Hadde du kjøpt Tesla til dagens pris?

Startet av Bjoris, fredag 01. januar 2016, klokken 19:24

« forrige - neste »

Kristian O

Tvilsomt! Kanskje en skrapa 70, men en pris på 581 uten noko som helst er drøyt. Eg MÅ ha sju seter øker prisen til 605k. Det er ca like mykje som vi betalte for 1,5 år sidan for S85 med dyrere lakk, vinterhjul, el bakluke, dobbellader.
Havner fort rundt 700 for en "fornuftig" utstyrt bil. Det er over vår smertegrense.

Hadde nok heller blitt Ford SMax + liten elbil.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

heimabrygg

For vår del har bilen svart til forventningene og vi er storfornøyd. Har ikke bruk for 4WD og likte heller ikke ekstrastøyen fremre motor gav, samtidig bruker vi sjelden noe særlig pådrag slik at en standard 85 fortsatt ville vært en glimrende bil til vårt bruk. Svaret på spørsmålet er slik sett nei: vi ville satt en maksgrense på ca 700.000 om vi skulle kjøpt ny, omtrent slik vi gjorde da vi kjøpte, men fortsatt kjøpt en Model S.

Vi har Teslaen som eneste bil og har to barn i barnesetealder ennå noen år.
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

jkirkebo

Jeg hadde helt klart kjøpt Tesla i dag også, men en enklere modell. Da jeg kjøpte min i 2013 var det en P85+ til 730k. I dag hadde jeg kjøpt en S70 til 671k. Lademulighetene har blitt så mye mer utbygget de siste to årene at jeg skulle klart meg helt fint med en 70kWh. Men jeg er glad jeg kjøpte min P85+ når jeg gjorde det, kommer antageligvis til å beholde den i >10 år til.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Øyvind.h

Emnet burde nok vært endret til "Hadde du kjøpt Tesla til dagens pris", ettersom "din Tesla" viser til din spesifikke modell, mens TS selv skriver at kjøp av annen modell kvalifiserer til et ja.

Jeg hadde jo faktisk ikke kjøpt min nøyaktige modell nå :) Gikk for en S90D og håper å kunne gå over til Model X senere i år om prisingen ikke blir hinsides. S90 finnes ikke.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

lunitiks

Ja, men med lyd i tillegg. Forbander meg over at jeg ikke valgte dette
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

mj

Hvis jeg ikke hadde eid en fra før så hadde jeg nok ikke kjøpt. Men etter å ha kjørt i halvannet år regner jeg nok med å oppgradere i løpet av neste år. Men mulig jeg velger vekk ting jeg egentlig ønsker. Men det er jo ikke lett det heller, for det er jo ''bare'' 4 her, 6 der 22, der   :)
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Bjoris

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 01. januar 2016, klokken 21:29
Emnet burde nok vært endret til "Hadde du kjøpt Tesla til dagens pris", ettersom "din Tesla" viser til din spesifikke modell, mens TS selv skriver at kjøp av annen modell kvalifiserer til et ja.

Jeg hadde jo faktisk ikke kjøpt min nøyaktige modell nå :) Gikk for en S90D og håper å kunne gå over til Model X senere i år om prisingen ikke blir hinsides. S90 finnes ikke.

Enig, endret.

Bjoris

Jeg er blant dem som syns det er altfor mye penger på bil, men jeg ser rett og slett ikke hva jeg ellers skulle valgt.

Vi har nå drøyd leveringen lengst mulig av den nye, både i håp om bedre lys, ny autopilot og kanskje facelift når vi først byttet bil nr 2 også, men jeg ser mer og mer at jeg vurderer om vi skal droppe ny S og vente på 3, men så har jeg fått S til 7,76 i dollarkurs og hvis det nå blir stabilt med 9 for dollaren og det kommer litt mva på før M3 er i landet og vi må ha minimum den rekkevidden dagens 70D gir og awd så spørs det rett og slett hvor mye det er å spare på å vente på en 3...

Spekket opp en Passat GTE nå og det blir fort 550.000 for den også, 3 mil på strøm... Nei, sett ifht den så syns jeg egentlig ikke S er så ekstremt dyrt om du kjører mye så er besparelsen bra store bare på drivstoff og billigere service... Sammenlikgnet min mot denne som ikke har AWD så er vi på 630 vs 550.

Så er det egentlig ekstremt dyrt med Tesla når en ser hva annet koster? Sikkert mange av oss som ikke har sjkeket noe annet på flere år, hehe...

SÅ er det også slik at ting tyder på at mange andre nå kommer etter med ganske kraftige prisstigninger, men det kan jo være at Tesla også må, de ligger vel nå på ca 8 i prisene sine?

Er redd at en eventuell strategi om å vente på model 3 kan bli feilslått, tror en risikerer pristillegg og mye surr før Tesla har den bilen i markedet...

Quintilian

Byttet S85 med 70D i dag. Så svaret er ja :-).

Hatt en hel haug med barnesykdommer, men siden Tesla alltid stiller opp og går "above and beyond" for å fikse opp så er det ok. Bilen i seg selv er latterlig rå (min subjektive oppfatning), og jeg tviler på at jeg kommer til å velge noe annet i fremtiden (så fremt Tesla ikke kollapser, eller at noen andre produsenter leverer noe bedre)...

Bjoris

Grattis, fikk du den i dag!??

Enig, bilen er helt konge, minus noen ting som er å irriterende siden f.eks nye lykter jo kunne vært fikset for lengst... Men sånn er det å kjøpe av high tech selskap, de har ikke så mange folk som gidder å jobbe med slikt antakelig, hehe! Sikkert dørgende kjedelig ifht å jobbe med autopilot etc:)

Nei, ser at mye skal skje for at jeg ikke tar ut bilen til høsten. Ble egentlig veldig overbevist når jeg så prisen på Passat GTe...

Softblue

Tesla går fri av moms og avgifter.
Sjekk av hva en Mercedes eller BMW koster uten moms og avgifter.
Da er det utrolig at denne yankeen kan koste så mye.
Hvor mye kan egentlig en vaskemaskinmotor og en skinnsofa koste?  ;D
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Quintilian

Sitat fra: bjoris på fredag 01. januar 2016, klokken 23:15
Grattis, fikk du den i dag?

Takk :)

Jepp, demobil med 2k på telleren ble utlevert "på papiret" 30 DES (for at Tesla slukke få den med i Q4) og nøklene plukket opp av en kollega. Hentet den på parkeringsplassen i kveld, og så langt ser den gullende go ut (ingen tilpasningsproblemer på lister o.l).

Kjøpte for øvrig ca 22 DES til gammel pris og fikk 18k + gummimatter og type-2-kabel i demopris.

Salvesen

Sitat fra: Softblue på fredag 01. januar 2016, klokken 23:23

Sjekk hva en egolf koster vs en vanlig golf, så ser du at ja det er dyrere med batteri + elmotorer enn den gamle symaskinen :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

AppleKnocker

Ja.

Valgmulighetene er større nå. Man kan kjøpe en gunstig 70kwh utgave som fortsatt har helt OK rekkevidde, eller køle på med større batteri og ridiculous pakker.

Med høy årlig kjørelengde (ca 60 000km/år for oss fordelt på to elbiler) er besparelsene så store at 100 000 fra eller til på innkjøpsprisen, ikke spiller noen rolle.

Forutsetningen for mitt entydige ja, er at det ikke finnes konkurrenter. Den dagen jeg kan velge mellom Tesla eller tysk (eller kinesisk?) premium elektrisk med samme egenskaper som Model S, blir det tøft.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Bjoris

Sitat fra: Softblue på fredag 01. januar 2016, klokken 23:23

Utrolig hvor billig gamle teknologi blir vet du;)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA