Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nye bremseskiver til trilling.

Startet av Karim, søndag 07. februar 2016, klokken 09:05

« forrige - neste »

Karim

Nå har ladeluken frosset fast for tredje gang, og jeg er frustrert! Er det noen som har tips for å unngå dette? (uten å parkere i garasje selvfølgelig). Trekke i nødkabel og å bruke hårføner er forsøkt!

kennethdelbekk

Kjøp en sånn: http://www.bilkontroll.no/fluid-film-spray.html
Spray på sånn rundt på pakningen og alle beveglige deler til luken. Silikon spray funker også, men holder i kortere tid. 
Fenstad
2014 Modell S85
2015 Soul EV Svart/Rød (solgt)

Nuvolari

Bare trykk lett med en finger på bakre del av ladeluken mens du trykker på åpneknappen så fungerer det fint hver gang.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Jornenge

Sitat fra: Nuvolari på søndag 03. januar 2016, klokken 18:18
Bare trykk lett med en finger på bakre del av ladeluken mens du trykker på åpneknappen så fungerer det fint hver gang.

Hvor lange armer har du da?

Nuvolari

Sitat fra: Jornenge på søndag 03. januar 2016, klokken 21:56
Sitat fra: Nuvolari på søndag 03. januar 2016, klokken 18:18
Bare trykk lett med en finger på bakre del av ladeluken mens du trykker på åpneknappen så fungerer det fint hver gang.

Hvor lange armer har du da?

Sorry, leste feil, antok det gjaldt Tesla som har samme problemet.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

EL-Erik

Sitat fra: Karim på søndag 03. januar 2016, klokken 17:00
Nå har ladeluken frosset fast for tredje gang, og jeg er frustrert! Er det noen som har tips for å unngå dette?
trykke lett på luken, samtidig som du drar i nødåpningen har hjulpet for min del...
Ellers er dette stoffet gull:
http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Ovrig-smoremiddel/Silikonfett-2000030629/
Ta på deg "doktorhansker" og smør pakningene godt inn. Gjør gjerne det samme med pakningene på dørene. Holder de myke og hindrer fastfrysing!
Kia Soul exclusive 2015
Think 2000 - Mer hobby enn kjøreglede :)

ludo

Når jeg kjøpte bilen min for et år siden fortalte selger at dette var et problem. Han lurte på om han skulle begynne å lage et magnetisk teppe som kan legges over ladeluka. Noen gründere her?

jim_smyth

Samboeren har slitt med det samme.
Jeg har tørket rent rundt luka nå og smørt inn med silikonspray fra biltema. Får se hvordan det går når det blir kaldt igjen og det tetter seg med møkk.

Min konklusjon er iallefall at det er møkkete i kanten på ladeluka som bare fryser fast. Det har ikke noe med leddene å gjøre for luka glir opp som bare det når de først begynner å bevege seg. Selve åpne/lukke mekanismen klikker og jobber når du trykker, men den åpner seg ikke. Mao er det et vedlikeholdsproblem for brukeren å holde det rent i luka.

Vår reserveløsning er å åpne panseret og dra i nødgreia for å samtidig slå og vrikke på lokket. Funker iallefall hver gang vi har problemer.

AmocoCadiz

Sitat fra: ludo på mandag 04. januar 2016, klokken 20:35
Når jeg kjøpte bilen min for et år siden fortalte selger at dette var et problem. Han lurte på om han skulle begynne å lage et magnetisk teppe som kan legges over ladeluka. Noen gründere her?
Dette kan være en god idee!
Det finnes slike "mekke beskyttelse" som er en plast duk med magnetfeste i ene siden, slik at den kan festes på panser med magneten og ligge/henge over ladeluke.
Kjøpte en slik engang (mulig på Biltema) og klippet av mesteparten av plastdukne, og satte på dørsiden for en langtidsparkert bil i trang garasje. Slapp fler hakk i døra av naboen etter det!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA