Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av kjølholdt, torsdag 04. februar 2016, klokken 00:52

« forrige - neste »

kjølholdt

Noen som har ladet på best jølstraholmen. Hva får man av kw ved lading der. Spør fordi jeg lurer på om det kan være et alternativ til å lade på sandane SC . Kjører fra Ulsteinvik og det er nå mulig å kjøre fergefritt fra Ulsteinvik til Larvik . Men i dagmå man kjøre 18 km tilbake til sandane , når man kommer til Byrkjelo . Derfor ville det kanskje være et alternativ med chademo adapter på jølstraholmen.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Harald VI

Ok å lade der, men litt kronglete betalingsopplegg med kortautomat.  Enklare - og billegare - hos Grønn Kontakt i Førde. (Spesielt om du vil ta ei lita pause og kan lade med 22 kW) 
2014 Renault Zoe (43 kW)

erikf

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 31. desember 2015, klokken 21:45
Noen som har ladet på best jølstraholmen. Hva får man av kw ved lading der. Spør fordi jeg lurer på om det kan være et alternativ til å lade på sandane SC . Kjører fra Ulsteinvik og det er nå mulig å kjøre fergefritt fra Ulsteinvik til Larvik . Men i dagmå man kjøre 18 km tilbake til sandane , når man kommer til Byrkjelo . Derfor ville det kanskje være et alternativ med chademo adapter på jølstraholmen.
Skal det ikke være spørsmålstegn bak spørresetninger lenger? Spør fordi det ser ut for meg at dette er en trend for tiden.

Litt dårlig dokumentert på Internett hvordan denne laderen fungerer men det har fungert bra for meg med chademo. Bankkort og minuttprising, med kvantumsrabatt så vidt jeg husker. Rask lading som sikkert er raskere med adapter til teslaen enn AC.
http://www.ladestasjoner.no/preview/?csid=NOR_01998

Harald, er ikke AC opp til 22 kwt på Best også? (samt at de har en 32A type 2?)
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Harald VI

Stasjonen har 43 kW AC, så dersom vi med Zoe har hastverk, er det sjølsagt OK å stoppe der.  I alle fall om det ikkje går for lang tid med "prosedyren" for betaling og igangsetting av lading..
2014 Renault Zoe (43 kW)

pudderjagar

For dei med Renault så er da berre hurtigladaren som kan brukast. Type2 kontakten som står i ladeboksen bak hurtigladaren er IT nett og dermed ubrukeleg for Zoe.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA