sikkert at soltak eller lekkasje i baklykter er kriteriet for denne fuktigheten i bakluka.

Min bil har ikke soltak. Lekkasjen i baklyktene er utbedret nylig. Det drypper fortsatt vann ut/rundt knapp/håndtak i kanten på luka.

I mitt tilfelle så er jeg rimelig sikker på at dette er kondens. Problemet er der ved 2-3 grader og lavere.
Spørsmålet er hva alle ledlysene i bakluka synes om dette konstante fuktige klimaet.

"Nesten alle" Tesla jeg ser på veien mangler leddioder i enten bremsebue eller baklykter. Det må være mange som kjører rundt med dette uten å være klar over det.


Cookie Monster

#20
Sitat fra: petersv på mandag 04. januar 2016, klokken 23:24
Sitat fra: Thomas Magnussen på mandag 04. januar 2016, klokken 16:28
Jeg hadde en E61, stasjonsvogn men aldri dugg på noen av rutene.
Tipper egentlig at det er soltaket som er synderen, og det har jo de ikke kunnet reparere siden august/sept 2015 pga mangel på deler så....

Tror jeg vil sterkt anbefale Tesla uten soltak ja :)

De har desverre også samme problemer da taket er festet på samme vis som takluka. Mange med lekkasjer fra alutak, men seff. fler med pano sien det kan lekke flere plasser enn i ramma.

Bevis på det? Før jeg kjøpte min uten fikk jeg vite om et tilfelle da hos drammen karroseri mot over halvparten av alle biler med panotak i løpet av kort tid og blir verre med tiden. En jeg kjenner som jobber mye med reperasjon av de takene som sa jeg ikke måtte finne på å kjøpe med panotak.

Alle biler med soltak får dårligere pakinger med tiden men Tesla sitt tak er ekstremt dårlig. Det nye designet fra rundt sommer som var er bedre men de med det gamle taket er dømt til lekkasje og masse vedlikehold over tid pga er ræva dårlig design med pakinger som ikke legger seg riktig og blir ødelagt hvis de ikke bytter hele taket.

Jeg er også ganske aktiv på mange teslaforum rundt om og har lest om 2 stk globalt med lekkasje fra alutak. Så sjangsen for lekkasje der er minimal. Har du flere kilder enn det på lekkasje i alutaket?
Er vanlig på mange biler at taket er festet slik. Og lekkajen på panotakene er vel også sjeldent der det er festet men fra pakninger som er der siden taket skal kunne åpnes og lukkes.

Skal selv aldri ha biler med hull i taket ikke en gang et lite soltak :) Hatt soltak en gang og aldri mer. For mye tull, treker kaldt, plagsomt å få lys inn i taket, bråker mer. Men folk har vel helt klart forskjellig smak :)

Selv har jeg hatt mer en nok med de andre feilene på bilen og lekkaje fra bakkuka så glad jeg ik det minste ikke har betalt for enda mer feil.
2015 P85D

petersv

Du får søke litt opp på forumet her.

Toonster

Jeg lånte en 70D uten pano av Tesla Skøyen for en tid tilbake, der var det stort mørkt merke i taket omtrent over nakkestøtten i baksetet og mot vindu/bjelke. Aner ikke om det var sølt eller hva det var, men for meg så det ut som en lekkasje.

erlanddf

2014 P85+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA