Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Voice command ubrukelig

Startet av Krissgj, lørdag 06. februar 2016, klokken 16:53

« forrige - neste »

Krissgj

Hei,

Ny i forumet, men kan ikke finne denne diskusjonen på 2016 modellen, så våger å legge til. Har bestilt instyle+ modellen, men lurer på om jeg skal nedgradere til intense. Noen anbefalinger her?

Har fått en god rabatt på instyle, men har hørt negative kommentarer om varmetrådene (bl.a. reflekterer lys fra møtende bil i mørke) i frontruten samt plassen subwooferen tar bak - trenger egentlig all plass jeg kan få med småbarn og barnevogner.

Petter Engersand

Hei. Driver og skal kjøpe jeg også. Kan jeg spørre hva tilbud du har fått?

havardr

Ser på denne bilen selv om dagen, hadde vært flott å hatt andre å sammenligne priser med :)

moby666

For min del var justeringsmuligheter på sete som avgjorde det i fordel instyle+ Hvis du ikke er høy er ikke dette så viktig.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

aaa3

Jeg valgte Intense (i 2014, den er ikke helt identisk Intense+) fordi jeg ikke ville ha sub-woofer i bagasjerommet. Den tar uforholdsmessig mye plass, og bikkja er ikke spesielt interessert i musikk.  ;)
Elektrisk innstilling av førersetet savner jeg ikke; vi er 3 personer med forskjellig beinlengde som bruker bilen, og reguleringen av setet går raskere med gammeldags, manuell metode.
Jeg savnet navi i begynnelsen, men ser nå at folk ikke er spesielt fornøyd med denne. Here maps på mobilen funker veldig bra.

moby666

Poenget med elektrisk sete er at du har fler innstillinger som er nødvendig hvis du er lang
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Krissgj

Er 193 cm, så dette gir mening. Ikke prøvekjørt annet enn instyle+ versjonen

Noen som har noe perspektiv på den oppvarmede frontruten og irritasjon rundt varmetrådene? Min hypotese er at dette er noe man blir vant med, og at funksjonen er behagelig, spesielt når man ikke har mulighet til forvarming.

RMB

Hei
Jeg lurte veldig på om jeg skulle bestille Intense+ eller Instyle+, men havnet på Instyle+, spesielt pga varmetrådene i frontruta. Hadde ikke tenkt på om varmetrådene kunne virke forstyrrende, men kanskje noen andre har erfaringer med dette? Denne har også det beste lydanlegget. Vurderte ikke plassen av basskassen som noe problem, men heller om 700W går utover rekkevidden?

elbikefun

Sitat fra: Krissgj på mandag 04. januar 2016, klokken 14:12

Noen som har noe perspektiv på den oppvarmede frontruten og irritasjon rundt varmetrådene?

Jeg har ikke PHEV selv; men driver å "snuser". Jeg har imidlertid hatt en 2010 modell Ford Galaxy tidligere; med varmetråder i frontruten. Ford har hatt dette på enkelte modeller siden Scorpio-modellen på 1980-tallet.  Jeg har utelukkende hatt glede av dette. IKKE forstyrrende for meg iallefall. Tvert imot; en grei måte å få en iset/dugget rute fortere klar for kjøring. Vil tro at på en bil hvor strømsparing er i fokus; er dette en fin funksjon; ettersom man da kan redusere på vifte/varme-anleggbruken i bilen. Med varmetrådene i ruten, varmesete; og kanskje ratt-varmeren; kan man tåle litt "frisk" temperatur i kupeen ?  ;-)
-Elsykkel
-Sykkel-varehenger med motor og batteripakke

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA