Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ettermontering av hifi i Trøndelag

Startet av Beamer Screamer, søndag 07. februar 2016, klokken 18:14

« forrige - neste »

Beamer Screamer

Med svekkelsen av norske kroner det siste året har jeg vært litt spent på hva som skjer med (el)bil-prisene som følge av dette. Peugeot har vært kjapt ute og allerede publisert 2016-prisene sine. Ny pris er 151.500 kr, opp fra 140.000 kr. Også vinterdekkene er nå ganske mye friskere priset enn før:

http://www.peugeot.no/media/deliacms/media//64/6474-db7aa4.pdf

Likt spekket bil er 20 lapper dyrere enn da jeg kjøpte. Nå blir vi som Tesla-folket: rike mens bilen står i garasjen!
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

psyfoon

Glad jeg kjøpte i november  :D
De økte nybilprisene begrenser iallefall verditapet noe for oss som nylig har kjøpt ny tvilling.
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

larsk

2015 Mitsubishi i-Miev
Elektrisk motorsag
Elektrisk tannbørste

psyfoon

Sitat fra: larsk på mandag 04. januar 2016, klokken 12:24
16500,- for vinterhjul?!?!?!?!

Jepp, det er prisen jeg fikk fra forhandler når jeg kjøpte ny også. Superdekk.no selger Continental Conti6 i riktig dimensjon til totalt 4.300kr for 4 dekk. I tillegg kommer frakt og montering/balansering så totalt kommer dekkene på 5.000-5.500kr. I tillegg kommer felgene, vet at utvalget utenom originale felger er noe begrenset til tvilling men det bør vel være mulig å få seg noe felger for rundt 5.000kr. Så rundt 10.000kr vil det koste hvis man kjøper hjul selv, 6.500kr spart.
Eller gjør som meg og prut, tror jeg betalte 9.800kr for komplette hjul da jeg kjøpte ny i-miev i fjor. Virker som forhandler tar kunstig høy pris for å ha prutningsmonn på kjøpere som meg.
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

larsk

Sjukt....

16500,- er jo helt latterlig. Er nærmest useriøst å foreslå sånne priser.

Når jeg gjorde "research" før jeg handlet tvilling hadde Peugeot "kampanje" på 143.000 eller noe sånt. Men de skulle ha 13.000 for vinterhjul og 3000 ekstra for "lakk" - "javel, takk for meg" - sånt piss gidder jeg ikke engang å forholde meg til. Når de går ut med 143, så kan det ikke enda opp med 160 i butikken for ting man ikke kan velge bort. (vinterhjul MÅ man ha, akkurat som gummi i vindusviskere, spylervæske i tanken, ladekabel og pærer i kupelampene)

149.900,- betalte jeg for imieven. Annonsert nybilpris. Ingen tillegg for noen ting.

At nybilprisene nå har gått opp litt er jo fin-fint for oss som fikk handlet når de var på sitt rimligste  ;D


2015 Mitsubishi i-Miev
Elektrisk motorsag
Elektrisk tannbørste

kaiat

Ser ut som om franskmennene legger seg farlig nær i-Miev i pris. Tross alt har i-Miev mer utstyr som forvarming, flere kjøremodus og LED-lys, i tillegg til et noe større batteri.

Mr.Zero

Kollegaen fikk i dag tilbud på ny Zero i sølv met med vinterhjul, kr.163.000,-. Jeg betalte kr.170.000,- for min med v.hjul høsten 2012 - etter ekstrem pruting. Farge hvit. Kompis betalte 258.000,- for sin hvite mjau høsten 2011. :o
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

psyfoon

Jeg gav 162.000 for min miev i november 2015 inkl. metalliclakk, vinterhjul og skikkelige Mitsubishi gummimatter skålformet. Prutet ned ca. 7-8.000kr.
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

larsk

Sitat fra: Mr.Zero på onsdag 06. januar 2016, klokken 20:16
Kollegaen fikk i dag tilbud på ny Zero i sølv met med vinterhjul, kr.163.000,-. Jeg betalte kr.170.000,- for min med v.hjul høsten 2012 - etter ekstrem pruting. Farge hvit. Kompis betalte 258.000,- for sin hvite mjau høsten 2011. :o

Nå sparer man (ihvertfall noen) så mye på å ha elbil kontra diesel/bensin at jo tidligere man kjøpte jo mer har man spart, så det kan man på en måte trekkes fra kjøpskost. Tror dog at verdifallet fra 258.000 blir vanskelig å ta igjen  :o Selv om han sluttet å fylle bensin allerede i 2011....

På den annen side så har man ganske bra verdifall på ikke-elbiler også, så opp i opp er det ikke så værst likevel.

150.000ish har jeg regnet med har falt til 0 om 6-8 år... verdifall/tap på 25-20.000 pr år. Det taes igjen ved å ikke fylle diesel :D

i-miev'n har status som "bil nr2", og det kan den være helt til den dør av seg selv. Uansett hva som skjer med elbilutvikling etc... Glad jeg ikke har kjøpt bil-nr2-elbil til 300.000, eller enda værre....

Selvom trillingene nå er prisjustert er de fortsatt grisebillige "bil nr2 biler" - løp og kjøp :D
2015 Mitsubishi i-Miev
Elektrisk motorsag
Elektrisk tannbørste

zorro

#9
Kjøpte min imiev Mars 2015 inkludert vinterhjul og thule takstativ for 157000,-


larsk

Sitat fra: Zanta på torsdag 07. januar 2016, klokken 08:05
Sitat fra: larsk på tirsdag 05. januar 2016, klokken 08:21
... Men de skulle ha 13.000 for vinterhjul og 3000 ekstra for "lakk" - "javel, takk for meg" - sånt piss gidder jeg ikke engang å forholde meg til.
Dette gjelder da alle biler, ikke bare trillinger. Basisprisen for en bil er oppgitt med standard lakk og kun sommerhjul (med unntak av enkelte kampanjer, men da tar de det sikkert igjen på andre måter). Betalte nesten 10k ekstra for metallic på bensinbilen, og sikkert det doble for vinterhjulene.

Det gjelder alle biler ja.
Poenget er at når det er "kampanje", så forventer jeg at det faktisk ER billigere enn vanlig, og at jeg KAN få kjøpt bilen til den prisen det står i kampanjen. Bilen/prisen må da inkludere alt som MÅ til for å bruke bilen. Vinterhjul MÅ man ha på bil i landet vårt. 15% pristillegg for å få bilen "kjørbar" synes jeg ikke er greit.

At dette skal være mulig, og ikke minst "naturlig" viste seg hos Mitsubishi-forhandleren:
Kampanjepris 149.900,- inkl alt... ikke noe snikk-snakk...

2015 Mitsubishi i-Miev
Elektrisk motorsag
Elektrisk tannbørste

SteinHolstad

Jeg var så heldig å få kjøpt utstillingsbilen hos Mitsubishi forhandler i Hønefoss.  145000 inkl metallic og vinterhjul.  Den hadde ikke gått noe - så hadde kun stått i utstilling.  Det var vel i mars 2015.  Den store besparelsen er likevel på drivstoff - merker ikke noen forskjell på strømregninga - men diesel/bensin bruker jeg ikke lenger - låner bil på jobben når jeg skulle trenge fossil bil.
2015 - Mitsubishi imiev

Beamer Screamer

Fikk mail fra Peugeot i dag med kampanje på nye modeller:

http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_s.aspx?gKey=kf4kxnxq&gInitPage=1

iOn koster nå 160.000 kr.

Denne bilen er virkelig billig å eie. Ikke bare er drivstoff og forsikring rimelig, men bilen selv nærmest stiger i pris mens man eier den  ;D
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA