Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fast Ladepunkt for Trilling - Hva finnes i markedet per idag?

Startet av larsk, torsdag 04. februar 2016, klokken 14:54

« forrige - neste »

kos

Ja om ting er i orden så er risikoen lik null - godt kalkulert. Elbiler er nok langt sikrere enn en bensinbil selv når den lader - men det er nok her vi må være aktsomme. - Selv er jeg overbevist om at elbiler er langt mindre farlig enn bensin - men samtidig så er all energi - i seg selv en risiko.

Ser på nettet at flere som burde ha bedre kunnskaper ser på elbiler som noe farlig - men vil bare minne om at all risiko møtes kun med kunnskap - men noen er også vaksinert mot slik vederstyggelighet.

Lynet

En liten avsporing:
http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2016/01/20/Bil-begynte-%C3%A5-brenne-etter-%C3%A5-ha-kj%C3%B8rt-seg-fast-i-sn%C3%B8en-12053364.ece
Hvorfor kommer ikke denne brannen på riksmedia?
Mercedes Vito kan ikke parkeres, da brenner den når man starter opp! Her bør Statens havarikommisjon inn og undersøke årsaken!!!!!!
Kan årsaken være at MB Vito ikke tåler snø?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

OlaM

Sitat fra: Lynet på torsdag 21. januar 2016, klokken 07:55
En liten avsporing:
http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2016/01/20/Bil-begynte-%C3%A5-brenne-etter-%C3%A5-ha-kj%C3%B8rt-seg-fast-i-sn%C3%B8en-12053364.ece
Mercedes Vito kan ikke parkeres, da brenner den når man starter opp! Her bør Statens havarikommisjon inn og undersøke årsaken!!!!!!

Det var ikke en Mercedes Vito, det var en "bil". Evt en "varebil".

TeslaSvein63

Lurer litt på alt dette utstyret i bilen, tenker her på oppvarmede seter. Noen som har lagt merke til om disse blir stående på, når man går ut av bilen mens den lader. Det er mange seter som har begynt å ulme.

o.b.lix

Tror de går av, og på igjen når du går inn igjen.

De fleste biler har sensor i setet som kjenner om noen sitter der (pga airbag), og tror denne kobler ut setevarme også.

For en god del år siden kom en mann som var lam inn til Volvo forhandleren her i byen med bilen sin og klagde over rar lukt i bilen - etter en sjekk viste det seg at termostaten på setevarmen virket ikke som den skulle, og denne hadde hengt seg opp, og lukten var svidd tøy - faktisk var hans blå dongeri blitt brunsvidd! Men siden han var lam, merket han det ikke, bare kjente lukten...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

RaBalder

Har også opplevd å få svidd buksebaken på en gammel volvo.

Tror det var noe feil med den setevarmen, men det ble nå hull i buksa....

Lynet

Sitat fra: OlaM på torsdag 21. januar 2016, klokken 14:15
En liten avsporing:

Tror du må se en gang til http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=68611451&model=1.785.2897&make=0.785&ref=fas
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Siggen

Sitat fra: Lynet på torsdag 21. januar 2016, klokken 21:12
Sitat fra: OlaM på torsdag 21. januar 2016, klokken 14:15
En liten avsporing:

Tror du må se en gang til http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=68611451&model=1.785.2897&make=0.785&ref=fas

Poenget til OlaM var nok at siden det ikke var en Tesla så skriver de bare "en bil" ;)

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Teslaeier

Sitat fra: Sven-E på torsdag 21. januar 2016, klokken 20:45
Sitat fra: TeslaSvein63 på torsdag 21. januar 2016, klokken 14:47
Lurer litt på alt dette utstyret i bilen, tenker her på oppvarmede seter. Noen som har lagt merke til om disse blir stående på, når man går ut av bilen mens den lader. Det er mange seter som har begynt å ulme.
Setevarme slår seg av når man går ut og låser bilen, og kommer ikke på igjen selv om man setter seg inn igjen.
Den må settes på manuelt igjen.
MEN: Jeg vet ikke om dette gjelder om man setter bilen i camper-mode.
Slik er det ikke på min bil. Setevarme slår seg av når jeg går ut av bilen og går på når jeg setter meg inn igjen. Jeg skrur på om vinteren og skrur av igjen når våren kommer.

Wilma

Sitat fra: Teslaeier på fredag 22. januar 2016, klokken 08:34
Sitat fra: Sven-E på torsdag 21. januar 2016, klokken 20:45
Sitat fra: TeslaSvein63 på torsdag 21. januar 2016, klokken 14:47
Setevarme slår seg av når man går ut og låser bilen, og kommer ikke på igjen selv om man setter seg inn igjen.
Den må settes på manuelt igjen.
MEN: Jeg vet ikke om dette gjelder om man setter bilen i camper-mode.
Slik er det ikke på min bil. Setevarme slår seg av når jeg går ut av bilen og går på når jeg setter meg inn igjen. Jeg skrur på om vinteren og skrur av igjen når våren kommer.

Samme her. Har også lagt merke til at setevarmen fortsatt er på etter man har gått ut av bilen og så setter seg inn igjen.
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

cra

Ser det står i artikkelen at Tesla og bileier hadde kommet til enighet, uten at det stod noe mer om hva det gikk i. Bileier har vel nå ny bil i kjømda; Elon har jo gått ut og lovet at alle biler som brenner erstattes med en ny, ferdig snakka. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lynet

Nok en bilbrann i Trondheim som ikke sier noe om bilmerke:
http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2016/01/22/Bilbrann-i-Midtbyen-12060295.ece
Hva om det hadde vært en Tesla......
Ser ut som en ganske ny Audi Q5, kan jo være dieselgatesak  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Men litt mer seriøst, så brenner en Audi like godt som en Tesla spør du meg.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

o.b.lix

Det brenner statistisk 10 biler hver dag i Norge, så at det ikke blir nyheter av det er naturlig.

Det brenner ca 4 hus hver dag også.

Så klart den ene gangen det brant i en Tesla, blir det i alle fall klikkvinner, om ikke nødvendigvis god journalistikk.

EDIT: fant en artig statistikk som viser for ofte forskjellige biler brenner - selv  Toyota brenner det 7 stk pr 10.000 bil er pr år, mens alle andre merker brenner langt oftere (Nå er det vel nesten 10.000 Tesla i Norge - mener siste tallet var ca 7.000?)
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA